stare meble

1. Data: 2005-02-23 13:44:33

Temat: stare meble
Od: "Magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc , mam pytanko.ma ktos moze pomysł jak mozna by odnowic stare kuchenne
meble(styl pózny prl).myslalam aby je okleić ale jakioś te okleiny niebardzo
mi sie podobają:/ sadzicie ze mozna by je pomalowac?????jak tak to jaki
rodzaj farby byłby najlepszy?dzieki za wszelkie uwagi:)

pozdroofki

Magda

2. Data: 2005-02-23 14:22:20

Temat: Re: stare meble
Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> to jaki
> rodzaj farby byłby najlepszy?dzieki za wszelkie uwagi:)

Zależy ile kasy chcesz przeznaczyć na ten "remont". Jeżeli pudła
są w dobrym stanie, to może warto wymienić fronty i blaty.
Zupełnie przyzwoite można kupić za jakieś 300-350 zł/m2. Do tego
dać jakieś ładne okucia, może relingi i za ułamek ceny nowych
mebli masz "jak nowe".
Malowanie w warunkach "amatorskich" raczej nie daje oczekiwanego
efektu.

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

3. Data: 2005-02-23 14:51:25

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi sie podobają:/ sadzicie ze mozna by je pomalowac?????jak tak to jaki
> rodzaj farby byłby najlepszy?dzieki za wszelkie uwagi:)

Sprobuj moze czegos takiego jak decoupage. Na stronie znajdziesz jeszcze
inne przyklady. Zanim sie zabierzesz do mebli radze pocwiczyc na jakiejs
desce;)
http://www.muratordom.pl/8212_5949.htm
www.libraryantiques.com/showroom_home/furniture/red_
cabinet.html
http://www.unideaepoi.com/index1.htm
http://spazioinwind.libero.it/zuccheroecannella/Deco
upage.html
http://www.cat-mouse.co.uk/
http://antiquedressworks.tripod.com/hand_painted_fur
niture.htm
www.furniture2yourdoor.com/proddetail.php?prod=CHE60
www.qualcosadirosa.com/Mobili.htm
http://www.donatellabonetti.it/listamobili.php
www.bellinghieri.com/arredo.htm

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

4. Data: 2005-02-23 16:22:44

Od: "Magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wygląda imponująco ale..chyba nie jest to takie proste:)z moimi
umiejętnościami obawiam sie ze szafki mogły by wygladac gorzej niz teraz:/

pozdroofki:)
Magda

5. Data: 2005-02-23 16:25:44

Od: "Magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zależy ile kasy chcesz przeznaczyć na ten "remont".

jakbym miala duzo kasy to bym sobie nowe kupila:(

>Jeżeli pudła są w dobrym stanie[...]

sa w bardzo dobrym stanie tyle ze zżółkły nieco..
kurcze sama juz nie wiem jak to wykombinowac:/
ale dzieki za rady :)

Madzia

6. Data: 2005-02-23 16:53:32

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Okleiny są bardzo różne, można znaleźć naprawdę ciekawe wzorki. Kiedyś w
wynajmowanym mieszkaniu miałam w łazience szafkę w stanie tragicznym,
oklejoną nową okleiną w różowo-niebieski rzucik i goście pytaki, gdzie taką
kupiłam :-)

Do malowania powinnaś kupić farby akrylowe, ale trudno jest uzyskać równą
powierzchnię bez zacieków.

Natalia

7. Data: 2005-02-23 17:51:14

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda wrote:
> [...]
> okleiny niebardzo mi sie podobają:/ sadzicie ze mozna by je
> pomalowac?????jak tak to jaki rodzaj farby byłby najlepszy?dzieki za

Ponad 3 lata temu zamienilam stara szafe babcie [ale w b.dobrym stanie] w
nowoczesny mebel. Drzwi byly oklejone cos na wzor forniru na wysoki polysk.
Szafa zostala rokrecona. Pudlo pomalowane bezposrednio farba. Drzwi najpierw
potraktowalam szlifierka, zeby dosyc zmatowic powierzchnie. Calosc malowalam
walkiem w poziomie, zeby nie bylo zaciekow [na jasna oliwke]. Bez
lakierowania. Dodalam nowe uchwyty srebrne matowe i szafa [dwu poziomowa, 3
drzwiowa, prawie do sufitu] wyglada jak taka prosto ze wspolczesnego sklepu
meblowego. Jak chcesz, moze przeslac zdjecia. Przez te lata delikatnie
zdarla sie powierznie przy gornym uchwycie, bo chcialam zawiesic metalowy
wieszak i sama to zdarlam. Sadze, ze kuchenne meble bedziesz musiala pokryc
lakierem.

Mam tez drugi pomysl. Jesli sa to meble z plyty na 18mm mozna kupic w
sklepach z akcesoriami meblowymi taki ceownik aluminiowy na 3.5 metra za 22
zl. Front okleilam bym folio we wzor ciemnego [wisnia, mahon] drewna a na
obwod zalozylabym ten ramiak. Do tego uchwyty relingowe w kolorze aluminium
lub ich tansze odpowiedniki [sa krotsze i ciensze ale rownie ladne]. Zdjecie
tego ramiaka na plycie 18mm tez mam wiec moge przeslac mailem.

Zazula

8. Data: 2005-02-23 21:13:32

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi sie podobają:/ sadzicie ze mozna by je pomalowac?????jak tak to jaki
> rodzaj farby byłby najlepszy?dzieki za wszelkie uwagi:)

Albo sprobuj pomalowac duluxem once(walkiem). Przedtem zeszlifowac troche
papierem sciernym lub odtluscic. Zalezy z jakiego materialu sa twoje meble,
musialabys poeksperymentowac:)

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

stolarza szukam [wawa]
[W-wa] Urzadzenie do osuszania
Ariston a moze cos innego (leszego)
Nawilzacz ultradzwiekowy a zwierzaki w domu
Obroty 800-1000 PRALKA