szkodliwe picie mleka ?

1. Data: 2004-10-12 23:53:20

Temat: szkodliwe picie mleka ?
Od: n-sacz <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu czytałem o niedawnej kampanii reklamowej promującej
picie mleka (Pij mleko, będziesz wielki...). Wypowiadało się na ten
temat kilku lekarzy. Otóż uważali oni picie mleka za szkodliwe dla
zdrowia, którego skutkiem - wbrew pozorom - mają być słabe, skłonne do
złamań kości i poważne kłopoty w wieku dojrzałym. Argumentów na swoje
opinie przytaczali sporo, ale najważniejszy wydał mi się taki, że
zawarte w mleku białko stanowi co prawda materiał budulcowy dla kości,
ale to samo białko wypłukuje z organizmu wapń, o którego obecność
znacznie bardziej należy zadbać. Ostatecznie pijący spore ilości mleka
rosną szybko, ale ich kości są lub będą bardzo kruche.
Mnie - laikowi - taka argumentacja wydaje się całkiem realna, ale z
czystej ciekawości zapytam - jak jest na prawdę z tym białkiem <> wapniem ?

2. Data: 2004-10-13 05:00:44

Temat: Re: szkodliwe picie mleka ?
Od: "gosik" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a no to prawda, .. "pij mleko bedziesz kaleka"....
jest wiele argumentow przeciwko piciu mleka, mleko zawiera skladnik ktory
nie jest przyswajalny przez doroslego czlowieka tzw. kazeine. Mleko skleja
jelita, co u niktorych powoduje biegunki, u niktorych zatwardzenia i tych
argumentow mozna by przytaczac wiele. Owe skladniki potrzebne dla zycia,
nalezy uzupelniac spozywajac produkty mleczne tzn. kefiry jogurty itd.

3. Data: 2004-10-13 05:57:41

Od: Burza <m...@p...pl-nospam> szukaj wiadomości tego autora

gosik napisał(a):
> [...]
> argumentow mozna by przytaczac wiele. Owe skladniki potrzebne dla zycia,
> nalezy uzupelniac spozywajac produkty mleczne tzn. kefiry jogurty itd.

Mleko pić trzeba tak jak wszystko z umiarem,szklanka dziennie jeszcze
nikomu nie aszkodziła a napewno zrobi dużo dobrego w organiźmie

4. Data: 2004-10-13 07:00:37

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Burza" <m...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości

> Mleko pić trzeba tak jak wszystko z umiarem,szklanka dziennie jeszcze
> nikomu nie aszkodziła a napewno zrobi dużo dobrego w organiźmie

Tak samo można powiedzieć, że jeden papieros dziennie jeszcze nikomu nie
zaszkodził. Jeszcze należy wziąc pod uwagę, że mleko mleku nie równe i to co
jest najbardziej dostępne, czyli UHT z kartonika, przypomina mleko od krowy
tylko z nazwy.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

5. Data: 2004-10-13 07:22:48

Od: "Mrówka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "n-sacz" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jakiś czas temu czytałem o niedawnej kampanii reklamowej promującej
> picie mleka (Pij mleko, będziesz wielki...). Wypowiadało się na ten
> temat kilku lekarzy.

Proponuje wlaczyc tv na 2 program,wlasnie jest o tym dyskusja.

Magda

6. Data: 2004-10-13 07:26:07

Od: "Mrówka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
co
> jest najbardziej dostępne, czyli UHT z kartonika, przypomina mleko od

Jest jeszcze mleko w tzw woreczkach i o ile sie nie myle nie jest ono UHT.
Poza tym nie widzie nic niewlasciwego w UHT.
Ja tekze uwazam,ze nie popadajmy w skrajnosci,wszystko z umiarem.Moze
niekoniecznie papierosy ale juz np lyczek alkoholu np wina czy piwka takze
ma pozytywne wlasciwosci :-)

Magda

7. Data: 2004-10-13 10:03:09

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Oct 2004 01:53:20 +0200, n-sacz wrote:

> [...]
> znacznie bardziej należy zadbać. Ostatecznie pijący spore ilości mleka
> rosną szybko, ale ich kości są lub będą bardzo kruche.

Gdzieś dzwonią, ale w którym kościele... ;)

Chodzi tu głównie o proporcje zawartości wapnia do fosforanów w mleku
krowim, która jest inna, niż w mleku ludzkim. Stąd dzieci karmione
mlekiem krowim mogą cierpieć na niedobór wapnia. Sam swego czasu
widywałem takie dzieciaki, które kierowano do poradni metabolicznej jako
krzywicę oporną na witaminę D, a wystarczyła zmiana sposobu żywienia
(niestety dla niektórych rodziców trudna, bo mleko krowie jest po prostu
znacznie tańsze i dla niektórych łatwiej dostępne, niż mleka
modyfikowane).

Po prostu krowie mleko jest dobre dla cielaków, nie dla ludzkich
noworodków / niemowląt, i dlatego właśnie najlepiej, kiedy dziecko jest
karmione piersią przez matkę. Ze stu powodów:)

Ponadto mleko zawiera "cukier mleczny" czyli laktozę, za której
trawienie odpowiedzialny jest enzym laktaza, który u dorosłych często
zanika - bo dorosłym nie jest potrzebny. Stąd występujące u niektórych
dorosłych biegunki po nieprzetworzonym mleku.

Natomiast opowieści dziwnej treści o "sklejaniu jelit" czy "białku które
wypłukuje wapń" wsadź między bajki i niech tam pozostaną.

Natomiast nie da się ukryć, że człowiek jest chyba jedyną istotą na
świecie, która przez całe życie odżywia się pokarmem dla noworodków i
niemowląt, a do tego noworodków i niemowląt innego niż własny gatunku:)
I jeśli spojrzeć na to (tylko) z tego punktu widzenia, to rzeczywiście
wygląda to na patologię.

Co mimo wszystko nie przeszkadza mi w konsumowaniu jogurtów i serów,
zwłaszcza pleśniowych :)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

8. Data: 2004-10-13 10:40:59

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Tak samo można powiedzieć, że jeden papieros dziennie jeszcze nikomu nie
> zaszkodził.

No wiesz, takie porównanie to już przesada!

Pozdrawiam, Marta

9. Data: 2004-10-13 11:08:37

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:7cz6ntcygdrl$.dlg@always.coca.cola,
niejaki(a): Marek Bieniek z adresu <a...@s...re.invalid> napisał(a):

> Co mimo wszystko nie przeszkadza mi w konsumowaniu jogurtów i serów,
> zwłaszcza pleśniowych :)

oo, tak. i do tego kieliszek (wiecej nie, bo zaszkodzi ;)) jakiegos
czerwonego wytrawnego winka...

eh... rozmażylem sie, a do wieczora daleko ;)

--
miłego dnia
Adam #gg 402495

10. Data: 2004-10-13 11:24:32

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Oct 2004 13:08:37 +0200, Adam wrote:

> oo, tak. i do tego kieliszek (wiecej nie, bo zaszkodzi ;)) jakiegos
> czerwonego wytrawnego winka...

Oj tak owszem:)

Szczególnie polecam tanie, a dobre chilijskie "Los Chaclos" - cabernet +
carmenere, występujące (mam nadzieję, ze ciągle jeszcze) w
supermarketach w cenie około 20 pln - rewelacyjna relacja jakość /
cena:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/