sublimacja

1. Data: 2004-02-10 11:51:23

Temat: sublimacja
Od: "Arystokrates" <t...@c...rl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Moze mi ktos zechce powiedziec od czego zalezy fakt powstania mechanizmu
obronnego zwanego sublimacja?
Glownie chodzi mi o to dlaczego u jednych powstaje akurat taki mechanizm, a
nie np. fantazjowanie albo kompensacja. Od czego to zalezy?

Pozdrawiam.

1. Data: 2004-02-10 12:03:10

Temat: Re: sublimacja
Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Glownie chodzi mi o to dlaczego u jednych powstaje akurat taki mechanizm, a
> nie np. fantazjowanie albo kompensacja. Od czego to zalezy?

Od wrodzonych predyspozycji, rodzaju bodźca i możliwośći realizowania takich a
nie innych struktur czynnościowych. /Moim zdaniem :)

1. Data: 2004-02-10 18:51:23

Od: "Gaudis" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Od wrodzonych predyspozycji, rodzaju bodźca i możliwośći realizowania
takich a
> nie innych struktur czynnościowych. /Moim zdaniem :)

I jeszcze chyba od wieku, w różnych latach różne mechanizmy są
łatwiejsze do użycia.

1. Data: 2004-02-11 01:03:30

Od: "shadowofdarknes" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sory,
jeśli ktoś mi może powiedzieć co to jest "sublimacja" to będę wdzięczny :)

1. Data: 2004-02-14 02:35:09

Od: "shadowofdarknes" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "shadowofdarknes" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> sory,
> jeśli ktoś mi może powiedzieć co to jest "sublimacja" to będę wdzięczny :)

dzięki :/

1. Data: 2004-02-14 07:01:52

Od: " mema" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

shadowofdarknes <s...@w...pl> napisał(a):

> sory,
> jeśli ktoś mi może powiedzieć co to jest "sublimacja" to będę wdzięczny :)

Sublimacja to jeden z mechanizmów obronnych, polegajacy na przesunięciu
popędu z celu, którego nie można zrealizować na inny, zastepczy obiekt lub
czynność aprobowane społecznie, np. ma ktoś wielką ochotę bić i zabijać, co
oczywiście jest nieakceptowane społecznie, ale bokserem może sobie zostać i
nawet medale zdobywać i głosić w ten sposób chlubę swego kraju (klubu). albo
zostać zawodowym żołnierzem i zabijać "ku chwale ojczyzny, obywatelu
generale". niektórzy twierdzą, że ksieża i zakonnicy żyjący w celibacie
sublimują swoją energię seksualną w płomienne kazania, nawracanie i zycie ku
chwale bożej. podobny mechanizm działa u pewnego typu pań nauczycielek-
starych panien... ale kończe już, bo chyba zaczynam się robić złośliwa..

;)

1. Data: 2004-02-14 10:46:36

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

shadowofdarknes:
> dzięki :/

Np jak mlody facet uznaje ze seks jest 'brudny'
i wpada na pomysl aby zostac ksiedzem, to
mowi sie ze nastapila sublimacja.

Albo jak ktos ma szlaban na seks, i rzuca sie
ze zdwojana energia na prace i grupy dyskusyjne,
to tez jest sublimacja.

Czarek

1. Data: 2004-02-14 10:51:33

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Inne przyklady:
Onanizm jest jedna z form sublimacji.

Przyjazn m-k mozna potraktowac (od biedy) jako
przejaw sublimacji. :)

Czarek

1. Data: 2004-02-14 10:58:26

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry przyklad:
jak samotna kobieta ~poswieca sie wychowaniu
dzieci/dziecka i ~rezygnuje z zycia osobistego
to jest to sublimacja.

Czarek

1. Data: 2004-02-14 11:01:05

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Inny dobry przyklad:
Jak kobieta notuje niepowodzenia w relacjach m-k
i zostaje feministka, to mamy sublimacje. ;)

Czarek

PCK sprawa znaku
"Podwojna moralnosc"
Biorytmy