szparagi z grzybami w kremie estragonowym

1. Data: 2000-04-28 11:49:28

Temat: szparagi z grzybami w kremie estragonowym
Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

sobie dzis na obiadek zrobilam - bo zielone szparagi u mnie na ryneczku juz
po 1 (slownie JEDEN) zl. A potrawa ta to po prostu poemat. Kremowa
lagodnosc sosu, laczy sie z subtelnym aromatem estragonu, lekko orzechowy
smak zielonych szparagow wspolbrzmi ze zlamana ostroscia czosnku, no po
prostu raj dla obzartuchow a przy tym bezmiesnie, wiec nawet nasi
przyjaciele wegetarianie beda mogli skorzystac bez krecenia nosem o ile
dopuzczaja do diety mleko i maslo. No to do konkretow, na dwie osoby
potrzebujemy:
1lyzke masla
2 srednie zabki czosnku
1 czubata lyzeczke suszonego estragonu
pol peczka zielonych szparagow (niezbyt grubych)
20 dag pieczarek (malych)
sol
pieprz czarny
galka muszkatolowa
1 czubata lyzeczka maki
3/4 szklanki mleka 2%
makaron (najlepiej fettucine, moze byc spaghetti - generalnie zeby byl dlugi
a jeszcze lepiej tasiemkowaty) - porcja uzalezniona od indywidualnych
upodoban

Szparagi myjemy i tniemy ukosnie na 3-4 cm kawalki. Pieczarki obieramy ze
skorki i kroimy w plasterki. W rondelku rozgrzewamy maslo dodajemy pokrojony
w plasterki czosnek i estragon, mieszamy, zeby sie dobrze rozprowadzily z
tluszczem. Dorzucamy szparagi i pieczarki, posypujemy szczypta soli i
smazymy na srednim ogniu stale mieszajac przez ok. 10 min. Gdy szpargi beda
juz miekkie posypujemy wszystko maka i mieszamy dokladnie aby ja
rozprowadzic. Nastepnie zmniejszamy ogien, dolewamy mleko i szczypte galki i
mieszamy dokladnie, doprowadzamy do zawrzenia i znow zmniejszamy ogien -
pozwalamy sosikowi powolutku "pyrtolic sie" przez ok. 5 min. az do
zgestnienia.
Jednoczesnie gotujemy makaron al dente, odcedzamy i dzielimy na porcje.
Kazda porcje makaronu polewamy warzywami ze sosem, posypujemy szczypta
pieprzu, odrobina parmezanu i odrobina startej swiezo skorki z cytryny.
Mniam
Herbatka

*****************
Minds are like parachutes, they must be open to work.

1. Data: 2000-04-28 11:53:42

Temat: Re: szparagi z grzybami w kremie estragonowym
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cVeO4.4493$O...@n...tpnet.pl...
> sobie dzis na obiadek zrobilam - bo zielone szparagi u mnie na ryneczku
juz
> po 1 (slownie JEDEN) zl. A potrawa ta to po prostu poemat. Kremowa
> Mniam

Ano mniam, tylko dlaczego zielone? Mozna to samo ze zwyklymi, czy sie nie
zakomponuje?

Jader

p.s. PO 1 ZL ?!?!? A ja wlasnie po 6 kupilem - fakt, ze piekne i biale, a
nie zielone, ale jak to po 1 zl... :(

1. Data: 2000-04-28 14:41:05

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader wrote in message <8ebuat$gau$1@flis.man.torun.pl>...
> [...]
>
> Jader
>
>p.s. PO 1 ZL ?!?!? A ja wlasnie po 6 kupilem - fakt, ze piekne i biale, a
Mysle, ze sie zakomponuja, tylko ze zielone ladniej wygladaja, bo lamia
biala konwencje sosu i pieczarek, no i IMO maja taki lekko orzechowaty
posmak - z bialymi bedzie delikatniejsze. Ja wole zielone, bo u nas z reguly
tansze i IMHO smaczniejsze (rzadko bywaja gorzkie, a biale i owszem, czesto
i gorzkawe i lykowate). Nie doluj sie ta cena, zielone byly, w dodatku
cienkie jak olowek, ale do makaronu w sam raz, bo sie szybko smaza i smakowo
tez wysmienite. Jutro chyba risotto, albo w marynacie.... to jest dylemat.
Herbatka

1. Data: 2000-05-07 01:19:27

Od: d...@a...com (DonJose) szukaj wiadomości tego autora

Tutaj widzialem szparagi w puszkach. Czy nadaja sie?

1. Data: 2000-05-08 06:24:45

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyprobowalam Twoj przepis i bardzo mi to danko smakowalo. Ten sos to jest
COS. Byl jeden maly zgrzyt- szparagi byly miejscami twardawe. Moze za malo
obcielam koncow albo za krotko smazylam. Jakie lepiej kupowac - male i chude
czy dorodne? Bo pewno te drugie sa twardsze?
Pozdrawiam
Asia

Skrzydełka w sosie miodowo-barbecue
W wyborczej napisali