Re: szczsliwego nowego roku

Data: 2021-01-27 14:41:51
Temat: Re: szczsliwego nowego roku
Od: Kviat

W dniu 27.01.2021 o 11:57, trybun pisze:

> Jak to, przecie pole to dla ciebie po prostu teren gdy wyjdziesz z domu.
> Natomiast dla mnie to miejsce gdzie m.in uprawia się marchew, a to po
> wyjściu z domu to dwór.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dw%C3%B3r

dwór - przestrzeń znajdująca się na zewnątrz obiektu budowlanego
dwór - posiadłość ziemska wraz z kompleksem zabudowań mieszkalnych i
gospodarczych
dwór - właściciele majątku ziemskiego, jego mieszkańcy i pracownicy
dwór - obszerny budynek mieszkalny (zazwyczaj z gankami i alkierzami)
polski dwór szlachecki - wiejska siedziba ziemiańska
dwór obronny - obiekt o cechach mieszkalnych i obronnych
dwór - najbliższe otoczenie osoby panującej lub jej siedziba[1][2]

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pole

pole fizyczne w fizyce i matematyce to przestrzenny rozkład pewnej wielkości
ze względu na typ wielkości: pole skalarne, pole wektorowe, pole
tensorowe
ze względu na przestrzenny rozkład pola: pole centralne, pole
jednorodne
ze względu na opisywaną wielkość pole grawitacyjne, pole
elektrostatyczne, pole magnetyczne, pole elektromagnetyczne

pole górnicze
pole naftowe
pole powierzchni (pojęcia matematyczne)
pole (informatyka) - zmienna, wchodząca w skład stanu obiektu
pole znacznikowe - specjalny rodzaj pola w rekordach z wariantami
pole widzenia
pole firnowe
pole - synonim "na zewnątrz"
pole (rolnictwo) - powierzchnia uprawna gruntów rolnych
pole (socjologia) - kategoria teorii Pierre'a Bourdieu

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr