Re: suszone jabłka KALORIE

Data: 2005-01-07 07:46:33
Temat: Re: suszone jabłka KALORIE
Od: "nowac" <gnowaczyk@NO_SPAMeuropol-meble.pl>

> wszystko zalezy od tego jakie "kalorie" zjadasz , oczywiście nie twierdze
> ze kalorie to bzdura, po prostu doświadczyłem ze to nie one sa kluczem w
> odchudzaniu , zwyczajnie są pomocne ale nie najważniejsze w KAZDEJ
> sytuacji

hmmm- to nie tak do konca - nadmiar kalori ZAWSZE skutkuje przyrostami wagi.
Bledem przez was popelnianym jest ZAPOTRZEBOWANIE NA KALORIE. Rodzaj
spozywanyych produktow (przy identycznej kalorycznosci) wplywa na wydatek
energetyczny potrzebny organizmowi do strawienia i przyswojenia skladnikow
(rozne zapotrzebowanie energetyczne) oraz na rodzaj budowanych tkanek
(niestety na kazdej diecie niskobialkowej bedzie dochodzilo do redukcji
tkanek bialkowych - jesli ilosc kalorii bedzie za duza bedzie sie tluszczyk
odkladal).
I tu nie ma co dorabiac filozofii nadmiar kalorii (dla jednego 1000kcal to
za duzo dla innego 3000 to za malo) bedzie powodowal wzrost wagi a niedobor
zmniejszanie wagi (nie zawsze spalanie tluszczyku jak napisal wyzej Sławek)

Nawet przyjecie 100g czystej glukozy w przypadku niedoboru energetycznego
nie spowoduje przyrostu tluszczyku

[Jeszcze jedno o czym sie nie mowi - nie tylko glukoza powoduje wyrzut
insuliny!]

Oczywiscie wszystko w odniesieniu do organizmu funkjonujacego wg JEGO zasad
(zdowy, nie rozregulowany hormonalnie itp)