suflet

1. Data: 2001-02-06 13:41:05

Temat: Re: suflet
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

GosiaP <p...@a...net> wrote in message
news:3a7fff0e$1@news.astercity.net...
> Witam wszystkich
> Mam taki pomysl, zeby zrbic suflet, ale jeszcze niegdy nie robilam, ani
> nawet nie jadlam nigdzie. Czy wiecie, jak zrobic to cudo, zeby wyszlo
super?
Calkiem niedawno robilam suflet wg przepisu podanego tu przez Jole L-L
(sorry jesli przekrecam imie). Byl to suflet po szwajcarsku, z pieczarkami,
wyszedl bardzo pyszny, faktycznie nie opadal (jak zapewniala Jola). Porcja
na 2 glodne osoby. Nie mam przepisu w tym momencie, ale na pewno znajdziesz
go w archiwum. Watek: suflet po szwajcarsku, zdaje sie.
Polecam, wyprobowany
Asia

1. Data: 2001-02-06 13:42:10

Temat: suflet
Od: "GosiaP" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Mam taki pomysl, zeby zrbic suflet, ale jeszcze niegdy nie robilam, ani
nawet nie jadlam nigdzie. Czy wiecie, jak zrobic to cudo, zeby wyszlo super?
Moze macie jakies wlasne pomysly, rady? Znalazlam troche przepisow na rozne
suflety. Bardzo roznia sie mniedzy soba nawet skladnikami (w jednych sa
tylko zoltka, w innych tylko bialka, a jeszcze inne maja cale jaja).
Poradzcie prosze, jak zrobic suflet, ktory wyjdzie i bedzie ladny i smaczny.
Dziekuje
Gosia

1. Data: 2001-02-06 14:17:40

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

znalazlam ten przepis i niniejszym cytuje:
"Przepis dostalam od mamy Ursyna z Kielc.

Nie opada!!!( suflet znaczy sie):)))

skladniki:
4 jajka
1 szklanka mleka
2 lyzki masla
2 lyzki maki
10 dkg zoltego sera (Ostrego:))))!:)))
15 dkg pieczarek
1 lyzka margaryny
sol, pieprz, galka muszkatolowa, tluszcz i bulka tarta do formy

Pieczarki oczyscic,oplukac, drobno pokrajac i usmazyc na tluszczu.
Maslo rozgrzac na patelni, wsypac make, wymieszac i zasmazyc nie
rumieniac. Rozprowadzic zimnym mlekiem szybko ubijajac trzepaczka i chwile
pogotowac.
Dodac pieczarki, zoltka, starty ser i ubita na sztywno piane z bialek,
doprawic sola, pieprzem i galka. Calosc wymieszac i przelozyc do
wysmarowanej tluszczem i posypanej bulka tarta formy.
Upiec w goracym piekarniku ok. 170 st. 35 min. Podawac jako samodzielne
danie. Przybrac czastkami pomidora.

Jola"

Jeszcze raz polecam
Asia

1. Data: 2001-02-06 14:23:21

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:

> Calkiem niedawno robilam suflet wg przepisu podanego tu przez Jole L-L

a'propos:
Kto zniknął ostatnio Jolę L-L ??

sadyl

1. Data: 2001-02-06 18:08:38

Temat: Odp: suflet
Od: "GosiaP" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a80084e$...@n...vogel.pl...
> [...]
> wysmarowanej tluszczem i posypanej bulka tarta formy.
> Upiec w goracym piekarniku ok. 170 st. 35 min. Podawac jako samodzielne

Bardzo dziekuje. Chetnie sprobuje zrobic.
A moze ktos ma przepis na sulet, ale na slotko? Bo taki tez chetnie bym
sprobowala zrobic.

Wielkie dzieki
Gosia

1. Data: 2001-02-07 07:55:17

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

GosiaP <p...@a...net> wrote:

> [...]
> tylko zoltka, w innych tylko bialka, a jeszcze inne maja cale jaja).
> Poradzcie prosze, jak zrobic suflet, ktory wyjdzie i bedzie ladny i smaczny.

Suflety dziela sie na nieslodkie i slodkie. Wg. zasad ortodoksyjnych
te pierwsze robis sie z gestego sosu beszamelowego lub puree,
polaczonego z zoltkami, a nastepnie z ubita na sztywno piana z bialek.
Slodkie z kremu cukierniczego lub lub bialej zamazki z dodatkami
smakowymi lub puree owocowego i syropu cukrowego.

Podstawowy przepis na suflet nieslodki.

