Re: staro/panieństwo/kawalerstwo

1. Data: 2008-03-11 21:24:41

Temat: Re: staro/panieństwo/kawalerstwo
Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Mar, 20:12, tren R <t...@p...pl> wrote:
> czy spotykacie jeszcze określenie "stara panna", "stary kawaler" ?

To zalezy. W niektorych srodowiskach uzywa sie okreslenia "singiel/
singielka", ale sa tez srodowiska, w ktorych utarly sie okreslenia
"stara panna"/"stary kawaler". I o ile te pierwsze okreslenia nie sa
postrzegane negatywnie (przynajmniej przez wiekszosc), o tyle te
drugie juz raczej tak. I mimo, iz jest przeciez istotna roznica w
znaczeniu tych okreslen, to jednk niektorzy lubia uzywac ich
wymiennie, przypuszczalnie ze wzgledu na mozliwosc zamaskowania
negatywnego wydzwieku okreslen "stara panna"/"stary kawaler". (Ja
osobiscie jednak uwazam, ze bardziej naturalne dla czlowieka jest
bycie "starym kims", niz bycie singlem, czyli bycie samym z wyboru. W
moim odczuciu to drugie kloci sie z natura czlowieka. Tak wiec dla
mnie okreslenia "stara panna", "stary kawaler" nie konieczne maja
wydzwiek negatywny :))

Pozdrawiam,
Fra

2. Data: 2008-03-12 18:56:04

Od: "jbaskab" <j...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...
> [...]
>moim odczuciu to drugie kloci sie z natura czlowieka. Tak wiec dla
>mnie okreslenia "stara panna", "stary kawaler" nie konieczne maja

Stara panna i stary kawaler mają wydźwięk negatywny. Bo kawaler czy panna to
określenie kogoś, kto jest na etapie szukania dozgonnej połówki. Stary
kawaler i stara panna oznaczają tyle, że kiedyś na tym etapie byli, ale dla
nich czas owego szukania zakończył się niepowodzeniem. Zakończył się. I
Finito. Zostało ukladanie ściereczek, aby było równo i profesjonalana
hodowla zwierzątek domowych;).
Single natomiast to ci, co w ogóle nie zauważyli, że istnieje coś takiego
jak etap szukania dozgonnej połówki.

Czyli stary kawaler czy panna ma w podtekście porażkę, a singiel co najwyżej
gapiostwo (lub uczucia wyższe do pieniędzy, pracy, wiedzy itp rozwinięte w
sposób wykluczajacy wszystko inne)

W moim otoczeniu określenia stara panna czy kawaler sie nie uzywa.
Przynajmniej do czasu precyzyjnego ułożenia ściereczki;)

Aska

3. Data: 2008-03-12 19:26:39

Od: "om\(atko!\) ;\)" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jbaskab" <j...@z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> W moim otoczeniu określenia stara panna czy kawaler sie nie uzywa.
> Przynajmniej do czasu precyzyjnego ułożenia ściereczki;)

To już nie wolno być singlem z wyboru? ;)
Tylko albo porażka albo gapiostwo?

Ja byłabym singlem z wyboru, gdybym miała wybór.
Niestety, tosenevrati.

;O)

4. Data: 2008-03-12 20:14:11

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jbaskab pisze:

> [...]
> Single natomiast to ci, co w ogóle nie zauważyli, że istnieje coś
> takiego jak etap szukania dozgonnej połówki.

czyli singiel może zostać starym kawalerem, ale stary kawaler już nie
zostanie singlem? :)
singiel to tylko taka nazwa, której celem jest właśnie nie budzenie
emocji negatywnych. dałbym sobie zresztą głowę uciąć, że wymyśliła go
jakaś stara panna :)

> Czyli stary kawaler czy panna ma w podtekście porażkę, a singiel co
> najwyżej gapiostwo (lub uczucia wyższe do pieniędzy, pracy, wiedzy itp
> rozwinięte w sposób wykluczajacy wszystko inne)

singiel ma w podtekście nawet chyba sukces - tak ryzykownie bym poleciał

> W moim otoczeniu określenia stara panna czy kawaler sie nie uzywa.
> Przynajmniej do czasu precyzyjnego ułożenia ściereczki;)

wiesz, wśród singli strach dotykac tematów tabu... :P

poza tym - jakiś powrót?
cześć!

