Re: sztuczne uczucia

Data: 2000-03-27 11:48:31
Temat: Re: sztuczne uczucia
Od: Anna <m...@h...com>

bary wrote:

> No.. To prawda... ale właśnie dzięki skojarzeń...
> Co prawda sam wzrok też przynosi pewną przyjemność, np zielona barwa ponoć
> przynosi ukojenie... a zbyt jasna nawet ból... ale to dzięki skojarzeń
> uruchomiamy w sobie procesy, które w gruncie rzeczy nawet są zależne od
> świadomości...
> Przecież najpierw trzeba umieć rozróżniać np.. kobietę...od ... kozy... a
> owo 'kobieta' jest tam gdzieś głęboko zlepkiem skojarzeń... z... mmm..
> różnymi przyjemnymi sprawami...

naprawdę??? więc kojarzysz to, co widzisz z tym, co wiesz???? dziwne,
nigdy się nad tym nie zastanawiałam...

> Ma, ma.... ale zmysły tylko pośredniczą w analizie... a twór tej analizy
> potem będzie odwoływał się, opierał na tych zmysłach...

oczywiscie, ze zmysly to dopiero brama do reszty, ale to nie umniejsza
ich znaczenia, a moze nawet powieksza...

> Nawet jeśli dzieckiem będzie się opiekował śmierdzący człowiek... To i tak
> 'wyczuje' pozytywne uczucia...
> Chyba, żę będzie przypalane papierosami... i coś takiego.... ktoś da mu do
> zrozumienia, że go niecierpi...
> Ono analizuje... nawet nieświadomie... po prostu myśli i rozumie...
> 'Miłość' istnieje dzięki tworzących się wniosków z tej naturalnej analizy...
> zmysły tylko są środkiem przekazu danych... umysł je później inteligentnie
> sortuje i nadaje temu sens... Nazywa, porównuje, wyszczególnia...
> 'miłość z dotyku' to duże spłycenie... ale przedstawia pewną zależność i
> [...]

ale nie mozna tego ograniczać do jednego zmysłu, każdy z nich jest
równie ważny... wiesz, że ludzie pozbawieni, albo mający osłabiony jeden
ze zmysłów, maja znacznie wyostrzony inny?

> Tak, to prawda... ;)
> ...Ale jakoś umiałem rozróżnić, że to kobiecy... to też już zostało
> skojarzone... ;)

w końcu nasze zmysły sa integralną częscią naszego ciała.

> Nie gadaj ;)

;)

> ...chyba zostałem już zoriętowany na wszystkie zmysły ;)
> ...ale umiem rozpoznać co one przekazują... więc same zmysły raczej nie
> sprawią, że się zakocham... lub kogoś znienawidzę...
> Dzięki tym danym od zmysłów umiem rozpoznać coś co daje 'inny wymiar'
> miłości....

pamietaj o potedze pierwszego wrażenia - to zmysły!

> Faktycznie... róznie to bywa z tymi 'materiami'...

oj...jakbys zgadł :)

> Przecież ona żyje wyobraźnią... widzi, kojarzy... wobraża sobie.... i
> myśli...

kiedy własnie kojarzenia jakos nas ograniczają. Kojarzyc mozemy znane ze
znamym. A nieznane??????

> a miłość... dlaczego by nie....
> Jeszcze raz... coś jest ukształtowane przez coś.. co tylko pośredniczy...
> ale sam wpływ wszystkich czynników decyduje o stworzeniu odrębnej struktury,
> która ma swoje niezależne znaczenie....

to ciekawe, że z dotyku, widoku, słuchu, smaku - rzeczy jakos tam
uchwytnych - powstaje cos, czego nie widac, nie slychac, nie czuc....

--
peace,
fire

Anna