Re: szpinak swiezy - prosba o rade

From: waldemar z domu <w...@t...de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: szpinak swiezy - prosba o rade
Date: Sat, 20 Apr 2002 20:13:52 +0200

> Brzmi interesujaco....
> ale jak to gotujesz makaron raze ze szpinAkiem??? Bo nie rozumiem.

no to trochę inny przepis, bo ja też nie wiem, jak makaron ze szpinakiem
gotować ;-)

Makaron, jak to makaron. Ugotować, najlepiej tasiemki, albo jakieś inne
dużopowierzchniowe. Nie płukać po gotowaniu!!
Symultanicznie w drugim garze podsmarzyć słoninę, dla wegetarian oliwę. Do
tego dodać (albo i nie, ale z jest lepsze) orzeszki pinii, lekko podsmażyć.
Jak pinia, to słonina zupełnie niekonieczna. Można dodać drobno pokrojonej
cebulki, zeszklić. Na to wypłukany i odkropiony szpinak. Jak duże liście,
to można trochę porwać (nie ciąć!). Gotować mieszając tak długo, aż klapnie
(parę minut).Posolić, dodać matsis (kwiat muszkatołowy) lub gałki
muszkatołowej. Do tego dodać 1-2 pokrojone pomidory. Ja daję ze skórką, ale
bez jest "wykwintniejsze". Dodać śmietany (słodka jest lepsza) i parmezanu
tak do smaku. Ja daję dużo. Jak się zaczęło równocześnie, to makaron
powinien być gotowy. Odcedzić drania i do szpinaku wrzucić. Wymieszać i
wcinać.

Waldek