szpinak swiezy - prosba o rade

1. Data: 2002-04-20 14:05:57

Temat: szpinak swiezy - prosba o rade
Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W ocu, po dlugim szukaniu, po raz pierwszy kupilam - swiezy szpinak. Taaaaaaka
porcja za 2 pln. NIe bralam wiecej, bo nie wiedzialam, czy mi wyjdzie.
No i teraz mam dylemat - co z niego zrobic????
Zeby bylo pyszne. Do tej pory uzywalam jedynie mrozonego - i z tym nigdy nie
mialam problemow.
acha... i chyba jednak nie jest go bardzo duzo, bo podobno maleje bardzo. Mam
go takie 2 duze garscie (duze garscie duzego mezczyzny).
Czekam z niecierpliwoscia na wasze rady i sugestie.

Monisia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-04-20 15:06:23

Temat: Re: szpinak swiezy - prosba o rade
Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

po raz pierwszy kupilam - swiezy szpinak
> Czekam z niecierpliwoscia na wasze rady i sugestie.

Ja robie sos pomidorowy do makoronu, a sam makaron gotuje razem ze szpinakiem.
Potem mieszam, posypuje parmezanem i jem.
Bardzo proste i bardzo dobre.
Niestety innych pomyslow na szpinak nie mam.

Kalina

1. Data: 2002-04-20 15:33:58

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czekam z niecierpliwoscia na wasze rady i sugestie.

Witaj,
Kozystam tylko z jednego sposobu. Grubo (ok 2 cm siekniecia) kroje,
przesmarzam na oliwie z czosnkiem, sole, ciut pieprze ( kocham pieprz) i
juz. To baza, albo bez zadnych kombinacji do obiadku albo jest to baza do
dalszej obrobki juz wedlug jakiegos konkretnego przepisu :))) Dodam jeszcze
ze smak swierzego szpinaku jest o niebo lepszy od mrozonego , jest pyszny
:))))
Daga

1. Data: 2002-04-20 15:48:07

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo dobra jest zapiekana ze szpinaku. Podsmazasz szpinak na maselku z duza
iloscia czosnku+sol+pieprz+galka muszkatolowa. Mieszasz z feta (ok 200 gr)+ 3
jajka+ ugotowany makaron (farfalle, spiralki-to co lubisz). Wkladasz do
naczynia do zapiekania, wysmarowanego maselkie, posypujesz bulka tarta i
platkami masla i zapiekasz az do mometu zrobienia sie ladnej, brazowej skoropki
na gorze. Podawac z zielona salata. Pychota!

Agnieszka

1. Data: 2002-04-20 16:13:47

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>go takie 2 duze garscie (duze garscie duzego mezczyzny).
>Czekam z niecierpliwoscia na wasze rady i sugestie.

z dwoch, nawet duzych, garsci wyjdzie Ci po gotowaniu ok . lyzki
zielonego czegos...mozna zblanszowac, wrecz przelac goraca woda
na sicie i uzywac jako takiej zwiedlej salaty, albo umyc,
wymieszac z rozna salata, polac vinegretem i jesc, albo ulozyc
liscie pomiedzy wartstyw makaronu, zalac sosem serowym i zapiec,
albo dodac do lasagner - robiac jak wyzej. albo moze zawinac cos
w kilka lisci szpinkakowych i w jakims sosie cos zrobic...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

1. Data: 2002-04-20 16:40:51

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Potem mieszam, posypuje parmezanem i jem.
>Bardzo proste i bardzo dobre.
>Niestety innych pomyslow na szpinak nie mam.

Brzmi interesujaco....
ale jak to gotujesz makaron raze ze szpinAkiem??? Bo nie rozumiem.

1. Data: 2002-04-20 16:44:05

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>z dwoch, nawet duzych, garsci wyjdzie Ci po gotowaniu ok . lyzki
>zielonego czegos...

to ile ma kupic??? Wiem, ze bardzo traci na objetosci, ale jak bardzo?????

1. Data: 2002-04-20 18:13:52

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Brzmi interesujaco....
> ale jak to gotujesz makaron raze ze szpinAkiem??? Bo nie rozumiem.

no to trochę inny przepis, bo ja też nie wiem, jak makaron ze szpinakiem
gotować ;-)

Makaron, jak to makaron. Ugotować, najlepiej tasiemki, albo jakieś inne
dużopowierzchniowe. Nie płukać po gotowaniu!!
Symultanicznie w drugim garze podsmarzyć słoninę, dla wegetarian oliwę. Do
tego dodać (albo i nie, ale z jest lepsze) orzeszki pinii, lekko podsmażyć.
Jak pinia, to słonina zupełnie niekonieczna. Można dodać drobno pokrojonej
cebulki, zeszklić. Na to wypłukany i odkropiony szpinak. Jak duże liście,
to można trochę porwać (nie ciąć!). Gotować mieszając tak długo, aż klapnie
(parę minut).Posolić, dodać matsis (kwiat muszkatołowy) lub gałki
muszkatołowej. Do tego dodać 1-2 pokrojone pomidory. Ja daję ze skórką, ale
bez jest "wykwintniejsze". Dodać śmietany (słodka jest lepsza) i parmezanu
tak do smaku. Ja daję dużo. Jak się zaczęło równocześnie, to makaron
powinien być gotowy. Odcedzić drania i do szpinaku wrzucić. Wymieszać i
wcinać.

Waldek

1. Data: 2002-04-20 18:21:37

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>to ile ma kupic??? Wiem, ze bardzo traci na objetosci, ale jak bardzo?????
>

>Monisia??

Powiem krotko - strasznie.

Krysia, ktora sie kiedys wyglupila i chciala podac ludziom (czyli
tzw gosciom) szpinak jako jarzynke, wziela do tego nakwiekszy gar
jaki w domu jest (w nim sie np obgotowuje swiateczna szynke, a
potem w niej sie robi barszcz na Swieta czyli ok. tony burakow
trza wrzucic...no i ja ten sagan zapchalam na ciasno
szpinakiem...no i...musialam potem improwizowac, bo szpinaku
l;edwo co na dnie zostalo, a na pewno nie na 4 osoby nawet...

1. Data: 2002-04-20 18:26:15

Od: "Domin" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla mnie szpinak najlepiej smakuje tak:
Na krotko wrzuca sie do osolonego wrzatku, wyciska sie, kroi no i zasmaza z
jajkiem no ewentualnie z zoltym serem.
Pychota.
Pozdrawiam.

Dominik.