Wegetarianizm a dzieci

71. Data: 2003-09-11 04:59:02

Temat: Re: Wegetarianizm a dzieci
Od: "Deuter" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Slowem receptura jest nieznana.Szkoda, myslalam,ze znajdzie sie dowod na
> slowa grupowiczow, bo mnie mocno to zaniepokoilo i przerazilo.Hafsa

Niestety, receptura jest scisle tajna i mocno strzezona. Moge Cie jednak
zapewnic, ze u nas wlosow do polepszaczy sie nie dorzuca :)))).
Ponoc wszystko jest naturalne (ale bez wlosow i siersci) , ale ja i tak im
nie wierze - moj zoladek mowi cos zupelnie innego. Deuter

72. Data: 2003-09-11 06:28:16

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bjmonm$ps7$1@inews.gazeta.pl...

> Leszku, jad Ci oczy zalewa. Lecz sie, moze jeszcze nie jest za pozno.

Leczyć powinni się Ci, którzy głoszą, że w mięsie nie ma nic ważnego dla
rozwoju człowieka. Powinni leczyć się z arogancji i niewiedzy.
W programie "Od narodzin do śmierci", w odcinku o zapłodnieniu i ciąży
powiedziano, że połowa procesów dziejących się podczas rozwoju płodu jest
nieznana nawet lekarzom. Dla nauki jest to jeszcze tajemnica. Oczywiście
tajemnicą nie jest dla wegetarian, którzy już wszystko wiedzą, którzy są
absolutnie pewni, że brak mięsa w diecie wpływa pozytywnie na rozwój ich
dzieci.
Co do jadu, to możesz sobie nazywać to jak chcesz. Z mojej strony jest to
tylko stanowczość w tępieniu wegetariańskich mitów i kłamst, tam gdzie
dotyka to dzieci. One jeszcze nie mogą dokonać świadomego wyboru, a decyzje
podejmowane przez ich rodziców powodują skutki nieodwracalne.

Pozdrawiam
Leszek

73. Data: 2003-09-11 07:19:03

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dokladnego nigdzie, nawet na dokumentach skladanych w celu uzyskania
atestu
> nie podaje sie pelnego i precyzyjnego skaldu polepszaczy (innych dodatkow
> tez) . Tajemnica!!!!
>
> Jurek

to tak jak swego czasu skład kiełbasy zwyczjanej ;)))

Slawek

74. Data: 2003-09-11 07:21:31

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bjnosk$s13$1@inews.gazeta.pl...

> Sorry Sowa, ale w drozdzach piekarskich B12 wystepuje w ilosciach dalece
> mniejszych od zapotrzebowania, przynajmniej w tych amerykanskich.

Ok. Może ktoś mnie nabił w butelkę. :-)
A innych drożdży się nie jada? Serio nie wiem, nawet za ciastem drożdżowym
nie przepadam.

Doczytałam się za to kilku ciekawych nowości:

"Ostatnio pojawiły się doniesienia o obecności tej witaminy w bardzo małych
ilościach w grochu i innych roślinach strączkowych oraz w siewkach zbóż."

Znalazłam tez kiedyś wzmianki o jej zawartości w miso, kiszonkach typu
kapusta, ogórki itp., algach morskich - dostępnych teraz w sprzedaży.

Sowa

75. Data: 2003-09-11 07:27:51

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Sowa w wiadomości news:bjp7pp$k6e$1@news.onet.pl pisze:

> [...]
>
> Znalazłam tez kiedyś wzmianki o jej zawartości w miso, kiszonkach typu
> kapusta, ogórki itp., algach morskich - dostępnych teraz w sprzedaży.

Tak jak pisalem wczesniej: nie bardzo wiadomo czy to aktywna B12, czy
nieaktywne analogi blokujace dodatkowo receptory B12 i uposledzajace jej
wchlanianie. Co do kiszonek i innych produktow fermentacji: im bardziej
sterylny i pospieszny proces produkcji, tym mniejsze szanse na witamine. W
kazdym razie ja, kiedy zdecyduje sie na weganizm, bede wolal lykac co jakis
czas tabletke drozdzowa, niz np. opowiadac o zmniejszonym zapotrzebowaniu na
B12 u wegetarian :)

76. Data: 2003-09-11 07:29:13

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarekF" <m...@a...i.p.pl> napisał w wiadomości

> Z tym 'najdoskonalszym' to uzywalbym tego slowa ostroznie. Wszedzie jest
> napisane, ze omega3 to ryby, wspominaja co prawda o oleju lnianym..

