sylwestrowy problem

1. Data: 2001-12-27 17:44:35

Temat: sylwestrowy problem
Od: "Dorota Orzeszak" <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
W tym roku ide na proszonego sylwestra do przyjaciol. Impreza szykuje sie
wspaniala, bo towarzystwo dobrane i zaprzyjaznione. Kazdy ma przyniesc ze
soba jakis przysmak. Mialam zrobić salatki ( jedna z miesem, a druga bez) +
jakies ciasteczka drobne upiec. Dzis okazalo sie, ze mam wymyslec danie na
cieplo i tu pojawia sie problem....musi byc bez miesa.
Moze to glupio zabrzmi, ale ja nie umiem jakos nic zrobic bez miesa. W
kazdym daniu na cieplo pojawia sie choc troszke miesa. :(
Gospodarz (wegetarianin) dzis powiedzial, ze jestem ostatnia "deska ratunku"
bo nikt sie nie chce podjac robienia czegos bezmiesnego. Mam nadzieje, ze
podpowiecie mi co moge podac jako danie na cieplo. Zaznaczam ze na imprezie
ma byc okolo 16 osob.

Valentine

1. Data: 2001-12-27 17:49:53

Temat: Re: sylwestrowy problem
Od: WKN <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Orzeszak wrote:

> [...]
> podpowiecie mi co moge podac jako danie na cieplo. Zaznaczam ze na imprezie

A co bys powiedziała na bezmięsny bigos z kostką sojową? Podobno jest świetny,
a kilka przepisów jest w Puszce.

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-12-27 17:55:06

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukaj w http://puszkkka.spinacz.pl/
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-12-27 18:14:10

Od: "Ivona Bagnowska" <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze "Bigos" z jabłek?
pzdr Ivona
+

1. Data: 2001-12-27 18:28:09

Od: "Dorota Orzeszak" <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ivona Bagnowska" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
> Moze "Bigos" z jabłek?

A moglabym poprosic przepis? :)))

Valentine

1. Data: 2001-12-27 18:34:30

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Moze "Bigos" z jabłek?
>pzdr Ivona

a co to?????
Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

1. Data: 2001-12-27 19:05:43

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo nikt sie nie chce podjac robienia czegos bezmiesnego. Mam nadzieje, ze
> podpowiecie mi co moge podac jako danie na cieplo. Zaznaczam ze na

moze pieczarki faszerowane?znakomite na cieplo z suroweczka

caluje Cie Valciu
Mechcia

1. Data: 2001-12-27 19:08:41

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> A co bys powiedziała na bezmięsny bigos z kostką sojową? Podobno jest
> świetny, a kilka przepisów jest w Puszce.

Ale taka kostka sojowa to "robi za mięso". Ja osobiście nie przepadam ta
surogatem. Uczciwe mięso lub uczciwie bez mięsa.

Ja kiedyś podawałem przepisa na lasagne bezmięsne. Jeszcze z takich fajnych
rzeczy to np. koper włoski zapiekany w serze górskim (austriacki ze
słodkiego mleka) i pomidorach, do tego ziemniaki w mundurkach. Chicoree (to
cykoria, czy jak to po polsku?) ugotowane w bulionie warzywnym i zapieczone
z serem.
To ww. dla jedzących sery. Bezserowe podawałem kiedyś przepisy kuchni
indyjskiej.
Zupa bananowo kokosowa. Zdaje się, że jakiś wariant jest w puszccce, jak
nie, to chyba gdzieś to mam.

A dla całej armii ludzi można zrobić spaghetti aglio e olio. Na ciepło, bez
mięsa i dobre.

