Re: szukam kogos kto pomoze pewnej mamie

From: "ksRobak" <e...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: szukam kogos kto pomoze pewnej mamie
Date: Mon, 8 Sep 2003 08:57:39 +0200

Użytkownik "izela" <i...@o...pl>
news:bjh6rq$cso$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Witam, odbylam z dziewczyna dwie dlugie rozmowy, i dopiero po
> tej wczorajszej odkrylam iz jej problemem nie jest sytuacja mamy
> dziecka-noworodka w szpitalu, ale strach przed barkiem
> akceptacji srodowiska w ktorym zyje..Mowi, ze gbyby nie
> miaszkala na takim osiedlu..
> Staralam sie jej pomoc, widzialam jej coreczke- jest sliczna,
> jednak juz w okresie plodowym wykryto chorobe genetyczna- to
> Was pewno nie interesuje-stara sie byc dzielna, spedza caly czas
> przy dziecku ale:
> 1.jej starsze dziecko jeszcze niemowlaka nie widzialo
> [...]

Znamienne jest, że nie piszesz nic o ojcu dziecka, tak jakby jego
ten problem nie dotyczył...
Osobiście znam kobiety które gdy znalazły się w podobnej sytuacji
i zabrały dzicko do domu - były porzucane przez samolubnych,
niedojżałych do roli ojca - partnerów.
Opowiedz dziewczynie przypowieść Salomona o miłości,
gdy rozstrzygając spór pomiędzy dwoma kobietami do kogo ma
należeć dziecko - nakazał dziecko przepołowić i dać każdej
kobiecie swoją część. Ta matka, która prawdziwie kochała
nie zgodziła się na to i zrezygnowała ze swojej części aby
ratować życie dziecka...

Powiedz dziewczynie, że jeśli zdecyduje się wziąść kalekie
dziecko do domu, to będzie to jej świadomy wybór. Niech się
nie martwi, że starsze dziecko go nie zaakceptuje.
W wielu rodzinach takie kalekie dzieci są obdarzane szczególną
miłością i troską właśnie - rodzeństwa.

Powiedz dziewczynie, że jeśli podejmie się tego trudu, to czeka
ją wiele przykrości. Szyderstwa złośliwych sąsiadów, konieczność
odmawiania sobie wielu rozrywek bowiem dziecko ułomne
absorbuje własny czas, który mogła by poświęcić na inne zajęcia.
Powiedz jej także, że nikt jej za to nie podziękuje, a jedyną nagrodą
będzie uśmiech dziecka choć w oczach będzie miała nieraz łzy...

To tyle
\|/
re: