tarta z rokpolem

1. Data: 2001-01-22 19:18:53

Temat: tarta z rokpolem
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja kolezanka jadla przepyszna tarte, gdzie na wierzchu byl rokpol, koperek
i bog wie, co jeszcze. jej sni sie po nocach, a mi juz slinka leci od jej
gadania, jako, ze uwielbiam rokpol.

moze umiecie wyczarowac taka tarte?

--
Rena lub Gregor*

ZAJRZYJ DO MOICH AUKCJI:
http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=86312

*) niepotrzebne skreślić :)))

1. Data: 2001-01-25 15:05:23

Temat: Re: tarta z rokpolem
Od: marzka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:

> [...]
> i bog wie, co jeszcze. jej sni sie po nocach, a mi juz slinka leci od jej

Sama jestem ciekawa jak sie robi taka tarte, nie wiem czy cie to zainteresuje
ale mam bardzo dobry przepis na spod tarty (moj maz nie moze sie nachwalic -
moze dlatego ze sam zagniatal ?). Jest to ktorys tam przepis z kolei ktory
stosowalam i uwazam ze jest najlepszy ;-)

A oto przepis:
180 gr maki
100 gr zimnego masla
1 zoltko
1 lyzeczka cukru
2 lyzki lodowatej wody
szczypta soli

- zagniesc (to wiadomo)
- schlodzic w lodowce ok. 2 godzin (ja zostawiam najczesciej na noc)
- spod podpiec
- a potem na to "farsz" (moj ulubiony z porem, mniam, mniam)
- i - wiadomo - zjesc ;-)

marzka
---------------------------
http://www.martysia.prv.pl

1. Data: 2001-01-25 16:52:02

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki - zrobie to ciasto, a z rokpolem pokombinuje :)

1. Data: 2001-01-31 17:00:19

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> znalazłam przepis na tartę z rokpolem i cebulą, zamierzam go dziś
> wypróbować, podzielę się wrażeniami

czekam z niecierpliwoscia. btw - czy twoj nick wynika z wieku czy wzrostu?:)

1. Data: 2001-01-31 18:34:20

Temat: tarta z porami - inna wersja
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:

kruche ciasto:
1 jajko
10-15 ml wody
30 dag mąki
sól

farsz:
8 porów
10 dag masła
1 l smietany
6 jaj
sól i pieprz

Przepis:
Przygotuj ciasto, zagniatając jajko z maką, wodą i solą. Odstaw na całą noc.
Pory umyj, cieniutko pokrój i lekko przyrumień na maśle, dopraw solą i
pieprzem. Wczesniej przygotowane ciasto rozwałkuj i umieść w okrągłej
formie, przykryj dokładnie folią aluminiową. Rozłóż na całej powierzchni
folii suchą fasolę, by ciasto się nie wybrzuszyło (fasolę możesz wykorzystać
do tego celu wielokrotnie). Tak przygotowane ciasto podpiecz w piekarniku
(180 stopni) przez ok. 20-25 min.
Odcedź pory, dodaj śmietanę i jaja, dopraw i całość wymieszaj.Rozłóż równo
na podpieczonej tarcie (oczywiście zdjąwszy papier i fasolę). Piecz przez
ok. 30-40 minut (180 stopni).

Źródło: Uroda nr 2/2001

przepis zaczerpniety z www.puszKKKa.vege.pl

1. Data: 2001-01-31 18:35:35

Temat: tartaletki z pomidorami i oregano
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:

Ciasto:
25 dag mąki
12,5 g masła
15 ml kwaśnej śmietany
30 ml bardzo zimnej wody
4-6 mięsistych pomidorów
4 łyżeczki cukru
3 łyżeczki oregano
pesto z bazylii (niekoniecznie)

majonez tymiankowo-cytrynowy:
5 żółtek
łyżeczka musztardy Dijon
10 ml soku z cytryny
250 ml oliwy z oliwek
250 ml oleju słonecznikowego
2 łyżeczki siekanego tymianku

Przepis:
Zagniatamy mąkę z masłem, po wyrobieniu ciasta na jednolitą masę dodajemy
śmietanę, i - jeśli jest zbyt ścisłe - wlewamy wodę. Zagniatamy kulę,
zawijamy ciasto w folię i wkładamy do lodówki przynajmniej na 0,5 godziny.
Przyrządzamy majonez: żółtka ubijamy z musztardą, sokiem z cytryny,
oprószając solą i pieprzem, potem - cały czas miksując - powoli wlewamy
oliwę. Na końcu dodajemy siekany tymianek.
Smarujemy tłuszczem 4 foremki do tartaletek (o średnicy ok. 10 cm). Pomidory
kroimy w grube plastry. Cukier podgrzewamy na małym ogniu tak, aby się
skarmelizował. Smarujemy karmelem każdą foremkę, układamy w niej plastry
pomidora i suto posypujemy oregano. Rozwałkowujemy ciasto do grubości 5 mm,
tak, aby starczyło na 4 kwadraty o boku 11 cm. Kawałki ciasta układamy na
pomidorach, a brzegi zawijamy do środka foremek. Pieczemy przez 20-30 minut
w temperaturze 190 stopni, aż ciasto nabierze złotego koloru. Gdy tartaletki
lekko ostygną, przekładamy je na talerze, odwracając foremki do góry dnem. W
sosjerce podajemy majonez tymiankowo-cytrynowy.

Źródło: Pani nr 9/2000

www.puszkkka.vege.pl

1. Data: 2001-01-31 21:38:09

Temat: Re: tarta z porami - inna wersja
Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:

> Składniki:
> [...]
> przepis zaczerpniety z www.puszKKKa.vege.pl

rena! jaki ty adres podajesz?
powinno byc www.puszkkka.vege.pl :)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-01-31 23:36:19

Od: "MałaM" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

znalazłam przepis na tartę z rokpolem i cebulą, zamierzam go dziś
wypróbować, podzielę się wrażeniami
a na razie przepis na farsz do tarty:
100 g rokpolu
200 ml śmietany
3 jajka
40 g masła
400 g cebuli
gałka muszkatołowa
sól
pieprz
Cebulę pokroić i zeszklić na maśle, doprawić solą i pieprzem. Ostudzić
.Rokpol rozgnieść widelcem, wymieszać ze śmietaną, jajkami i cebulą.
Doprawić gałką, solą i pieprzem. Wylać masę na podpieczony spód z kruchego
ciasta i zapiekać aż masa się zetnie.

Ja dodam chyba jeszcze trochę podsmażonych pieczarek.
Podzielę się wrażeniami po konsumpcji.

1. Data: 2001-02-01 06:14:51

Od: "MałaM" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam tartę, ale przepis, który podałam zmodyfikowałam nieco (jak
zwykle:)
Do farszu dodałam pieczarki, natomiast do zalewy użyłam trochę mniej
śmietany i tylko 2 jajka, a dodałam natkę pietruszki.
Wyszło pysznie!
MałaM
P.S. Mój nick ma związek ze wzrostem, bo już od paru lat jestem pełnoletnia
:)

Re: Zapiekanie pasztetu
Anegdotka serowa
Re: pyszne kurki w srodku zimy...