szkola-korzystanie z wc

51. Data: 2006-09-14 20:56:30

Temat: Re: szkola-korzystanie z wc
Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:eece5j$6av$1@news.onet.pl>
Sabada <S...@o...pl> pisze:

> -przeczytaj uważnie, zanim odpiszesz. Tutaj piszemy o przedszkolakach.

A to sorki, sądziłam, że to dyskusja o szkole.

> -dziecko brojące to myśli akurat o rozkładzie odpowiedzialności.....

Ależ myśli, nie bój się.
Naprawdę chcesz mi naokoło wmówić, że nie pamiętam swoich odczuć sprzed
20-30 lat? :)

> -jak ją sobie dziecko zdejmie to już nie wisi.

Nadal jednak nie pojmuję, jak_niechcący_można wrzucić do muszli całą rolkę
papieru, skoro nad muszlą "operuje się" jedynie jedną ręką i to nie tą,
która akurat trzyma tę rolkę ;-)

--
Nixe

52. Data: 2006-09-14 20:57:23

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sabada" <S...@o...pl> wrote in message news:eecdrn$50h$1@news.onet.pl...

> -właśnie to dokładnie stwierdzenie. Dzieciaki w pojedynkę nieraz są lepsze
> niż razem. Fantazja....

"Lepsze" tzn bardziej psotne? To masz na myśli? Owszem, z nudów. Ale w
szkole dzieciaki nie psocą z nudów, a psota, której nikt nie podziwia, nie
warta jest zachodu:) Zwróć uwagę, że na etapie szkoły podstawowej, grupa
rozrabiaki nie utemperuje. Albo go zignoruje, albo - co bardziej
prawdopodobne - będzie go naśladować. To wtedy wszystkie rolki papieru
toaletowego ze wszystkich kabin wylądują we wszystkich kiblach. A jak nikt
nie zauważy to i we wszystkich toaletach na wszystkich piętrach, bo fajna
zabawa nie może mieć końca... Dlatego obecność nauczyciela w okolicach
kibelka w czasie przerwy mogłaby wiele zdziałać...
Anka

53. Data: 2006-09-14 21:07:07

Od: "Sabada" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> "Lepsze" tzn bardziej psotne? To masz na myśli? Owszem, z nudów.

-chyba nie tylko. Eksperyment? Poznawanie świata, ciekawość, zastawianie
pułapek, sprawdzanie reakcji innych z ukrycia......

Ale w szkole dzieciaki nie psocą z nudów, a psota, której nikt nie podziwia,
nie
> warta jest zachodu:)
-fakt, ale dzieciaki nieraz (np. dysfunkcyjna rodzina) potrafią skierować
agresję początkowo w stronę przedmiotów i często po kryjomu, a przybiera to
różne formy - nawet wrzucanie papieru do muszli...

Zwróć uwagę, że na etapie szkoły podstawowej, grupa
> rozrabiaki nie utemperuje. Albo go zignoruje, albo - co bardziej
> prawdopodobne - będzie go naśladować.

- klasowy klaun nie zawsze jest naśladowany

> [...]
> nie zauważy to i we wszystkich toaletach na wszystkich piętrach, bo fajna

-tu już wybiegamy ku starszym chyba dzieciakom....

Dlatego obecność nauczyciela w okolicach
> kibelka w czasie przerwy mogłaby wiele zdziałać...

-jasne, ale jak korytarz dłuższy to ta dyżurująca nauczycielka musi pilnować
żeby się nie pozabijali w gonitwach - papier w kibelku schodzi na plan
dalszy

54. Data: 2006-09-14 21:10:14

Od: "Sabada" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carol" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Sabada" <S...@o...pl> napisał w wiadomości

> No, ale gdyby nadrzędnym celem szkoły było ograniczanie kosztów i
> ułatwianie życia jej pracownikom, to instytucja ta dawno przestałaby
> istnieć ;-)

-a instytucje wrzycające miesięcznie 1000 rolek papieru w kanał, zalewające
łazienki, itp. to szczyt organizacji i zarządzania.

55. Data: 2006-09-14 21:10:38

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sabada" <S...@o...pl> wrote in message news:eecfln$c31$1@news.onet.pl...

> - nieraz chodzimy sobie z tylko z młodym i wspominamy jak to z jednym
> dzieckiem drzewiej bywało. Jedno dziecko a dwoje to proporcje tak jak w
> (słaba jestem z matmy) postępie geometrycznym (chyba
> właściwie zastosowałam). I obserwacje cudzych się nie liczą.

Słuchaj, ale my tu nie piszemy o własnych dzieciach, tylko o KOLEKTYWNEJ
głupocie, w wyniku której w szkolnych kibelkach nie ma papieru toaletowego.
Obserwacja WŁASNEGO dziecka nic Ci tu nie pomoże właśnie dlatego, że one w
pojedynkę są inne niż w grupie. Twoje domowe szataniątka mogą być w szkole
aniołkami..... i odwrotnie:)

> Na codzień mam do czynienia ze studentami, którym -
>
> -no to nie mamy o czym dyskutować - proszę założyć grupę: "dzieci bardziej
> starsze". Tu się już nie liczysz... :-)

Chętnie, ale nikt nie chce... Muszę poczekać, aż jeszcze kilku mamom
nastolatki trochę podrosną:)
Anka

56. Data: 2006-09-14 21:12:18

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:eecfln$c31$1@news.onet.pl>
Sabada <S...@o...pl> pisze:

> I obserwacje cudzych się nie liczą.

A niby dlaczego?

> - to, że bardzo wczesnoszkolna może być o wiele gorsza od tej
> późniejszej - i, że ja mam to wszystko naraz, i mam świeżutkie
> spojrzenie.

No i co w związku z tym?
A Ania miała świeże spojrzenie raptem kilka lat temu.
Uważasz, że jej ówczesne doświadczenie i obserwacje są teraz nic nie warte?
Bo nie ma_jednocześnie_kilkorga dzieci w różnym wieku?
Nie żartuj sobie :)

--
Nixe

57. Data: 2006-09-14 21:15:26

Od: "Sabada" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> pojedynkę są inne niż w grupie. Twoje domowe szataniątka mogą być w szkole

-właśnie tę kolektywność podważam bo nie można z niej robić sprawcy
wszelkich problemów. I ja mam w domu grupę już do obserwacji, której
członkowie działają i razem i w pojedynkę.

58. Data: 2006-09-14 21:19:12

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:eecgpd$f37$1@news.onet.pl>
Sabada <S...@o...pl> pisze:

> -właśnie tę kolektywność podważam bo nie można z niej robić sprawcy
> wszelkich problemów. I ja mam w domu grupę już do obserwacji, której
> członkowie działają i razem i w pojedynkę.

Porównanie trójki rodzeństwa w domu, pod okiem rodziców, do różnorodnej
społeczności w szkole, nie zawsze pod okiem nauczyciela, jest cokolwiek
chybione.
Dlatego nijak nie przemawiają do mnie Twoje argumenty - wybacz :) Wolę
własne obserwacje (które o dziwo pokrywają się z tym, co pisze Miranka),
"doniesienia" córki i swoje wspomnienia z dzieciństwa.

--
Nixe

59. Data: 2006-09-14 21:20:08

Od: "Sabada" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
>W wiadomości <news:eecdrn$50h$1@news.onet.pl>

> Tak. Na razie nie wiedzę poważniejszego pomysłu na rozwiązanie problemu
> wrzucania papieru do toalety.

- Elżbieta opisała całkiem sensowne rozwiązania. Jak szkoły będą zatrudniać
babki klozetowe to pewnie poważniejsze rozwiązanie się znajdzie.

60. Data: 2006-09-14 21:23:02

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:eech27$fur$1@news.onet.pl>
Sabada <S...@o...pl> pisze:

> - Elżbieta opisała całkiem sensowne rozwiązania.

Wydzielanie sobie papieru przed pójściem do toalety?
Nie zawsze zdaje to egzamin, bo "w trakcie" może się okazać, że papieru po
prostu zabraknie.

--
Nixe

Pisanie wypracowań (klasa II podstawówki)
Odrabianie lekcji i poprawianie błędów
jaki prezent
przedszkole - j.niemiecki
eunuresis nocturna u dorosłych