szkodliwe picie mleka ?

31. Data: 2004-10-14 17:54:32

Temat: Re: szkodliwe picie mleka ?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Oct 2004 17:51:28 +0000 (UTC), Hektor wrote:

> A to ja tak mam :)
> Ale to moze z wiekiem przechodzi? Tzn jeszcze moj organizm potrzebuje
> mleka? Wiek 19 lat ?

To jest bardzo zmienne osobniczo. Niektórzy przestają tolerować mleko w
wieku lat kilkunastu, a inni w późnej starości.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

32. Data: 2004-10-14 17:55:47

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-10-14 19:54:32 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Marek Bieniek* skreślił te oto słowa:

Albo od urodzenia nie tolerują :]

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

33. Data: 2004-10-14 18:00:23

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Oct 2004 19:55:47 +0200, Lia wrote:

> Albo od urodzenia nie tolerują :]

Krowiego (czy innego pozagatunkowego, a nawet sojowego) - owszem. Ale
akurat w tej sytuacji laktoza jest najmniejszym problemem:)

34. Data: 2004-10-14 18:10:09

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-10-14 20:00:23 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Marek Bieniek* skreślił te oto słowa:

> Krowiego (czy innego pozagatunkowego, a nawet sojowego) - owszem. Ale
> akurat w tej sytuacji laktoza jest najmniejszym problemem:)

Już miałam te problemy czy dopiero sa przede mną? ;]

ps. Poza tym, że odmawiam wykonywania potraw i ciast, w których trzeba
gotowac mleko, bo sam zapach powoduje bieg do łazienki? :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

35. Data: 2004-10-14 18:16:39

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Oct 2004 20:10:09 +0200, Lia wrote:

> Już miałam te problemy czy dopiero sa przede mną? ;]

A Ty to w ogóle jesteś wyjątek:)

> ps. Poza tym, że odmawiam wykonywania potraw i ciast, w których trzeba
> gotowac mleko, bo sam zapach powoduje bieg do łazienki? :)

Ja tak miałem z selerem:)

36. Data: 2004-10-14 18:20:20

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-10-14 20:16:39 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Marek Bieniek* skreślił te oto słowa:

> A Ty to w ogóle jesteś wyjątek:)

Kamień z serca :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

37. Data: 2004-10-15 13:40:32

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Oct 2004 15:19:59 +0200, Adam wrote:

> mam stałe dostawy z Austrii ;) Blauburger kupowany prosto z winnicy pod
> Wiedniem (Treiskirchen) potrafi kosztowac 2.70 ojro... ;) ze o cabernecie
> nie wspomne, z 2003 byl super, ale sie skonczyl (w czym wydatnie
> pomagałem...)

To powiem, że trochę zazdroszczę:)

Niedawno byłem w Wiedniu (powiedzmy że służbowo) i byłem (powiedzmy, że
służbowo) na kolacji w Czarnym Wielbłądzie... Podali "housewine", ale
takie, że wszystko mi opadło z wrażenia:) A cena wielce przyzwoita
(biorąc pod uwagę jaką marżę Wielbłąd sobie naliczał):)

Dodam tylko jeszcze, że gdyby nie ów "aspekt służbowy", nigdy bym tego
wina nie spróbował:)

38. Data: 2004-10-15 13:58:34

Od: "Janek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znam się na tym, możesz mi zaufać.
Mleko w normalnych ilościach należy do tzw. żywności satwicznej do znaczy
zdrowej (i dla ciała i dla umysłu). W zbyt dużej ilości ma właściwości
tamasowe tzn. odniża aktywność, sprzyja lenistwu.
Produkty mleczne mają różne działanie w zależności od sposobu przetworzenia.
Np. twaróg jest satwiczny, a żółty ser tamasowy - odradzam.
Pozdrawiam i smacznego.
-J.

39. Data: 2004-10-15 14:13:58

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Oct 2004 15:58:34 +0200, Janek wrote:

> Np. twaróg jest satwiczny, a żółty ser tamasowy - odradzam.
> Pozdrawiam i smacznego.

:) A droserklapa, rozumiesz, ryksztosuje, i dlatego trzeba użyć cholajzy
:):):)

40. Data: 2004-10-17 20:50:15

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: 1y1hgnwnz0cxz$....@a...coca.cola ,
której nadawcą było Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> zostało
napisane:

> Dodam tylko jeszcze, że gdyby nie ów "aspekt służbowy", nigdy bym tego
> wina nie spróbował:)

no to takich 'aspektow sluzbowych' tylko pozazdroscic :))

a swoja droga - Wieden niedaleko, a przywiezc mozna naraz gdzies tak w
okolicach 100 l wina... tylko trzeba by z przyczepka jechac... :))

ale cotam, za 2 lata bede pił z wlasnej winniczki...
juz rosnie.

--
milego dnia
adam, gg# 402495