tarczyca a pigulki antykoncepcyjne i nie tylko

1. Data: 2003-08-06 23:39:48

Temat: tarczyca a pigulki antykoncepcyjne i nie tylko
Od: "Piotrek" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

jaki zwiazek ma niedoczynnosc tarczycy z zarzywaniem pigulek
antykoncepcyjnych? Moja dziewczyna kiedys miala problemy z tarczyca (nie
wiem czy ma obecnie bo do badania czeka sie miesiacami...) pani doktor
powiedziala, ze jak bedzie chciala zajsc w ciaze lub zaczac brac pigulki to
zeby sie zglosila i ja sie zaczynam martwic bo sie dziewczyna nie
zglosila...:( Jakies 3 lata temu brala jod i podobno wszystko wrocilo do
normy, teraz nie bierze (ma 22 lata) ale pigulki dzialaja na nia dosc
niekozystnie (spadek libido do 0). I nie wiem czy to ma zwiazek z tarczyca
czy czym innym.

skracajac:

-jakie sa przeciwskazania do brania pigulek majac problemy z tarczyca
-jakie sa objawy brania pigulek u osob majacych problemy z tarczyca
-mozna zbadac poziom hormonow w organizmie? gdzie, jak i za ile?
-czy mozna wykonac jakies badania hormonow by odpowiednio dobrac sklad
pigulek antykoncepcyjnych, ktoreby nie wywolywaly np. spadku ochoty na seks
-jak zwiekszyc libido:-)

pozdrawiam,
piotrek

2. Data: 2003-08-07 08:39:47

Od: "Sekret" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> -jakie sa przeciwskazania do brania pigulek majac problemy z tarczyca
> -jakie sa objawy brania pigulek u osob majacych problemy z tarczyca

a propos tarczycy niewiele mogę pomóc ale...

> [...]
> -czy mozna wykonac jakies badania hormonow by odpowiednio dobrac sklad
> pigulek antykoncepcyjnych, ktoreby nie wywolywaly np. spadku ochoty na

Powinna udać się do ginekologa i powiedzieć o zaniku libido - to nic
wstydliwego. Pigułki blokując owulację bardzo często wpływają na zanik
ochoty na seks (naturalnym jest, że kobieta największą ochotę na seks ma
właśnie w czasie owulacji :-)
Nie wiem jakie Twoja kobieta bierze pigułki, często lekarze proponują w
podobnych sytuacjach pigułki trójfazowe, zawierające rózne ilości hormonów w
każdej z trzech faz. Tym samym 'udają' naturalny cykl miesięczny kobiety
(nie zawsze to jednak pomaga na libido, raczej symuluje pozostałe objawy
cyklu ;-) ). Sądzę jednak, że 22-latka dostała pigułki jednofazowe w stylu
Mercilonu na przykład.
Lekarz ginekolog też może wypisać jej skierowanie na badanie poziomu
hormonów, chociaż robienie takiego badania w trakcie przyjmowania pigułek
mija się z celem, gdyż do organizmu wprowadza 'sztucznie' hormony - wynik
badania nie będzie prawidłowy. Raczej powinna wtedy odstawić pigułki na
conajmniej jeden-dwa miesiące i po tym czasie zrobić badanie. Myślę, że
ginekolog najlepiej ją poinstruuje.
Nie wiem ile to w tej chwili kosztuje. Badanie robi się w laboratorium. Ja
za badanie 4 lata temu płaciłam 50 zł. (to był Białystok) - dla porównania -
ceny usług pozostałych nadal są stałe np. koszt wizyty u lekarza z badaniem
USG nie zmienia się od kiedy pamiętam.
Podejrzewam, ze cena może to też zależeć od rodzaju badania - tego nie
powiem. Ale na pewno jest to bezbolesne ;-)

> -jak zwiekszyc libido:-)

Sztucznie? są ponoć jakieś specyfiki ale nie proponuję.
Mmozna spróbować z atmosferą i całą otoczką sprzyjającą... choć
wiem...wcześniej (przed pigułkami) wcale nie było to konieczne.... prawda?
Można spróbować także delikatnego postu (nie diety!!!!) :-) czego Tobie
mężczyzno nie życzę oczywiście, ale sama lubię np.trzydniowe przerwy (w
stylu delegacji ;-) bo co by nie mówić po krótkiej nawet przerwie ochota na
sex wzrasta.
Ja osobiście mam nadzieję, że jak odstawie pigułki (trójfazowa Milvane) to
wróci wszystko do normy... tym bardziej, ze wtedy nie będę obawiała się
ciąży - przeciwnie :-)))

I spróbuj ją zrozumieć - to na prawdę dla zdrowej normalnej kobiety nie jest
ani mile ani wygodne :-(((( Tym bardziej, że wcześniej funkcjonowała...
określmy to...z normalnym libido i gwarantuję Ci, że czuła się z tym dużo
lepiej (niż teraz z tym 'niby bólem głowy')

Powodzenia!
M.

3. Data: 2003-08-07 14:19:05

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sekret" <s...@b...pl> napisał w wiadomości

> a propos tarczycy niewiele mogę pomóc ale...

