strucla czy strucel??

1. Data: 2001-08-29 21:21:07

Temat: strucla czy strucel??
Od: "lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.. ale to chyba mniej wazne..

Czy mozecie mi powiedziec jak to sie robi ??
i czy dobrze mi sie kojarzy ze to jest takie ciasto "powykrecane" na
wszystkie strony??
i ostatnie pytanie .. strucla(cel) jest z jablkami?

dzieki wielkie!
lukas

1. Data: 2001-08-29 21:28:44

Temat: Re: strucla czy strucel??
Od: "Quefear" <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lukas <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mjmg0$ssv$...@n...onet.pl...
> .. ale to chyba mniej wazne..

Jak się robi niestety wiem tylko dość ogólnie trzeba coś zawinąć w ciasto i
upiec:))
Ale na pewno strucla, a to drugie to strudel

Pozdrawiam

Quef

1. Data: 2001-08-30 06:30:41

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

lukas <l...@p...onet.pl> wrote:

> .. ale to chyba mniej wazne..

Mniej. Pospolitsza jest forma strucla, ale strucel tez dopuszczalny.
Nie mylic ze strudlem.

> Czy mozecie mi powiedziec jak to sie robi ??
> i czy dobrze mi sie kojarzy ze to jest takie ciasto "powykrecane" na
> wszystkie strony??

Zle. Jest to dluga prosta bulka drozdzowa z ciasta, na ktore po
rozwalkowaniu naklada sie nadzienie, i zwija w rulon. Mozna ja owszem
nastepnie zkrecic na ksztalt duzego rogala, ale nigdy "na wszystkie
strony"
> i ostatnie pytanie .. strucla(cel) jest z jablkami?

Jak w wyliczance "strucla z makiem, z pasternakiem" ;-)
Moze byc z jablkami, ale u nas najpospolitsza jest chyba z makiem --
polski makowiec to wlasnie strucla. Czesto tez z serem itd.
Strudel za to bywa najczesciej z jablkami.

Wladyslaw

1. Data: 2001-08-30 07:00:24

Od: "lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> wrote in message
[ciach]

jakos tak w punktach mi sie napisalo :

1. tak skrecone oczywiscie w jedna strone ... tak mi sie jakos napisalo
2. czyli to zwykle ciasto drozdzowe?? (jak zwykle to przepisu ne trzeba
:)) )
3. jadlem cos takiego (dawno) i wydaje mi sie ze bylo z jablkiem... i
pamietam jeszcze bialy lukier :)) .. no ale to szczegol
4. w takim racie coz to strudel??
5. makowiec to strucla ??????????????????? ;-OOOO (makowiec to jest
to co lukase lubia najbardziej ........ pozerac)

pozdrawiam
lukas

1. Data: 2001-08-30 07:44:28

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

lukas <l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>
> 1. tak skrecone oczywiscie w jedna strone ... tak mi sie jakos napisalo

> 2. czyli to zwykle ciasto drozdzowe?? (jak zwykle to przepisu ne trzeba

Tak

> 3. jadlem cos takiego (dawno) i wydaje mi sie ze bylo z jablkiem... i
> pamietam jeszcze bialy lukier :)) .. no ale to szczegol

> 4. w takim racie coz to strudel??

Strudel to ciasto pochodzace z Austrii, robione z maki, wody i jajek,
bardzo cienko rozwalkowane i rozciagniete do grubosci papieru, nastepnie
owinete wokol farszu i upieczone. Farsz jest najczesciej jablkowy z
rodzynkam i cynamonem, popularny jest tez orzechowy. Moga byc tez
strudle slone.

> 5. makowiec to strucla ??????????????????? ;-OOOO

Tak

> (makowiec to jest
> to co lukase lubia najbardziej ........ pozerac)

A moze byc jeszcze strucla z orzechami.

Wladyslaw

1. Data: 2001-08-30 07:54:41

Od: "adiola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Strucla ( nie strucel ) - ciasto drozdzowe z makiem, serem, jablkami, ja
robie tez z marmolada morelowa ( pyszniutkie ).
Jak chcesz dam przepis prosty, zawsze udajacy sie ( bez jajek ! )
Strudel to zupelnie inny rodzaj ciasta ( maka, jajko, oliwa, ocet, sol ) ,
ktore rozciaga sie na cienki placek, po czym naklada sie np. jablka, mak.
Jak wyzej , tez mam przepis . W tym ciescie stosunek ciasta do nadzienia
jest jak 1:10. Jest pyszne, tylko conieco pracochlonne.
Pozdrowionka
adiola

1. Data: 2001-08-30 11:26:50

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Pospolitsza jest forma strucla, ale strucel tez dopuszczalny.
[...]
A kto dopuszcza, bo PWN wręcz gani strucel.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-08-30 12:39:15

Temat: Odp: strucla czy strucel??
Od: "kate" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hali, halo!
Takiego apetytu narobiliście!!!! Niech ktoś się wreszcie zlituje i poda
przepis na strudel ! Jadłam kiedyś ten frykas nad Bodeńskim - mniam, palce
lizac.
Pozdrawiam
Kate
Użytkownik adiola <a...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3b8df145$...@n...acn.pl...

1. Data: 2001-08-30 17:28:26

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote:

> [...]
> [...]
> A kto dopuszcza, bo PWN wręcz gani strucel.

Doroszewski.

Wladyslaw

1. Data: 2001-08-30 18:46:15

Od: "Quefear" <q...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1eyylms.1hp85qg11jik3eN%w...@t...com.pl...

> Doroszewski.
>
> Wladyslaw

Hmm, toz to bylo ze czterdziesci lat temu, i traktowac to mozna jedynie jako
zródlo historyczne (niestety)

Pozdrawiam

Quef

Leniwe