szarlotka sypana

1. Data: 2006-10-22 17:36:00

Temat: szarlotka sypana
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie zrobilam takowa wedlug przepisu wkn, choc troche zmienilam po
przeczytaniu komentarzy, robiac tylko jedna srodkowa warstwe jablek, i
to byl dobry pomysl - bardzo ladna i gruba jest ta srodkowa warstwa
jablek . Ale niestety wierzchnia warstwa ciasta troche chrzesci ta
kaszka albo ja nie przepadam za tym chrzestem.

Czy ktos z was ma moze przepis na szarlotke sypana bez kaszki manny?

http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis126.html

Dzieki
MB

2. Data: 2006-10-22 17:52:51

Temat: Re: szarlotka sypana
Od: "Lidka" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Chce rowniez zrobic ta szarlotke, jednak nie wiem jakim jablkiem moge
zastapic szara renete. Mieszkam w Niemczech i nie mam pojecia czy ta odmiana
u nas wystepuje. I jeszcze jedno pytanie, czy kupie w Niemczech kasze
manne??
Pozdrawiam
Lidka

3. Data: 2006-10-22 18:39:16

Od: "Agnieszka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lidka" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

Witam
Taka szarlotkę robie od ładnych kilku lat:)tylko ze taka jedna szarlotka
znika zanim dobrze ostygnie:p. Jabłka dawałam różne, jeśli są bardziej
soczyste możesz dać cieńszą wartwę, bo wtedy nie wyjdzie za mokra.

Pozdrawiam
Aga

4. Data: 2006-10-22 18:54:10

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):
> [...]
> kaszka albo ja nie przepadam za tym chrzestem.
>

> Czy ktos z was ma moze przepis na szarlotke sypana bez kaszki manny?

Oglądałam kiedyś jakiś program i tam jeden Fin opowiadał o
czymś takim. Tylko nie pamiętam czy to się nazywa szarlotka
fińska czy skandynawska... I nawet to jakiś przysmak
skandynawski miałbyć...
Wszystko tak samo tyle, że zamiast kaszy - bułka tarta... I
podawać z bitą śmietaną...

Pozdrawiam
Rablinka

5. Data: 2006-10-22 21:09:43

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos z was ma moze przepis na szarlotke sypana bez kaszki manny?
>
> http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis126.html
>
> Dzieki
> MB

Ja kiedys robilam taka szarlotke z amarantusem zamiast kaszki manny ,
amarantus tez chrzescil niestety.
Widzialam tez kiedys przepis na to ciasto w wersjii z maka kukurydziana i
kaszka ryzowa zamiast kaszki manny, mysle ze powinno byc ok

Pozdrawiam

Monika

6. Data: 2006-10-23 14:26:33

Od: "asia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale niestety wierzchnia warstwa ciasta troche chrzesci ta
> kaszka albo ja nie przepadam za tym chrzestem.

a ja daje na wierzchnia warstwę jabłka i ukladam listki masla na niej,
nigdy nic nie chrzęści :)

7. Data: 2006-10-23 20:08:05

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:

> a ja daje na wierzchnia warstwę jabłka i ukladam listki masla na niej,
> nigdy nic nie chrzęści :)
> pozdrawiam

Dzisiaj probuje ze slodka chalka, wysuszona i zmielona, zamiast kaszki
manny. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Dam znac o rezultacie.
MB

8. Data: 2006-10-23 21:08:24

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:12jnb024elspj20@corp.supernews.com...
> [...]
> Ale niestety wierzchnia warstwa ciasta troche chrzesci ta kaszka albo ja

Moze dalas za malo masla?

pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

--
Kto chce, szuka sposobów, kto nie chce, szuka powodów...
http://leslawa-ignaszewska.com

9. Data: 2006-10-23 21:26:48

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

misiczka wrote:

> Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
> wiadomosci news:12jnb024elspj20@corp.supernews.com...

> Moze dalas za malo masla?
>

> pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

Nie, masla dalam duzo, bylo rowno pokryte bez zadnych przeswitywan. Gdy
mslo sie stopilo na wierzchu, caly wierzch byl "mokry", nie byo sladu
suchej kaszki.

Jak pisalam, dzis robie z innych skladnikow, za 5 minut wyjme z pieca i
sprawdze, czy uda sie zamienic manne na slodka chalke.
MB

10. Data: 2006-10-23 22:42:35

Temat: Re: szarlotka sypana bez kaszki - Udalo sie!
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Dzisiaj probuje ze slodka chalka, wysuszona i zmielona, zamiast kaszki
> manny. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Dam znac o rezultacie.
> MB

Udala sie znakomicie. Polecam, jest to ciekawa i bardzo latwa szarlotka.

250 ml zmielonego, suchego slodkiego ciasta - ja uzylam drozdzowej chalki
250 ml maki pszennej
200 ml cukru
1.5 lyzeczki polskiego/2 lyzeczki amerykanskiego proszku do pieczenia
Starta skorka z jednej cytryny
sok z jednej cytryny
75 g masla
1750 g soczystych jablek przed obraniem i wydrazeniem

Ja nie lubie cynamonu, wiec dodaje cytryne, ale ci, ktorzy cynamon
lubia, moga dodac go do jablek czy ciasta zamiast cytryny.

Maslo wlozyc do zamrazalnika na 20 minut albo dluzej. Rozgrzac piec do
180C/360F. Skorke zetrzec, sok wycisnac z cytryny. W naczyniu polaczyc
make, kruszona slodka bulke, cukier, proszek i skorke cytrynowa, dobrze
wymieszac, podzielic na 2 rowne czesci.
Jablka obrac, wyciac srodki, zetrzec na tarce, wymieszc z sokiem cytrynowym.
W malej tortownicy (moja ma 22 cm srednicy)wysypac na dno polowe suchej
mieszanki i wyrownac. Na to wylozyc jablka i caly sok i rowno uklepac.
Na to wysypac rowno reszte suchej mieszanki i zetrzec maslo w cienkie
listki, rowno ukladajac na powierzchni az cala bedzie zakryta. Piec
okolo godziny, az wierzch bedzie ciemnozloty.

Ciasto jest dobre samo lub z bita smietana czy lodami. Koniecznie
podawac cieple prosto z pieca, albo odgrzane przez 12 sekund w mikrofali.
Magdalena Bassett

Do pewnej kobiety o imieniu H.
Dziwny drink :)
8-[