sytuacja prawna domu

1. Data: 2004-09-11 18:54:27

Temat: sytuacja prawna domu
Od: "neikula" <n...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

często przechodzimy koło dość starego i opuszczonego domu - nie wiemy jak
długo nikt w nim nie mieszka, ale od przynjamniej pół roku nikt tam na pewno
nie przebywał

zastanawialiśmy się jak sprawdzić systuację prawną tego domu w celu
ewentalnego jego zakupu (bradzo nam się spodobał i dom, i okolica)

pytanie sąsiadów tego domostwa raczej odpada :( - czy w jakimś urzędzie można
sprawdzić czy sytacja prawna tego domu jest uregulowana?

jeżeli pytanie nie jest zgodne z tematyką grupy, to przepraszam i proszę o
wskazanie właściwej :)

z góry dzięki
pozdrawiam
neikula

1. Data: 2004-09-11 20:24:17

Temat: Re: sytuacja prawna domu
Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"neikula" <n...@W...gazeta.pl> wrote in message
> często przechodzimy koło dość starego i opuszczonego domu - nie wiemy jak
> długo nikt w nim nie mieszka, ale od przynjamniej pół roku nikt tam na
pewno
> nie przebywał
[cut]

Możesz pójść do urzędu prowadzącego ewidencję gruntów (najczęściej
starowstwo powiatowe, czasem deleguje to zadanie gminie) i tam po
zlokalizowaniu tej działki można dowiedzieć się:
a) wszystkie dane właścicieli - wymaga bardzo dobrej woli urzednika, bo te
dane nie sa publiczne,
b) dowiadujesz się numer księgi wieczystej (to powinni udostepnić) i wtedy
idziesz do sądu prowadzacego księge wieczystą i dokonując wglądu w dziale II
księgi masz wpisanych właścicieli.

Można także przeprowadzić wywiad pośród sąsiadów, ale to może sie być zgodne
z prawdą lub sąsiedzi nic nie wiedzą.

1. Data: 2004-09-12 08:28:31

Od: "Variete" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boombastic" <b...@N...onet.pl> napisał w
wiadomości news:chvmie$21h8$1@mamut1.aster.pl...
> [...]
> idziesz do sądu prowadzacego księge wieczystą i dokonując wglądu w dziale

Czy to aby na pewno jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych?

Pozdrawiam. Variete.

1. Data: 2004-09-12 09:25:50

Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

neikula napisał(a):

> [...]
> ewentalnego jego zakupu (bradzo nam się spodobał i dom, i okolica)
>
> pytanie sąsiadów tego domostwa raczej odpada :(

zwróć uwagę na ostatnie zdanie!!!!
Dlaczego odpada? - jeżeli są dziwni (wampiry, menele, złodzieje,
wilkołaki) to może lepiej tam nie mieszkać.
Lepsze są rozwalające się ściany niż źli sąsiedzi,
potrafiący uprzykrzać przekraczając granice prawa.

A dobry sąsiad to skarb nie do przecenienia.
Ja bym się przeszedł po sąsiadach - zresztą tak kupowałem dom na wsi i
dobrze na tym wyszedłem - to właściciel mnie znalazł jak się dowiedział,
że o dom pytają.

MAc

1. Data: 2004-09-12 12:16:01

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Variete" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czy to aby na pewno jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych?

jezeli chodzi o drugie, to dane w ksiedze wieczystej sa jawne i mozna je
czytac
bez przeszkod
jezeli chodzi o pierwsze - raczej musialby miec dobre uzasadnienie - jak
sam bralem wypis z rejestru gruntow w gminie (bo o to chodzi) to bylo
to podyktowane checiem zalozenia ksiegi, ale to ja bylem wlascicielem.
Jezeli bym nie byl, pewnie bym nie dostal

Sierp

1. Data: 2004-09-12 15:44:47

Od: "Variete" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> napisał w wiadomości

> jezeli chodzi o drugie, to dane w ksiedze wieczystej sa jawne i mozna je
> czytac
> bez przeszkod

Owszem, ale najpierw musisz znać numr tej księgi.

> [...]
> to podyktowane checiem zalozenia ksiegi, ale to ja bylem wlascicielem.
> Jezeli bym nie byl, pewnie bym nie dostal

Z tego co ja wiem wypis z rejestru gruntów otrzymać może właściciel
nieruchomości oraz geodeta lub architekt wykonujący prace na danym terenie.

Pozdrawiam. Variete.

Lodowka Gorenie??
Farba do drzwi drewnianych malowanych sadolinem
[wynajem] neostrada, TV, kablówka - centrum, 350zł/1 os.
pofałdowana wykładzina
1/2 wsadu w zmywarce