tarta ze szpinakiem - jak zrobic?

1. Data: 2004-06-17 05:34:27

Temat: tarta ze szpinakiem - jak zrobic?
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moglibyscie podrzucic mi dobry przepis na tarte ze szpinakiem?
Juz od dawna sni mi sie po nocach i chcialabym wreszcie sprobowac to cudo :)
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-06-17 07:52:59

Temat: Re: tarta ze szpinakiem - jak zrobic?
Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:carah3$i4f$1@topaz.icpnet.pl...
> Czy moglibyscie podrzucic mi dobry przepis na tarte ze szpinakiem?
> Juz od dawna sni mi sie po nocach i chcialabym wreszcie sprobowac to cudo
:)
Ja robie tak:

ciasto wiadomo - masło. mąka zimna woda, sól, trochę gałki muszkatołowej.
Zagnieść, oziębić, wylepić formę, ponakłówać, zapiec wstępnie w 220stC

Nadzienie
- duży pęk szpinaku
-ser feta
- 3-4 jaja
-pieprz, gałka muszkatołowa

Szpinak umyć, jeszcze raz opłukać w nowej wodzie, urwać ogonki.
Włożyć do garnka - wystarczy wilgoć pozostała na nim po myciu, nie trzeba
niczym podlewać - poddusić nie za długo.
Ser rozbełtać z jajami na gładką masę, popieprzyć, dodać szczyptę gałki
muszkatołowej.
przestygnie lekko szpinak pociąć nie za drobno i wymieszać z masą serową,
włożyć na podpieczony spód tarty i zapiec w 180-90stC jakieś20-30 minut -
powinno się lekko zrumienić

Albo inne nadzienie:

-pęk szpinaku
-15 dag twardego sera żółtego
- por (jego biała część
- 3 ząbki czosnku
- 2/3 szklanki śmietany-3 jaja
- - olej, gałka muszkatołowa, sól, pieprz

por pocięty w grube plastry podsmażyć na oliwie, dodać do niego pocięty
szpinak, i przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku - chwile przesmażyć, może
trzeba poddusić, doprawić, zdjąć z ognia, wymieszać z połową startego sera i
wyłożyć na podpieczony spód tarty, polać to jajami , rozmąconymi ze śmietaną
i solą, posypać resztą sera.
Po wierzchu posypać świeżo zmielonym pieprzem.
Zapiec w 200st aż się zetnie i lekko zrumieni

Sowa

1. Data: 2004-06-17 11:58:04

Od: "eM" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" napisala:

> Ja robie tak:
(i tu dala dwa calkiem pyszne przepisy)

A to dodam, ze mi kolezanka, co przysiegala, ze mnie lubi, zreszta znamy sie
od przedszkola i wiem dokladnie, gdzie mieszka - w razie gdyby ;-),
poradzila do szpinakowej tarty wrzucic uprazone wczesniej orzeszki ziemne. I
miala cholera jedna kochana racje :-)))

eM, co szpinaku to nie bardzo, ale jest rozsadna, wiec go je, a pomaga
sobie orzeszkami, ktore strasznie lubi

1. Data: 2004-06-17 12:05:02

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM" <m...@i...com> napisał w wiadomości

> poradzila do szpinakowej tarty wrzucic uprazone wczesniej orzeszki ziemne.
> miala cholera jedna kochana racje :-)))

OJEJKU! Suuper pomysł!
słone te orzeszki mam prazyć, czy zwykłe?
Całe tam dać, czy jakoś je wcześniej namoczyć, posiekać?

Sowa - juz zaśliniona

1. Data: 2004-06-17 12:17:00

Od: "eM" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" pyta:

> OJEJKU! Suuper pomysł!
> słone te orzeszki mam prazyć, czy zwykłe?
> Całe tam dać, czy jakoś je wcześniej namoczyć, posiekać?

Chryste, Sowa, przeciez ja sie nie znam ;-)

ja daje slone, bo takie mam w szafce
nie mocze, bo one mi maja "wsiąkać" szpinakowe poty ;-),
nie siekam, bo uwielbiam gryzc na glos

Ale chyba mozna inaczej :-)

eM, co od razu daje Sowie znac, ze miesnie ma wyrobione na silowni porzadnie
i do bitki z drozdzami gotowa, tylko Sowiego (obiecanego :-)))) przepisu na
ciasto drozdzowe jak nie ma, tak nie ma, a sprawdzam pilnie codziennie

1. Data: 2004-06-17 12:50:23

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> ciasto drozdzowe jak nie ma, tak nie ma, a sprawdzam pilnie codziennie

Bo ja muszę tę panią spotkać (przepisu nie znalazłam, więc musze jeszcze
raz zasięgnąć u źródła). To jest bardzo sympatyczna znajoma mojej teściowej,
ja jej nie widuję zbyt często, teściowa tez w sumie nie nie, bo mieszkają w
innych miejscowościach. Ale jak spotkam, to przepis zdobędę.

Sowa

1. Data: 2004-06-17 13:52:26

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ciasto wiadomo - masło. mąka zimna woda, sól, trochę gałki muszkatołowej.
> Zagnieść, oziębić, wylepić formę, ponakłówać, zapiec wstępnie w 220stC
> [...]

Poprosze o proporcje skladnikow na ciasto, bo w dziedzinie tart warzywnych
jestem zielona.
Przepisy wygladaja smakowicie, wiec moze jutro zrobie.
Acha, a ile tego szpinaku, tak w dkg, kg,...
Dzieki.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-06-17 14:01:50

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poprosze o proporcje skladnikow na ciasto, bo w dziedzinie tart warzywnych
> jestem zielona.
> Przepisy wygladaja smakowicie, wiec moze jutro zrobie.
> Acha, a ile tego szpinaku, tak w dkg, kg,...

A, i jeszcze ile dodac sera feta?
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-06-17 14:15:27

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:cas88c$8jg$1@topaz.icpnet.pl...

> A, i jeszcze ile dodac sera feta?

Cała feta - 270gr ok.

Ciasto:
2 szklanki mąki, szczypta soli, 120 gr zimnego masła, zimna woda - tyle żeby
ciasto skleić.

Mnie tego ciasta zostaje, więc mozna zrobic proporcjonalnie mniej, albo
reszte niezuzytą zamrozić na potem.

Mąkę z sola wymieszać, dodać do tego masło i rozetrzeć w palcach masło z
mąką jak na kruszonkę - dodać zimnej wody po trochu, aż się ciasto zlepi w
kulę (zagniatać go z tą mąką) szybko zagnieść, zawinąć w folię i włozyc do
lodówki na godzinę. Rozwałkować cienutko, wylepić formę, ponakłówać gęsto
widelcem. Można też od razu forme wylepić i to do lodówki wstawić, żeby
sobie blat sprzątnąći więcej mąką nie paprać.

Ja na ciasto kładę papier do pieczenia a na niego ze 2 garście fasoli, żeby
ciasto się nie wybrzuszyło podczas zapiekania.

Sowa

1. Data: 2004-06-17 14:19:46

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja na ciasto kładę papier do pieczenia a na niego ze 2 garście fasoli,
żeby
> ciasto się nie wybrzuszyło podczas zapiekania.

Dzieki bardzo.
A co potem z ta fasola? Do tarty mozna dodac?
Juz mam ochote na tarte z moja ulubiona zieleninka.
Pozdrawiam.
Basiek.

Jaki parowar?
Mutanty