--
http://a.co.po.nas.pozostanie.patrz.pl
http://siodme.niebo.patrz.pl

5. Data: 2008-03-12 20:15:38

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

om(atko!) ;) pisze:

> To już nie wolno być singlem z wyboru? ;)
> Tylko albo porażka albo gapiostwo?

imho, można.
ale do czasu. czas jest jednak zmienną, która znacząco wpływa na nasz
światopogląd.

> Ja byłabym singlem z wyboru, gdybym miała wybór.
> Niestety, tosenevrati.

ale jesteś singlem nie z wyboru? czy co? :)

6. Data: 2008-03-12 22:10:03

Od: "jbaskab" <j...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "om(atko!) ;)" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
> Użytkownik "jbaskab" <j...@z...pl> napisał w wiadomości
>
> To już nie wolno być singlem z wyboru? ;)
> Tylko albo porażka albo gapiostwo?

przecież napisałam uczucia wyzsze;-)
na upartego uczucia wyższe w znaczeniu przekladania świętego spokoju nad
stojace skarpetki hipotetycznego małżonka;)

Aska

7. Data: 2008-03-12 22:21:07

Od: "jbaskab" <j...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> negatywnych. dałbym sobie zresztą głowę uciąć, że wymyśliła go jakaś stara

no, ja własnie o tych wydzwiękach w nazwach, a nie o definicjach. Bo
definicje z grubsza są identyczne. Gospodarstwo jednoosobowe;).

> singiel ma w podtekście nawet chyba sukces - tak ryzykownie bym poleciał

raczej na szyldzie;). Bo w podteście to często depresje i te....., no.....
dwubiegunowe siedzą...

> wiesz, wśród singli strach dotykac tematów tabu... :P
>
> poza tym - jakiś powrót?
> cześć!

nie, tradycyjnie to tylko chwilowa wpadka do Ciebie na krzywy ryj :)
chociaż kto tam wie....

8. Data: 2008-03-12 22:31:57

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jbaskab pisze:

> raczej na szyldzie;). Bo w podteście to często depresje i te.....,
> no..... dwubiegunowe siedzą...

drugi człowiek jak tlen?

> nie, tradycyjnie to tylko chwilowa wpadka do Ciebie na krzywy ryj :)
> chociaż kto tam wie....

czyżbym miał czuć się gospodarzem?

9. Data: 2008-03-12 22:40:42

Od: "om\(atko!\) ;\)" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> przecież napisałam uczucia wyzsze;-)
> na upartego uczucia wyższe w znaczeniu przekladania świętego spokoju nad stojace

gdybyżeby to tylko o te skarpetki szło :)

Mnie się marzy świat ludzi wolnych, przynajmniej w tych "punktach", w których to
możliwe.
Nie pamiętam czyja to myśl (stara ale jara ): "ludzie rodzą się równi i wolni w swych
prawach,
ale potem niektórzy się żenią". A potem wpadają w depresję jak tRen ;P

10. Data: 2008-03-12 22:59:07

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

om(atko!) ;) pisze:

> Mnie się marzy świat ludzi wolnych, przynajmniej w tych "punktach", w
> których to możliwe.

masz tyle wolności na ile cię stać

> Nie pamiętam czyja to myśl (stara ale jara ): "ludzie rodzą się równi i
> wolni w swych prawach,
> ale potem niektórzy się żenią". A potem wpadają w depresję jak tRen ;P

to aż tak widać? :)

--
http://a.co.po.nas.pozostanie.patrz.pl
http://siodme.niebo.patrz.pl
tre Niro, tren hakker
a wszystko to ja! a wszystko to ja!

Re: Dziewictwo chwytem marketingowym...
narzucanie celibatu niezgodne z prawem ...
Re: Celibat aborcją doskonałą