Re: szczepionka mikoryzowa

Data: 2005-06-14 06:23:20
Temat: Re: szczepionka mikoryzowa
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl>

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
news:d8kmgc$s4a$1@nemesis.news.tpi.pl...
> W wiadomości news:3b09.00000067.42ac8d6a@newsgate.onet.pl Basia

> Hejka. Może zmienisz jednak zdanie, Basiu. :-) W majowym miesięczniku
> "Ogrodnik Polski" w artykule "Mikoryza w rododendronach" autorzy dr inż.
> J.Kubiak i inż. Wł. Szałański piszą, że mikoryzacja ma wiele
zalet.[ciach-resztę przeczytałam]

Faktycznie ciekawe. Dodam nastomiast, że z głupia frant spytałam wczoraj o
szczepionkę mikoryzową w sklepie ogrodniczym. Nie wyrzucono mnie za drzwi,
ale miałam wrażenie, że spojrzenia mówiły coś o pewnym znanym zakładzie
leczniczym w Toszku :D

> "Rododendrony potrafią dobrze rosnąć nawet przy bardzo wysokim pH (np.
> 8), ale muszą mieć mikoryzę. To grzybnia wytwarza wokół korzeni ochronną
> otoczkę o najlepszym dla nich odczynie, czyli ok. pH 4".

Inkarho...znów pytanie, co jest bardziej efektywne i tańsze? :-))))

Pozdrawiam, Basia.