sterylizacja

91. Data: 2006-02-11 11:07:47

Temat: Re: sterylizacja
Od: sobate <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

ka?dy okres jest
> grzechem zabójstwa dziecka, które mog?oby si? urodziae.

Zawsze tak uważałem

Spróbujmy zdefiniować co oznacza "zabójstwo". Przypuśćmy, że zabójstwo
jest wtedy, gdy: Rezultatem świadomego działania jest fakt, że ktoś nie
żyje, podczas gdy ta osoba żyłaby gdybyśmy nie zrobili tego co
uczyniliśmy. Przez "świadome działanie" także rozumiem powstrzymanie się
od działania, tak jak to określa prawo. Przykładem nie zrobienia czegoś co
POWINNO się zrobić może być NIEnaciśnięcie hamulca w pędzącym samochodzie,
co powoduje śmierć przejechanego przechodnia, czy też lekarz nie
udzielający pomocy pacjentowi w stanie krytycznym. Oba te przypadki są
oczywiście karalne.
Zgodnie z powyższą definicją my wszyscy powinniśmy być winni wielu
morderstwom ponieważ prawie nik nie ma dwadzieściorga dzieci, które to
dzieci moglibyśmy mieć gdybyśmy, na przykład, zdecydowali mieć seks lub
wcale nie używać środków antykoncepcyjnych. Mogę nawet sobie wyobrazić tą
małą armię nieszczęsnych istot ludzkich, wielu z nich wspaniałych
obywateli mogących cieszyć się życiem i działać do dobra innych, którym
nie pozwolono żyć przez nie dopuszczenie do zetknięcia męskich i żeńskich
narządów płciowych.
W tej sytuacji powstaje paradoks, który zmusza nas do niezmiernie
elastycznego pojmowania "zabójstwa". Społeczeństwa zgadzają się z tym że w
pełni rozwinięta osoba dysponująca w swoim okresie życia pełną
świadomością jest traktowana od tej chwili jako podlegająca ochronie
prawnej i nie może być zabita. Praktycznie wszystkie kraje pod naciskiem
opinii publicznej ustąpiły, upraszczając problem ustalenia momentu kiedy
"stopień rozwoju człowieka" jest wystarczający żyby można go było uznać za
chronioną przez prawo istotę rozumną. Ten moment został ustalony, z braku
innej wyraźnej linii granicznej, za chwilę narodzin. Faktycznie jednak
rozwój człowieka nosi charakter całkowitej płynności i takiej linii
granicznej nie da się wskazać. Możemy jedynie stwierdzić że dwuletnie
dziecko ma podstawową świadomość istnienia a dwudziestoletni człowiek nie
jest jeszcze w pełni dojrzały. W tych okolicznościach uważam że mamy
moralne prawo nie tylko do stosowania wszelkiego rodzaju środków
antykoncepcyjnych włącznie z przerywaniem ciąży. Mamy nawet prawo do
zakończenia życia nowo narodzonego dziecka, jeśli zostanie stwierdzona
poważna nieuleczalna choroba ( z tym poglądem zgadza się filozof Paul
Kurtz pisząc o "dzieciobójstwie" w książce "Zakazany Owoc, etyka
humanizmu" ISBN 83-88353-10-1 ).

92. Data: 2006-02-11 11:23:45

Od: "iza" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no masz racje ,nie podoba mi sie wtracanie do mojej dupy.

twoja dupa jest twoja własnością ale już zawartość macicy nie, tak jak twoja
własnościa nie jest dziecko które urodziłas (z tym ostatnim jestem pewna że
się zgodzisz więc dlaczego z tym wcześniej nie?)

Iza

93. Data: 2006-02-11 13:24:51

Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10.02.2006 sq1euo <s...@w...pl> napisał/a:

> Spotkaj sie z kobietami,ktore dokonaly aborcji i z nimi porozmawiaj..... i
> wtedy sie na forum wypowiadaj,..ciekawe czy bedziesz wychwalac aborcje jako
> cudowna metode "antykoncepcji", zbawiajacych swiat od wszelkich problemow.

Czyzbys ty sie z takimi kobietami spotkal i porozmawial? Ze uwazasz, ze
daje ci to prawo wypowiedzi na ten temat na tym forum? Hipokryta.

--
Tomasz Trystula

94. Data: 2006-02-11 14:14:14

Od: "mIrO" <m...@m...mIrO> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sq1euo" napisał w wiadomości

> [...]
> wtedy sie na forum wypowiadaj,..ciekawe czy bedziesz wychwalac aborcje
> jako cudowna metode "antykoncepcji", zbawiajacych swiat od wszelkich
IMHO, gdyby pewne kregi nie zabranialy stosowania _skutecznej_ i
_prostej_w_uzyciu_ antykoncepcji, twierdzac ze to grzech smiertelny, to
kobiety mialyby o wiele mniej problemow. bo niestety spora czesc ludzi (nie
tylko kobiet) sie tym przejmuje.

