tajskie curry z kaczka

1. Data: 2002-03-05 05:43:39

Temat: tajskie curry z kaczka
Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

na dwoje ludzi z apetytem trzeba wziac:
1 upieczona piers z kaczki, pokrojona na male kawalki
1/2 szklanki pokrojonego w kostke ananasa (od biedy moze byc z puszki)
2 pomidory 'sliwkowe' (te wloskie, podluzne), pokrojone w kostke
1/2 szklanki swiezych lisci bazylii
125 gramowa puszka mleka kokosowego
1 lyzeczka czerwonej pasty curry
garsc uprazonych orzechow nerkowca
1 lyzeczka rodzynek
1 lyzka sosu rybnego (fish sauce)
1 lyzeczka cukru (palmowego lub ciemnego trzcinowego)
1 lyz aoleju do smazenia (najlepszy arachidowy - peanut oil)
1 tajska papryczka chili (taka malutka czerwona) drobno posiekana

wykonanie:
rozgrzac w woku olej na malym ogniu. wrzucic paste curry na tluszcz,
dodac mleko kokosowe i podgrzac wszystkie skladniki, mieszajac, az sie
polacza - olej bedzie uporczywie wyplywal na wierzch, ale tak ma byc.
wrzucic pokrojona kaczke, ananasa, pomidory, orzechy i rodzynki.
dokladni e wymieszac, zwiekszyc ogien, dodac chili i smazyc chwile,
mieszajac. nastepnie dodac sos rybny i cukier, wymieszac dokladnie i
smazyc mieszajac przez jakies 10 minut, azeby smaki sie dobrze
przegryzly. tuz przed podaniem dodac bazylie.

podawac z bialym tajskim ryzem jasminowym. pyyyycha - tylko ostrzegam,
ze bardzo ostre!

btw czy u was mozna kupic gootwa paste curry? bo jak nie, to
wygrzebie przepis (sama nie robilam, ale domowa n apewno lepsza niz ta
w sloiczku).

pozdrowienia,
kamila
--
kids are for people who can't have cats.

1. Data: 2002-03-05 08:00:50

Temat: Re: tajskie curry z kaczka
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na dwoje ludzi z apetytem trzeba wziac:
> 1 upieczona piers z kaczki, pokrojona na male kawalki
<ciach>

to ja chyba znowu zrobie z ryba... kamila, a masz jakis przepis z ryba albo
wege (tajski)?

1. Data: 2002-03-05 18:22:56

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> btw czy u was mozna kupic gootwa paste curry? bo jak nie, to
> wygrzebie przepis (sama nie robilam, ale domowa n apewno lepsza niz ta
> w sloiczku).

Hejeczka!

Wygrzeb jak tylko możesz;-)))))))))

Kaliope pragnąca pasty curry

--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2002-03-06 05:23:39

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Mar 2002 09:00:50 +0100, "zosia" <z...@m...pl>
wrote:
>to ja chyba znowu zrobie z ryba... kamila, a masz jakis przepis z ryba albo
>wege (tajski)?

mam na pyszna rybe w sosie imbirowym. jak tylko znajde moment, znajde
i wklepie.

pozdrowienia,
kamila
--
kids are for people who can't have cats.

1. Data: 2002-03-06 08:07:32

Od: "Mapet" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam na pyszna rybe w sosie imbirowym. jak tylko znajde moment, znajde
> i wklepie
Ja sie dolaczam do chcacych! Kocham rybki! Mapet

krysia mama thompson...
łosoś w dzwonkach
szukam szkoły
Q: Jaki okap ?