Robimy sos beszamelowy z 40 g. masla, 40 g. maki i 200 ml. mleka.
Solimy, pieprzymy, przyprawiamy ofrobina galki muszkatolowej. Mieszamy
ze "skladnikami smakowymi" (najprostszy dodatek to 60 g. tartego
parmezanu) oraz 4-5 zoltkami z duzych jaj.

Ubijamy piane z 4-5 bialek na sztywno, z odrobina soli. Mieszamy ja z
powyzsza mikstura, najpierw dodajac odrobine piany, mieszajac, potem,
laczay z nia reszte, w malych porcjach, ale szybko.

Gotowa mieszanine wlewamy do nasamrowanej maslem formy sufletowej,
napelnaijac ja w 3/4. Wkladamy to do piekarnika w temp. 200 stopni i
pieczemy. nie otwierajac piekarnika, az wyrosnie ponad forme i zarumieni
sie na wierzchu.

Klasyczne dodatki to ser, duszone ma masle puree ze szpinaku, puree z
mozgu wolowego, puree z watrobek drobiowych etc. etc.

Smacznego

Wladyslaw

1. Data: 2001-02-07 07:55:18

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

GosiaP <p...@a...net> wrote:

> Bardzo dziekuje. Chetnie sprobuje zrobic.
> A moze ktos ma przepis na sulet, ale na slotko? Bo taki tez chetnie bym
> sprobowala zrobic.

A wic suflet dla amatorow slotyczy:

Souffle ambassadrice:

Przygotowujemy krem cukierniczy z 1 litra mleka, 8 zoltek, 120 g. maki,
300 g cukru laski wanilii i odrobiny soli. Make, cukier, zoltka i sol
umieszczamy w naczyniu i mieszamy miotelka kuchenna. Wanilie gotujemy w
mleku, nastepnie mleko to wlewamy stopniowo do naczynia mieszajac
starannie caly czas. Gotujemy kilka minut mieszajac. Pozwalamy
ostygnac, mieszajac od czasu do czasu. Dodajemy 8 pokruszonych
makaronikow migdalowych i 6 lyzek posiekanych migdalow, namoconych
uprzednio w rumie. Dodajemy, mieszajac 12 ubitych na sztywno bialek,
umieszczamy to w formie sufletowej, by byla wypelniona w 3/4, pieczemy w
piekarniku w 200 stopniach, nie otwierajc piekarnika, az wyrosnie i sie
zarumieni.

Smacznego,

Wladyslaw

1. Data: 2001-02-07 09:37:05

Od: "Agnes" <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Klasyczne dodatki to ser, duszone ma masle puree ze szpinaku, puree z
> mozgu wolowego, puree z watrobek drobiowych etc. etc.

Najbardziej spodobal mi sie wariant puree z mozgu wolowego... mniam :-/

--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2001-02-07 10:04:09

Od: g...@o...pl-NOSPAM (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do postu z Wed, 7 Feb 2001 10:37:05 +0100 autorstwa Agnes (a...@k...pl):
: > Klasyczne dodatki to ser, duszone ma masle puree ze szpinaku, puree z
: > mozgu wolowego, puree z watrobek drobiowych etc. etc.
: Najbardziej spodobal mi sie wariant puree z mozgu wolowego... mniam :-/

Heheh, w Meksyku spodobała nam się nazwa "taco de caveza" (albo jakoś
podobnie), dopiero potem się dowiedzieliśmy, co tam dają...
Dla nieznających hiszpańskiego - caveza to głowa.

--
Grzegorz Janoszka

Na newsy piszę całkowicie prywatnie.
Gdy mi odpowiadasz, wytnij "-NOSPAM" z adresu.

Nie pluj nigdy do studni - może jeszcze przyjdzie Ci pić z niej wodę...

1. Data: 2001-02-08 06:21:27

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Agnes <a...@k...pl> wrote:

> Najbardziej spodobal mi sie wariant puree z mozgu wolowego... mniam :-/

W taki razie podaje przepis na to puree:

Mozg wolowy obgotowujemy w court-bouillon i przecieramy przez sito.
Dadajemy do niego taka sama ilosc sosu beszamelowego z dodatkiem
smietany (6:1). Przyprawiamy sola i pieprzem. Mozna dodac do tego
drobno posiekana szynke, sieakne grzyby, lub drobniutko posiekane i
podduszone na masle jarzyny.

Tym puree mozna uzywac m.in. do nadziewania pasztecikow z ciasta
francuskiego, tart, kapeluszy grzybowych etc.

Wladyslaw

Smakosze na emigracji II (szwedzkie pierogi)
Sprzed do fondue
sałatka z selerem surowym
gebki ;)
kurczak sybko i smacznie