--
mIrO

95. Data: 2006-02-11 14:23:22

Od: "Slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomm" <t...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> co do ostatniego to wiem, ale przesadziles mocna z liczba,
> tak samo wiem , ze sa kraje gdzie juz po urodzeniu umiera 20% dzieci
> ale to nie znaczy, ze mozna te dzieci mordowac !!!!!!
>
> niepozdrawiam,
>
> Tomek

A ja Tomku mogę przyjąć "z definicji" proponowaną przez Ciebie granicę
"bycia człowiekiem". Zresztą mogę przyjąć każdą (od zapłodnienia, od
pierwszego uderzenia serca, od momentu gdy przeżyje poza organizmem Matki,
od urodzenia) warunek stawiam jeden: żadnej podwójnej moralności ze strony
takich jak Ty. Jeśli wezmę dwuletnie dziecko przytrzymam na stole a lekarz
pokroi je skalpelem na plasterki to obaj dostaniemy dożywocie (a należy się
"czapa"). Jeżeli zaś to samo matka zrobi z dzieckiem 6 tygodniowym
(oczywiście dzieckiem wg Twojej definicji) to lekarz dostanie 3 lata a matkę
w większości wypadków puszczą wolno. Więc co!? To jest mniejsze zabójstwo??
Podział majątku po babci - bardzo proszę ale z udziałem 3 tygodniowego
dzidziusia. Palenie papierosów przez przyszłą matkę? Kara więzienia bo truje
człowieka, który nawet nie może w tej sprawie protestować. Wpis do paszportu
przy wyjeździe za granicę? A pewnie przecież to jest oddzielny człowiek.
Opłata za dodatkowy bliet w samolocie? A jak inaczej - chyba, że linie
lotnicze wprowadzą darmowe przeloty dla ludzi przed urodzeniem. Itd itp.
przebudować należy całe prawo i ... konsekwentnie uniknąć idiotyzmów - konia
z rzędem temu kto to potrafi.
Nie jestem entuzjastą aborcji ani eutanazji ale bez względu na poglądy
trzeba przyjąć, że świat nie jest czarno biały. On jest szary i naszym
zadaniem jest powodować aby była to jak najjaśniejsza szarość. W tym roku
zamarzło w Polsce ponad 200 osób - co zrobiłeś w tej sprawie. Co roku
miliony (znacznie więcej niż było aborcji) dzieci umiera z głodu - co
zrobiłeś aby temu zapobiec. Ile Ty masz dzieci i ... dlaczego tak mało?
Czemu ludzie Twojego pokroju uważają, że zakazami zwalczą aborcję zamiast
zwalczać ją poprzez edukację, stworzenie lepszych warunków egzystencji
rodzin wielodzietnych, zwiększenie poradni świadomego macierzyństwa gdzie
poradzą co robić aby nie mieć dzieci wbrew własnej woli, udostępnią stosowne
środki antykoncepcyjne, wprowadzenie do szkół wychowania seksualnego gdzie
nauczać się będzie także o tym, że seks to odpowiedzialność za drugiego
człowieka a i miłość między uprawiającymi go ludźmi. A tu .... becikowe !!
Wstyd Kolego!! Jak na ludzi o tak wyskim morale to po prostu wstyd. Stąd i
efekt byle jaki i opozycjonistów wielu.

pozdrawiam

Sławek

96. Data: 2006-02-11 14:58:11

Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> twoja dupa jest twoja własnością ale już zawartość macicy nie, tak jak
> twoja własnościa nie jest dziecko które urodziłas (z tym ostatnim jestem
> pewna że się zgodzisz więc dlaczego z tym wcześniej nie?)

Izo, tutaj musze sie jednak z toba nie zgodzic , znaczy tylko jesli chodzi
o to czyja wlasnoscia jest dziecko - dziecko jest wlasnoscia rodzicow !!!
jest to ich swiete prawo ale i swiete obowiazki !!!! do nich dziecko nalezy
i oni odpowiadaja przed Bogiem (nawet jesli nie uznaja jego istnienia)
za jego zycie i jogo wychowanie

dziecko nie jest ani wlasnosci spoleczenstwa ani tym bardziej panstwa,
poglady jakoby dziecko bylo wlasnasci panstwa sa zywce zabrane
z komunizmu czy obecnie panujacego w Europie socjalizmu

konczy sie to na np. obowiazku posylania dziecka do szkoly,
czy juz teraz do zerowki, a niebawem jest projekt aby i chodzilo
do przedszkola obowiazkowo od 5 roku zycia,
ale idea taka sam jak za komuny, wychowac sobie poslusznego obywatela
tutaj "drobny" przyklad indoktrynacji http://tinyurl.com/92g9j

odpowiedzia odpowiedzialnych rodzicow jest np posylanie dzieci
do prywatnych szkol lub edukacja domowa

Tomek

97. Data: 2006-02-11 15:36:55

Od: "Idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rozmawialem o tym ostatnio z jednym ksiedzem profesorem na ten temat
> i sam on to potwierdzil i sam przyznal, ze KK co prawda powoli to zmienia
> ale nadal brak jasnego zdania na ten temat lub przeprosin za poprzedni
> okres gdy wlasnie nie chciano chowac takich dzieci

No to popatrzmy dalej...

