szmatki na słoikach

1. Data: 2006-08-17 19:21:11

Temat: szmatki na słoikach
Od: "Kinga" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zdarza się, że na słoikach z przetworami umieszcza się kawałek tkaniny i
obwiązuje jakimś sznureczkiem albo tasiemką.
Tak przyozdobione słoiki fajnie się prezentują - wyglądają malowniczo i
bajkowo.
Mnie zastanawia, czy to obwiązywanie pokrywki szmatką ma jakąś funkcję
(oprócz estetycznej)?

Kinga

P.S.

Mam małe doświadczenie jeśli chodzi o listy dyskusyjne, więc proszę o
wyrozumiałość lub wskazówki, jeśli się nie dostosuję do jakichś ogólnie
przyjętych konwenansów :)

2. Data: 2006-08-17 19:56:12

Temat: Re: szmatki na słoikach
Od: "piotr'ek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie zastanawia, czy to obwiązywanie pokrywki szmatką ma jakąś funkcję
> (oprócz estetycznej)?

Otwierasz pół litra, słój ogórów kiszonych, pijesz... jesz... no i czymś kulturalnie
musztardówkę pasuje obetrzeć i pysk nawet.

*piotr'ek*

3. Data: 2006-08-17 22:27:30

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Kinga wrote:
> [...]
> bajkowo.
> Mnie zastanawia, czy to obwiązywanie pokrywki szmatką ma jakąś funkcję

Drzewiej zalewano sloje pelne zapraw cienka, acz szczelna warstwa wosku.
Te sloje zakrecalo sie w szmatki, zeby zabezpieczyc wosk przed myszami.

MB

4. Data: 2006-08-17 23:11:36

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message

> Drzewiej zalewano sloje pelne zapraw cienka, acz szczelna warstwa wosku.
> Te sloje zakrecalo sie w szmatki, zeby zabezpieczyc wosk przed myszami.
>
> MB

Smieszne. Szmatka nie jest zadna przeszkoda dla myszy. Dla much to i owszem.

5. Data: 2006-08-18 07:10:45

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> bajkowo.
> Mnie zastanawia, czy to obwiązywanie pokrywki szmatką ma jakąś funkcję

Czytając "Kucharkę litewską" zauważyłem że tam w przepisach do zamykania
pojemników (z przetworami) używa się jakiegoś papieru (woskowy? nie pamiętam
dokładnie), który obwiązywało się sznurkiem. I pewnie żeby wyglądało na
takie tradycyjne, ładuje się na zakręcony słoik papierek z gumką.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

6. Data: 2006-08-18 07:23:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"flower" <f...@w...pl> wrote in message
> [...]
> dokładnie), który obwiązywało się sznurkiem. I pewnie żeby wyglądało na
> takie tradycyjne, ładuje się na zakręcony słoik papierek z gumką.

Papier pergaminowy. A korki uszczelniało się "pechem" - taką mieszanką
uszczelniającą podobną do laku.

7. Data: 2006-08-18 07:25:50

Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Smieszne. Szmatka nie jest zadna przeszkoda dla myszy. Dla much to i owszem.
Masz rację,brawo bo to róznie z Toba bywa pozdrawiwm maria

8. Data: 2006-08-18 07:32:07

Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Papier pergaminowy. A korki uszczelniało się "pechem" - taką mieszanką
> uszczelniającą podobną do laku. >
Brawo! Znowu masz racje!:-) a teraz już serio,to bardzo prawdopodobne.
pozdrawiam maria

9. Data: 2006-08-18 07:36:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maria" <b...@o...pl> wrote in message

> Masz rację,brawo bo to róznie z Toba bywa pozdrawiwm maria

A skąd wiesz, że różnie? Jestem niezmienny jak opoka.

10. Data: 2006-08-18 07:45:17

Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A skąd wiesz, że różnie? Jestem niezmienny jak opoka.
Ty może tak, natomiast twoje wypowiedzi sa niekiedy delikatnie mówiąc
kontrowersyjne,ale to już inna bajka ,widocznie taka Twoja uroda. Pozdrawiam maria

z cyklu co przywieśc jadąc ....do BUłgarii
ZNOWU KANIE...
Ajwar gorzki - tak ma byc?
_Dobra_ herbata - czy jest jeszcze jakaś nadzieja ? :-(
Chleb - pieczenie