Waldek

1. Data: 2001-12-27 19:13:10

Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

>.....Dzis okazalo sie, ze mam wymyslec danie na cieplo i tu pojawia sie
problem....musi byc bez miesa.
> Valentine
----------------------------
Moze cos sie przyda?:

Zapiekanka dla jedzacych mieso moze to byc dodatek do np szynki
6-7 ziemniakow
3 marchewki
2 zabki czosnku
4 dl mleka (okolo 2 szklanek)
1 kostka buljonu
1-2 szczypty soli
1 szczypta pieprzu
1 lyzeczka tymianku
2 dl startego, zoltego sera
brac ziemniaki, marchewke i czosnek i pokroic na cienkie plastry. Zagotowac
mleko z kostka buljonowa. Dodac ziemnieaki i marchewke i gotowac przec 5
min. Dodac czosnek, przyprawy i wieksza czesc sera. To wszystko wlozyc do
zaroodpornej formy, na wierzch posypac ser. Zapiekac przez 25-30 minut w
225 stopni.
Podawac do miesa albo tylkoz salata.

Cukinia a la provencale
2 cebule
2 cukinie
6-8 pomidorow
3-4 kromek bialego chleba
?-1 dl posiekanej pietruszki
1 lyzki oleju lub oliwy
2-3 zabkow czosnku drobno pokrojonego
pieprz, sol ev bazylia
3 dl startego, zoltego sera
Posiekac cebule bardzo drobno. Pokroic cukinie i pomidory na plasterki.
Wlozyc do zaroodpornego naczynia plasterki pomidorow, na to cebule, potem
cukinie, mozna zrobic kilka warstw. Pomiedzy warstwami posolic, popieprzyc i
posypac ewntualnie bazylia. Na koniec warstwa pokruszonego chleba z
pietruszka, czosnkiem i olejem. Posolic i popieprzyc. Zapiec 20 minut w 225
stopni. Zgasic ogien w piekarniku i zostawic zapiekanke zeby postala jeszcze
5 minut.

Chinskia potrawa w sosie kwasno-slodkim
2 marchewki
150 g fasolki szparagowej
1 zielona papryka
0,5-1 lyzki oliwy
1 puszke pokrojonego na zapalki bambusu
4 palsterki ananasu z puszki
sos:
2 dl soku z ananasa
1 lyzka maki (mozna wziasc ziemniaczana)
2 lyzeczki soya
2 lyzki occtu winnego
1 lyzka przecieru pomidorowego
Pokroic obrana marchewke na "zapalke". Pokroic fasolke na polowki.
Podgotowac w wodzie kilka minut. Posiekac cebulke, pokroic papryke.
Podsmazyc w garnku wok albo zwyklej patelni. Dodac odsaczony bambus,
marchewke i fasolke. Na koniec dodac pokrojony na kawalki ananas. Wszystkie
skladniki sosu wymieszac ze soba i zalac tym warzywa. Podgotowac kilka
minut. Podawac z ryzem.

Chinszczyzna wega
2 marchewki
1 cwiartka kapusty
1 zielona papryka
kawalek okolo 10 cm poru
10 dkg pieczarek
1 lyzka oleju
1 lyzka occtu winnego
1 lyzeczka cukru brazowego (albo miodu)
1 dl wody
0,5 kostki buljonowej
0,5 lyzeczki imbiru
1 lyzeczka maki ziemniaczanej
Obrac o pokroic na zapalke marchewki. Pokroic kapuste, papryke, por i
pieczarki. Podsmazyc na dobrze rozgrzanej patelni jakis 2-3 minuty. Dodac
ocet winny, cukier brazowy i imbir. Rodrobnic kostke buljonowa i posypac tym
warzywa. Rozmieszac wode z maka i zalac tym warzywa. Podgotowac przez
chwile. Podawac z ryzem.

Ratatouille
2 oberzyny
2 cukinie
3 cebule
1 zielona i 1 czerwona papryka
4 pomidory
2 lyzki przecieru pomidorowego
2-3 zabkow czosnku
2-3 lyzek oliwy
sol i pieprz
Pokroic warzywa na nie za male kawalki. Podsmazyc wszystko z wyjatkiem
pomidorow na mocno rozgrzanej oliwie przez 4-5 minut mieszajac. Dodac
pomidory, pokrojony czosnek i przecier. Posolic i popieprzyc. Mozna dodac
krople tabasco jak sie chce, zeby bylo mocniejsze. Podawac do pieczonych w
piekarniku ziemniakow.

