tchawica

1. Data: 2010-10-20 09:40:38

Temat: tchawica
Od: "lewa" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo cz ęsto choruję na zapalenie tchawicy. Bywa tak, że nawet dwa razy w
miesiącu. Jak mogę temu zapobiec?

2. Data: 2010-10-20 09:55:42

Temat: Re: tchawica
Od: Suri <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Paź, 11:40, "lewa" <b...@w...pl> wrote:
> Bardzo często choruję na zapalenie tchawicy. Bywa tak, że nawet dwa razy w
> miesiącu. Jak mogę temu zapobiec?

Palisz?

3. Data: 2010-10-20 10:07:13

Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-20 11:40, lewa pisze:
> Bardzo cz ęsto choruję na zapalenie tchawicy. Bywa tak, że nawet dwa razy w
> miesiącu. Jak mogę temu zapobiec?

musisz czesciej robic laske

4. Data: 2010-10-20 10:22:03

Od: Suri <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Paź, 12:07, konieczko <t...@o...pl> wrote:
> W dniu 2010-10-20 11:40, lewa pisze:> Bardzo cz ęsto choruję na zapalenie tchawicy.
Bywa tak, że nawet dwa razy w

> musisz czesciej robic laske

Stosowałaś na tchawice?
Widać przerzuciło ci się na mónio.

5. Data: 2010-10-20 12:15:02

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20-10-2010 11:40, lewa pisze:
> Bardzo cz ęsto choruję na zapalenie tchawicy. Bywa tak, że nawet dwa razy w
> miesiącu. Jak mogę temu zapobiec?

Po pierwsze - a co mówi Twój laryngolog?

Powinien zrobić wymaz, pokaże co tam siedzi i czym to zabić - może za
każdym razem tylko chorobę zaleczasz, bo dostajesz np. niewłaściwe
antybiotyki.
Ja kiedyś przeszłam 3 kuracje antybiotykowe zanim wymaz wykazał, że
cholerstwo da się zabić biseptolem.

Przebadać zatoki - możesz mieć przewlekłe zapalenie bez specjalnych
dolegliwości, może się autoinfekujesz.

Może to być też jakieś uczulenie, które powoduje podrażnienie śluzówki
tchawic i wtedy łatwo o infekcję.
Poszukaj może laryngologa-alergologa?

Jeżeli palisz - rzucić palenie koniecznie.
Unikaj zadymionych pomieszczeń jak ognia.
Warto też dbać, by powietrze w mieszkaniu nie był zbyt suche i nie
przegrzewać pomieszczeń. Lepiej włożyć ciepłe skarpety niż podkręcać
grzejnik.
Wychodzić codziennie na spacer, chociaż pół godziny, bez względu na
pogodę - ciepło się ubrać, założyć kalosze, jeżeli trzeba, ale wyjść z
domu. Bieg na przystanek autobusowy to nie to, potrzebny jest spokojny
spacer, podczas którego powoli oddychasz przez nos i mało mówisz (w
czasie zaostrzenia choroby - wcale nie gadać na dworze, jeżeli jest
zimno - żeby nie łykać zimnego powietrza).
Zapomnij o zimnych napojach!

Jak się ma nawracające kłopoty z górnymi drogami oddechowymi, takie
działania prewencyjne to podstawa.
Siedzenie w suchym ciepełku obniża odporności i różne, niby nieszkodliwe
bakterie potrafią się zrobić nagle zajadłe, a podrażniona, wysuszona
śluzówka tchawicy to dla nich raj.

A może masz obniżoną odporność przez stres, niedospanie itp?
Zrób rachunek sumienia, jak o siebie dbasz naprawdę.

Lekarzowi i lekarstwom trzeba pomóc.

Życzę zdrówka.

--
Maddy

6. Data: 2010-10-20 15:53:09

Od: Suri <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Paź, 14:15, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

> [...]
>
> A może masz obniżoną odporność przez stres, niedospanie itp?
> Zrób rachunek sumienia, jak o siebie dbasz naprawdę.

Ja cierpiałem kilkakrotnie na zapalenie tchawicy
po rzuceniu palenia. To jest dość nieciekawe uczucie
i dodatkowo słabo wykrywalne. Gardło miałam w porządku
a mimo to dusiło mnie i miałam uczucie rozżarzonych
cegieł zamiast płuc. Naturalnie pan lekarz rodzinny nie widział
we mnie żadnej choroby a to z tej prostej przyczyny, ze nie
miewam gorączki, taka natura. Powód duszności tłumaczył
nerwicą. Laryngolog zajrzała mi fachowo lustereczkiem do
gardzieli i od razu stwierdziła zaawansowana zapalenie tchawicy.
Popłakałam sie u niej ze szczęścia, bo już sadziłam, ze następnego
tygodnia nie przeżyje. W leki utrafiła od razu(bez wymazów) i możesz
mi wierzyć lub
nie o dwóch tabletkach(antybiotyk) żyć mi sie znów zachciało.Poprawa
niebywała. W tej chwili nie pamiętam jaką nazwę nosiły te antybiotyki
bo to było dziesięć lat temu, ale coś chyba na [ T ] i w takim
podłużnym
opakowaniu. Do tego sol emska do odkrztuszania, co też mnie zdumiało,
ze
jest taki tani a skuteczny lek odkrztuszający, podczas gdy lekarze
przepisują
nam niebotycznie drogie zagraniczniaki.Wyszłam z tego po paru dniach
a cierpiałam ze trzy miesiące i du nie żart bo choroba nie miała
przebiegu
nagłego a stopniowy może organizm sie oczyszczał- nie wiem.
Pamiętam, ze wtedy nawet mój umierający wówczas dziadek
choć juz zbytnio nie kontaktował mówił, że widzi jak gasnę w oczach.
Jeśli pali to musi rzucić innej rady nie ma(tak jak mówisz),
najwidoczniej ma
predyspozycje do zapalenia tchawicy a ja na dzień dzisiejszy
mam astmę, wiec lepiej pomyśleć.

7. Data: 2010-10-24 12:49:30

Od: "adzik944" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo cz ęsto choruję na zapalenie tchawicy. Bywa tak, że nawet dwa razy
miesiącu. Jak mogę temu zapobiec?

mysle ze nalezy szybko skontaktowac sie z lekarzem

8. Data: 2010-10-24 17:33:11

Od: "siemcia" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lewa" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Bardzo cz ęsto choruję na zapalenie tchawicy. Bywa tak, że nawet dwa razy
> w miesiącu. Jak mogę temu zapobiec?

zjedz obwazanka

Interpetacja wynikow - usg
Łyżeczkowanie polipu
praca przy komputerze, nagle wielogodzinne mielenie
Wracam niczym bumerang - AIDS
obdukcja