Owszem, omega 3 występuje w rybach w dużych ilościach, tyle że w...surowych.
Podczas obróbki kulinarnej (terimcznej) się to zmienia.
Wiem że jada się także ryby na surowo, np. śledzie solone, tyle że nie wiem
ile w takich śledziach najpierw wymoczonych tygodniami w solance, potem
płukanych w wodzie żeby wypłukać solankę zostaje czegokolwiek, czy suschi
(?).
Tyle że to tez prowadzi do problemów (pasożyty).

To tak jak z kwasem foliowym, ew. wit C - jest ich dużo w różnych
produktach - tyle że _surowych_.

Ciekawe swoją drogą, czy są gdzieś badania na zawartość witamin i innych
związków w potrawach gotowych (smażonych, pieczonych, gotowanych) i
porównania z pierwowzorami.

Sowa

77. Data: 2003-09-11 07:33:26

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Sowa w wiadomości news:bjp889$lf9$1@news.onet.pl pisze:

> Ciekawe swoją drogą, czy są gdzieś badania na zawartość witamin i
> innych związków w potrawach gotowych (smażonych, pieczonych,
> gotowanych) i porównania z pierwowzorami.

Bylo przed chwila. Nie jest tak tragicznie, jesli sadzic z moich bardzo
pobieznych ogledzin, ale jak masz checi i czas, to mozesz pokopac
intensywniej i przedstawic jakis miniraport :)
http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/nut_search.pl

Z ciekawostek: jakosc bialka po obrobce termicznej moze sie zwiekszac lub
zmniejszac, w zaleznosci od obrabianego produktu.

78. Data: 2003-09-11 07:38:31

Temat: Re: tajemnice poczęcia i rozwoju zostaną ujawnione !!!!!! :-)))
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Leczyć powinni się Ci, którzy głoszą, że w mięsie nie ma nic ważnego dla
> rozwoju człowieka. Powinni leczyć się z arogancji i niewiedzy.

A co jest w mięsie czego nie można uzyskać ze źródeł roślinnych
(o laktoowo nawet nie zawracam głowy)?

> [...]
> tajemnicą nie jest dla wegetarian, którzy już wszystko wiedzą, którzy są
> absolutnie pewni, że brak mięsa w diecie wpływa pozytywnie na rozwój ich

Jak widzę nie jest to także tajemnicą dla Ciebie - może podziel się ze mną -
bo ja jakoś nie wiem chociażem 2 urodziła :-/

I zagadka do rozwiązania - czemu moja starsza córa noszona i wychowana na
diecie bardzo mięsnej ma problemy z alergią, a młodsza prawie bezmięsna nie?
I czemu tamta jest mniejsza, a ta młodsza większa i zdrowsza?

Sowa

79. Data: 2003-09-11 07:58:06

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Sowa w wiadomości news:bjp8pm$mre$1@news.onet.pl pisze:

> Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:bjp4lu$pm4$1@absinth.dialog.net.pl...

Zabijasz smiechem. Przypomne Ci tylko, ze to nie o diecie wegetarianskiej
napisano:

"W związku z tym Komitet Terapii PAN uznaje tzw.
'dietę optymalną' lek. med. Jana Kwaśniewskiego za wybitnie szkodliwą dla
zdrowia. Wartość diety, jako poddanej osądowi jednego tylko lekarza - jej
autora -jest całkowicie niewiarygodna, dieta ta zagraża zdrowiu i nie
powinna być stosowana."

oraz:

"W podsumowaniu Instytut [Instytut Żywności i Żywienia - przyp. moj] ocenia,
że "dieta optymalna" jest niskokaloryczną dietą o nieprawidłowym stosunku
składników odżywczych, cechującą się niedoborami niektórych ważnych
składników. Jest skuteczna w terapii odchudzającej podobnie jak inne diety
niskokaloryczne. Polecana jako prawidłowy sposób żywienia dla ludzi
zdrowych, a stosowana przez długie okresy czasu, może okazać się
miażdżycorodna."

Zastanow sie nad tym, zanim na kolejna wyprawe krzyzowa wyruszysz.

80. Data: 2003-09-11 08:02:38

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Iza Radac' w wiadomości news:bjpa5o$3g0$1@atlantis.news.tpi.pl pisze:

> Odżywianie jest _jedną_ ze składowych ogólnej kondycji człowieka. Gdy
> się człowiek zatopi wyłącznie w tym temacie, zaczyna mylnie
> postrzegać WSZYSTKO przez pryzmat talerza.

Ale to nie do wegetarian to alibi :)

Skład produktów żywnościowych
chcę schudnąć;
jak przytyć z sensem?