Ziemniaczane ratatouille
40 dkg cukini zielonej i zoltej
2 czerwone papryki
70 dkg ziemniakow
2 cebule
2 zabki czosnku
2 lyzki oliwy
4 duze pomidory
1 lyzeczka oregano (lebiodki)
1 lyzeczka bazyli
12 czarnych oliwek
Pokroic warzywa. Podgrzac oliwe na patelni, wrzucic pokrojony czosnek, potem
cebule, podsmazyc na zloty kolor. Wrzucic cukinie, ziemniaki i papryke.
Smazyc na malym ogniu pod pokrywka kolo 10 minut. Zamieszac od czasu do
czasu. Dodac pomidory i przyprawy i dusic jeszcze 10 minut. Ewntualnie dodac
lyzke wody. Posiekac oliwki i posypac na koniec. Mozna podawac z salata a
dla reszty z miesem.

Wegierski gulasz ziemniaczany
3-4 cebul
2 lyzki margaryny
1 lyzka papryki w proszku
3 dl wody
10-12 ziemniakow
1 zielona papryka
40 dkg pomidorow, obranych
1 kostka buljonu
sol i pieprz, tymianek lub bazylia do smaku
okroic cebule. Podsmazyc. Dodac papryke w proszku i ? dl wody. Gotowac az
woda sie wygotuje. W miedzy czasie obrac i pokroic ziemniaki i papryke,
obrac pomidory (najlepiej zalac goraca woda i potem obrac). Wlozyc warzywa
do garnka z cebula, zalac woda, dodac kostke buljonowa i gotowac przez 20-25
minut. Przyprawic przyprawami.

Risotto á la milanese
1 cebula
1 lyzka masla
2 dl ryzu
4 dl buljonu z kostki, najlepej z kury ale moze byc warzywny
1 opakowanie szafranu
2 lyzki parmezanu
sol i pieprz
Podsmazyc cebule. Dodac ryz. Wlac buljon i gotowac 20 minut. Pod koniec
gotowania dodac szafran. Na koniec dodac parmezan i troszke masla.
Przyprawic.

Falszywe slimaki
10 duzych pieczarek
1 lyzka masla
2 lyzeczki siekanej pietruszki
2 siekane na bardzo drobno zabki czosnku
1/2 szczypta pieprzu
Wyjac trzonki, posiekac z maslem, pietruszka i czosnkiem (mozna w mixerze
ale nie na miazge), dodac pieprzu. Wypelnic kapelusze masa, polozyc na
zaroodpornym talerzu. Zapiec w 200 stopniach przez 10 minut.

smacznego
baska

1. Data: 2001-12-27 19:56:28

Od: "Ivona Bagnowska" <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Około 2 kg słodkich jabłek (kwasne sie rozpadaja)
4 duze cebule (50dkg)
pasta pomidorowa
7-8 łyżek oliwy
ziele angielskie, liście laurowe, tymianek, chilli, majeranek, tymianek,
sól, pieprz.

Jabłka umyc obrać ze skórki i zetrzec na grubej tarce jarzynowej.
Cebule obrac i pokroić w miare drobno, podsmażycc na oliwie, dodać pastę
pomidorową, dodać przyprawy dusić około 10 minut. Nastepnie dodac jabłka i
jeszcze 10 minut dusić. Powinien być w miare pikantny.
Mozna w wersji miesnej dodać kiełbase. Jest smaczny nie tylko z miesem ale
tez sam.
Dodaje jeszcze wodę jak jest za gęsty

> Użytkownik "Ivona Bagnowska" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
>
> A moglabym poprosic przepis? :)))