Re: tarta ze szpinakiem - jak zrobic?

From: "Sowa" <m...@b...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: tarta ze szpinakiem - jak zrobic?
Date: Thu, 17 Jun 2004 09:52:59 +0200
Sender: p...@p...onet.pl@karwiny.multicon.pl

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:carah3$i4f$1@topaz.icpnet.pl...
> Czy moglibyscie podrzucic mi dobry przepis na tarte ze szpinakiem?
> Juz od dawna sni mi sie po nocach i chcialabym wreszcie sprobowac to cudo
:)
Ja robie tak:

ciasto wiadomo - masło. mąka zimna woda, sól, trochę gałki muszkatołowej.
Zagnieść, oziębić, wylepić formę, ponakłówać, zapiec wstępnie w 220stC

Nadzienie
- duży pęk szpinaku
-ser feta
- 3-4 jaja
-pieprz, gałka muszkatołowa

Szpinak umyć, jeszcze raz opłukać w nowej wodzie, urwać ogonki.
Włożyć do garnka - wystarczy wilgoć pozostała na nim po myciu, nie trzeba
niczym podlewać - poddusić nie za długo.
Ser rozbełtać z jajami na gładką masę, popieprzyć, dodać szczyptę gałki
muszkatołowej.
przestygnie lekko szpinak pociąć nie za drobno i wymieszać z masą serową,
włożyć na podpieczony spód tarty i zapiec w 180-90stC jakieś20-30 minut -
powinno się lekko zrumienić

Albo inne nadzienie:

-pęk szpinaku
-15 dag twardego sera żółtego
- por (jego biała część
- 3 ząbki czosnku
- 2/3 szklanki śmietany-3 jaja
- - olej, gałka muszkatołowa, sól, pieprz

por pocięty w grube plastry podsmażyć na oliwie, dodać do niego pocięty
szpinak, i przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku - chwile przesmażyć, może
trzeba poddusić, doprawić, zdjąć z ognia, wymieszać z połową startego sera i
wyłożyć na podpieczony spód tarty, polać to jajami , rozmąconymi ze śmietaną
i solą, posypać resztą sera.
Po wierzchu posypać świeżo zmielonym pieprzem.
Zapiec w 200st aż się zetnie i lekko zrumieni

Sowa