Czy to oznacza, że niedługo będę mogła pochować z księdzem komórkę jajową,
która została zapłodniona, zaczęła się dzielić, ale nie zagnieździła się w
macicy i została naturalne wydalona z organizmu, powiedzmy, 24 h po zostaniu
człowiekiem (czytaj - poza zapłodnieniu)?

Czy z powodu takiego tragicznego zdarzenia powinnam mieć prawo do urlopu
okolicznościowego?

Czy ZUS zacznie wypłacac zasiłek pogrzebowy w takiej sytuacji? Czy mój
ubezpieczyciel powinien w takiej sytuacji wypłacic mi odszkodowanie jak w
przypadku śmierci dziecka ?

Monika

98. Data: 2006-02-11 15:39:04

Od: "Idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> niestety nie potrafie podac ci dokladnego czasu,
> dorosly czlowiek skalda sie z okolo 600 miliardow komorek,
> a sam mozg (ktory w czasie narodzin ma juz tyle komorek
> - a nawet wiecej niz dorosly - ma 100 miliardow)
> wiec zapewne bedzie to jeszcze w pierwszym trymestrze
> ciazy

Skoro tego nie potrafisz, to po co zabierasz głos w temacie o którym masz
pojęcie zaczerpnięte zapewne z filmu "niemy krzyk" ? (gdzie, nota bene, jako
ofiary aborcji pokazuje się płody w wieku, w którym np. w naszym kraju
aborcji się nie dokonuje)

Monika

99. Data: 2006-02-11 15:44:31

Od: "Idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ty nie masz pogardy do ludzi o oddmienych pogladach, np. do takiego
> czlowieka o odmienny pogladzie jakim byl Hitler
> ja ma pogarde dla ludzi "ktorzy zlo nazwywaja dobrem a dobro zlem"
> ktorzy morderstwo nazywaja "prawem do wlasnego brzucha"
> lub "zabiegiem"

I tym się różnimy... Bo pogarda wobec ludzi tylko dlatego, że mają inne
przekonania niż ja, jest dla mnie zaprzeczeniem człowieczeństwa. I nie
odważyłabym się w jednym wątku twierdzić, że mam zasady moralne i odgrażac
się, że kogoś okaleczę (tylko dlatego, że ktoś ma inne poglądy niż ja).

A gdybyś wiedział nieco więcej o Hitlerze, wiedziałbyś, skąd brały się jego
poglądy.

Ludzi chorych należy leczyć, a nie - pogardzać nimi...

Nota bene, nie zauważyłam, żeby ktokolwiek w tym wątku prezentował poglądy
zblizone do Hitlera... No, może poza jedną istotą, która za postępowanie
niezgodne z jej światopoglądem (ale za to zgodne z prawem w wielu krajach)
urywałaby części ciała...

Monika

100. Data: 2006-02-11 15:48:57

Od: "iza" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nalezy
> i oni odpowiadaja przed Bogiem (nawet jesli nie uznaja jego istnienia)

Oj trochę przesadzasz z tym "należeniem" do kogoś (czyt. rodziców) dzieci.
Jeżeli już mowa o Bogu to pamiętaj że wszyscy jestesmy Jego dziećmi (bez
względu na wiek ;) a rodzice tylko spełniają swoje role powierzone właśnie
przez Niego, tak jak i inne życiowe role na swojej drodze. Oczywiście
odpowiemy przed Bogiem za wychowanie swoich dzieci, tak jak odpowiemy za to
jakimi byliśmy ludzmi mówiąc bardzo ogólnie.
Poza tym w mojej wypowiedzi widać chyba moje zboczenie zawodowe - jako
prawnik postrzegam wszystko przez pryzmat prawa + wiary w Boga (ale to juz
wynika z moich poglądów i światopoglądu a nie z wykształcenia ;)
Moje przeświadczenie o tym, że nie można decydować o życiu nienarodzonych
wynika bezpośrednio z tych dwóch źródeł - prawa i wiary.

> dziecko nie jest ani wlasnosci spoleczenstwa ani tym bardziej panstwa,
> poglady jakoby dziecko bylo wlasnasci panstwa sa zywce zabrane
> z komunizmu czy obecnie panujacego w Europie socjalizmu

Dziecko nie jest niczyją własnością tak jak ja i Ty -my też do nikogo nie
należymy.

Iza

gdzie sprawdzić lekarza
grzybica u trzylatka??