Hmm... niedoczynność tarczycy może być problemem jak już odstawi pigułki i
będzie chciała zajść w ciążę. Zajść zajdzie, ale hormony tarczycy mają
istotny wpływ na rozwój układu nerwowego u dziecka. Dobrze jest być w czasie
ciąży pod stałą kontrolą endokrynologa.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

4. Data: 2003-08-07 16:33:03

Od: "Piotrek" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

hi,

> [...]
> wstydliwego. Pigułki blokując owulację bardzo często wpływają na zanik
> ochoty na seks (naturalnym jest, że kobieta największą ochotę na seks ma

byla i lekarka zmienila Mercilon na Harmonet (podobno wiecej hormonow
androgennych czy jakos tak). ponad to powiedziala ze moze to i tak nie pomoc
bo Mercilon zawieral minimalna dawke hormonow i latwiej byloby gdyby z
wiekszej dawki zeszla na mniejsza. Ale zobaczymy jak bedzie

> Sztucznie? są ponoć jakieś specyfiki ale nie proponuję.
> Mmozna spróbować z atmosferą i całą otoczką sprzyjającą... choć
> wiem...wcześniej (przed pigułkami) wcale nie było to konieczne.... prawda?

nic nie daje. natomiast zauwazylem dziwne cos. w ciagu ilustam miesiecy
brania tabletek ostatnio dziewczyna zapomniala wziasc jednaj tabletki i
wlasnie wtedy w tym 2gim dniu kiedy musiala wziasc juz 2 na raz ochote
miala, choc trzeba bylo sie postarac. jak nie zapomina to niewiadomo jakie
starania ochoty nie zwiekszaja, podniecic Ja wtedy graniczy z cudem a nie
uznajemy seksu tylko w celu 'zaspokojenia drugiej osoby' wiec sie poprostu
nie kochamy i zaczynamy sie zastanawiac nad zmiana metody antykoncepcyjnej
bo jaki one maja sens skoro sie nie kochamy;)

> [...]
> mężczyzno nie życzę oczywiście, ale sama lubię np.trzydniowe przerwy (w
> stylu delegacji ;-) bo co by nie mówić po krótkiej nawet przerwie ochota

no co ty, ja mam przerwe juz miesieczna a ochoty dziewczyna jak nie miala
tak nie ma:( narazie czekamy na efekt zmiany tabletek - moze cos da a jak
nie to bedziemy mysleli nad czyms innym.

> [...]
> określmy to...z normalnym libido i gwarantuję Ci, że czuła się z tym dużo
> lepiej (niż teraz z tym 'niby bólem głowy')

doskonale ja rozumiem, wiem, ze nie jest jej z tym dobrze bo mi o tym mowi,
widze, ze sie stara itp.

pozdrawiam,
piotr

5. Data: 2003-08-08 06:39:40

Od: "Sekret" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> bo Mercilon zawieral minimalna dawke hormonow i latwiej byloby gdyby z
> wiekszej dawki zeszla na mniejsza. Ale zobaczymy jak bedzie

no cóż - decyzja lekarza :-) a on na pewno chce dla Was dobrze!
Mój lekarz przy słabej tolerancji kolejnych (drugich) pigułek jednofazowych
zaproponował trójfazowe i osobiście czuję różnicę - część dolegliwości
ustąpiła.
U mnie był kolejno: Marvelon (jednofazowa) => Mercilon (jednofazowa z
mniejszą dawką hormonów niż Marvelon) => Milvane (trójfazowa)

> [...]
> brania tabletek ostatnio dziewczyna zapomniala wziasc jednaj tabletki i
> wlasnie wtedy w tym 2gim dniu kiedy musiala wziasc juz 2 na raz ochote

pamiętajcie by w tym przypadku postarać się także o dodatkowe zabezpieczenie
do końca cyklu (opakowania) :-)

> jak nie zapomina to niewiadomo jakie
> starania ochoty nie zwiekszaja, podniecic Ja wtedy graniczy z cudem a nie
> uznajemy seksu tylko w celu 'zaspokojenia drugiej osoby'

bardzo mądrze brzmi!!! Choć na pewno jest to dla Was trudne i....

> wiec sie poprostu
> nie kochamy i zaczynamy sie zastanawiac nad zmiana metody antykoncepcyjnej
> bo jaki one maja sens skoro sie nie kochamy;)

...i właśnie - może faktycznie zmieńcie metodę (byle na taką zbliżoną w
skutecznosci) :-)
Mnie też już to chodziło po głowie :-)))

> doskonale ja rozumiem, wiem, ze nie jest jej z tym dobrze bo mi o tym
mowi,
> widze, ze sie stara itp.

mądry facet z Ciebie :-)))
mam nadzieję, ze wspólnie (z lekarzem także) coś na to zaradzicie

Życząc upojnych nocy pozdrawiam

Monika :-)

6. Data: 2003-08-08 22:16:21

Od: "Piotrek" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> pamiętajcie by w tym przypadku postarać się także o dodatkowe
zabezpieczenie
> do końca cyklu (opakowania) :-)

;) zorientowalismy sie juz po ale w instrukcji pisalo, ze jestesmy
zabezpieczeni (2 tydzien, Mercilon) i widac pisalo dobrze bo wszystko jest
ok;) chyba ze szczescie mielismy;)

> ...i właśnie - może faktycznie zmieńcie metodę (byle na taką zbliżoną w
> skutecznosci) :-)
> Mnie też już to chodziło po głowie :-)))

tylko co ma podobna skutecznosc i nie jest wkurzajace jak np. stosowanie
globulki na 15 minut przed stosunkiem a pozniej przerywanie wszystkiego by
zalozyc prezerwatywe.

piotr

Krew się nie leje!
Ciśnienie a pocenie si