szpinak

1. Data: 2005-12-09 22:56:44

Temat: szpinak
Od: "Y" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Poprosze o dobry przepis na szpinak (z mrozonki)
jakos nigdy mi nie smakuje to co zrobie :)

2. Data: 2005-12-10 01:41:33

Temat: Re: szpinak
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 9 décembre 2005 ? 23:56:44, dans
<439a0b99$0$10292$f69f905@mamut2.aster.pl> vous écriviez :

> Witam,

> Poprosze o dobry przepis na szpinak (z mrozonki)
> jakos nigdy mi nie smakuje to co zrobie :)

Pierogi z feta i szpinakiem.

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2005-12-10 10:41:43

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Y" <...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Poprosze o dobry przepis na szpinak (z mrozonki)
> jakos nigdy mi nie smakuje to co zrobie :)

Szpinak rozmrozić w woreczku (byle nie Hortex - jest jakiś taki trawiasty),
odlać nadmiar płynu, włożyć do garnuszka, zagotować, dodać zmiażdżony ząbek
czosnku, jajo na twardo usiekane - <dygresja> czyli jak wygodnie i szybko
usiekać jajo: włożyć jajo do kubeczka i machać w tymże kubeczku nożem w te i
we w te - po niecałej minucie jajo jest super usiekane </dygresja> -
przyprawić solą i octem (albo sokiem z cytryny), tego kwasu to góra
łyżeczkę, ale można mniej. I teraz są 2 sposoby na zagęszczenie: 1. pół
kubka smietany wymieszać z łyżką mąki, wlać do szpinaku, zagotować, abo 2.
łyżkę mąki rozetrzeć na równą masę z łyżką masła (trochę czubatą), włożyć do
szpinaku, rozmieszać, zagotować. Masło powinno być miękkie, bo się nie
rozetrze, w ostateczności można je rozpuścic na patelce.
Pozdrawiam - Agnieszka

4. Data: 2005-12-10 11:41:32

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> szpinaku, rozmieszać, zagotować. Masło powinno być miękkie, bo się nie
> rozetrze, w ostateczności można je rozpuścic na patelce.

Właśnie podałaś przepis na coś zupełnie strasznego czym straszą dzieci w
przedszkolach...
Tak przyrządzony szpinak jest na pewno smaczny (dla wielbicieli szpinaku
oczywiście), ale ma nieapetyczny wygląd. Zasadniczo chodzi o kolor.
Szpinak wygląda apetycznie jeśli się go nie bełta z jajkiem, a już tym
bardziej ze śmietaną.
Szpinak jest apetyczny wyłącznie w butelkowozielonym kolorze.
Szpinak wykłada się do garnuszka z odrobiną masła i to się zagotowuje (można
wcześniej odlać nadmiar płynu).
Soli się i pieprzy do smaku. Dodaje się około dwóch ząbków czosnku na jedno
opakowanie mrożonki (czosnek usiekany lub przeciśnięty przez wyciskacz do
czosnku). Koniec.
Tak przyprawiony nadaje się doskonale do tradycyjnego obiadu w wersji jajo
sadzone ze szpinakiem, ale i do naleśników ze szpinakiem tudzież innych
zastosowań.

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

5. Data: 2005-12-10 11:54:30

Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej :)

Przede wszystkim kup jakiś dobry szpinak - Hortexu na przykład z sosem
śmietanowym albo serowym :)

Wrzucasz go na patelnię, żeby się rozmrozył i podsmażył :) Nie dodawaj wody, to
zgestnieje.
A potem dorzucasz róznosci - na przyklad kielbaske w kawałkach, paprykę w
kawalkach i podsmażasz :) Czosnek jest baaardzo dobry w tym zestawieniu :)
Noi na koncu wbijasz do srodka jajko, ono ci wszystko zetnie i nie bedzie
żadnej brei :)

Bardzo smaczne :)

Pozdr
Ewa

6. Data: 2005-12-10 12:03:33

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:6903068997$20051210024133@ewcia.kloups>
Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> pisze:

> Pierogi z feta i szpinakiem.

To raczej propozycja, a nie przepis :)

--
PozdrawiaM

7. Data: 2005-12-10 12:07:01

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dneesr$n7q$1@news.onet.pl>
Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> pisze:

> Szpinak jest apetyczny wyłącznie w butelkowozielonym kolorze.

A w życiu! Mnie właśnie straszono takim ciemnozielonym, niedoprawionym,
jałowym szpinakiem.
Dopiero jak mi mama w domu zrobiła porządny - z masełkiem, ze śmietaną, z
czosnkiem, pieprzem, solą + jajko sadzone na boczku, to pokochałam szpinak i
kocham do dziś. Dzieciaki też nie przełkną szpinaku w kolorze trawy. Musi
być zabielony.

U nas śmietana musi być i basta.

--
PozdrawiaM

8. Data: 2005-12-10 12:51:13

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dnebvv$ck0$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"batory" <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> odlać nadmiar płynu, włożyć do garnuszka, zagotować, dodać zmiażdżony ząbek

Co wy stale z tym czosnkiem do szpinaku?

Władysław

9. Data: 2005-12-10 12:56:08

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <439a0b99$0$10292$f69f905@mamut2.aster.pl>, "Y" <...@o...pl>
wrote:

> Witam,
>
> Poprosze o dobry przepis na szpinak (z mrozonki)
> jakos nigdy mi nie smakuje to co zrobie :)

Najpierw trzeba mieć dobrą mrożonkę, żeby nie zawierała zbyt dużo wody i
żeby szpinak nie był włóknisty, ani pozbawiony smaku. Tę mrożonkę wkłada
się do garnka i stawia na ogień. Jak się zacznie gotować soli się,
ewentualnie dodaje nieco masła. I wcina aż się uszy trzęsą marząc o
wiośnie i nowalijkach.

Władysław

10. Data: 2005-12-10 13:02:16

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:wlalos-5687F1.13511310122005@news.gazeta.pl>
Wladyslaw Los <w...@o...pl> pisze:

> Co wy stale z tym czosnkiem do szpinaku?

To, że powoduje, iż szpinak wcina się z apetytem.
Tak, jakbyś się pytał - co Wy ciągle z tymi goździkami do kompotu
śliwkowego?

--
PozdrawiaM

Ryby wrocław, geant (korona)