szczękościsk?

1. Data: 2003-06-10 16:14:42

Temat: szczękościsk?
Od: "Natalia" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich Grupowiczów!
Mam problem z którym do tego czasu lekarze sobie nie poradzili. Jakiś rok
temu zachorowałam podobno na zapalenie węzłów chłonnych, przy czym
zakleszczyła mi się szczęka, jedzenie było męczarnią bo widelec nie chciał
sie zmieścić. Odsyłano mnie od laryngologa przez chirurga stom. do
reumatologa. Nikt nie chciał mi dać skierowania na prześwietlenie i nikt nie
stwierdzil co mi jest i jak pomóc. No ale przeszło samo. Teraz odnowilo mi
się, tym razem szczęka mnie trzyma z drugiej strony, już nie tak bardzo ale
mnie boli. Jestem ogólnie zdrowa więc nie mam pojęcia czemu. Czy ktoś się
orientuje jaka może być przyczyna?
pozdrawiam
N.

--
n...@w...pl

2. Data: 2003-06-10 19:10:40

Temat: Re: szczękościsk?
Od: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jestem ogólnie zdrowa więc nie mam pojęcia czemu. Czy ktoś się
> orientuje jaka może być przyczyna?
> pozdrawiam
> N.

Czy rośnie Ci ząb mądrości? Ja miałam podobnie, gdy rósł. Pomógł mi chirurg
szczękowy.

beata
--
"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę

3. Data: 2003-06-10 19:43:58

Od: "winyl" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Moze to byc jakies zwyrodnienie stawu skroniowo zuchwowego, porazenie lub
infekcja wirusowa nerwu zuciowego.

W kazdym razie bez zdjecia najlepiej panoramicznego szczek nie da sie nic
powiedziec.Zdjecia takie mozna samemu wykonac bez skierowania koszt to
40-60(zalezy od firmy ;-)) i zdjecie to nie jest refundowane,trzeba
zaplacic.
Trzeba wykluczyc zmiany w stawie przedewszystkim.Przyczyna takich zwyrodnien
sa braki zebow w lukach.
Ze stawami skroniowo-zuchwowymi jest tak kazdy brak zeba lub wady zgryzu
maja swoje odzwierciedlenie w budowie stawu.Uwaza sie ze instnieje "staw
zebowo-zebowy" ktory zalicza sie do grupy st. skroniowo-zuchwowego.

Pozdrawian
Sebastian

ortodonta
Choroba zawodowa ??