telefon bezprzewodowy - jak usprawnić przyciski?

1. Data: 2007-09-17 17:54:39

Temat: telefon bezprzewodowy - jak usprawnić przyciski?
Od: "j@nek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od pewnego czasu przyciski w telefonie coraz słabiej reagują na
wybieranie - przyciskać muszę je kilkakrotnie bądź bardzo mocno - co
jest prawdopodobnie podobne do występujących usterek w starych
pilotach itp. urządzeniach. Czy znacie jakieś sposoby (poza wymianą na
nowe) usprawnienia tych urządzeń?? Dziękuję za wszelkie dobre rady.
Pozdrawiam
J.M.

2. Data: 2007-09-17 18:13:24

Od: "Steq" <s...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od pewnego czasu przyciski w telefonie coraz słabiej reagują

Jesli potrafisz rozebrać i nie rozsypać części to:
1 wyjmij baterię / odłącz z gniazdka
2 rozkręć telefon
3 przemyj zwilzoną w wodzie gąbka plytkę i przyciski
4 powtórz pkt. 3 ze spirytusem.
w 50% pomaga.

3. Data: 2007-09-17 18:22:03

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Steq" <s...@g...wytnij_to.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 1 wyjmij baterię / odłącz z gniazdka
> 2 rozkręć telefon
> 3 przemyj zwilzoną w wodzie gąbka plytkę i przyciski

potwierdzam, tyle że miałem wyższą skuteczność niż 50%:

właśnie to zrobiłem z posiadanym i zamierającym pilotem, który też coraz
gorzej reagował na naciskanie - trzeba było przyciski nogą wduszać, żeby coś
wykrzesać.

ponieważ pilot i telewizor były stare - zaryzykowałem.
został rozkręcony, zdjęta gumka z klawiszami. na płytce pilota("płyta
główna") jak i na gumce z klawiszami dużo tłustawego brudu, kurze pewnie -
klejąca ta materia powodowała, że nie reagował na wciskanie klawiszy.

gumka umyta w wodzie z ludwikiem, a 'płyta główna' pilota umyta małą gąbką,
także woda z płynem.
wytarte zostało wszystko do sucha, na wszelki wypadek jeszcze parę godzin
poleżało dla dosuszenia się, skręcone, załadowane nowe baterie i... i działa
lepiej niż nowy!

ps spirytu nie używałem, ale pewnie też by pomógł, jeśli nie spiryt to nawet
denaturat.

4. Data: 2007-09-17 18:31:30

Od: "Steq" <s...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> potwierdzam, tyle że miałem wyższą skuteczność niż 50%:

ze skromności ;)

> [...]
> działa lepiej niż nowy!
>
> ps spirytu nie używałem, ale pewnie też by pomógł, jeśli nie spiryt to

i to co kolega opisał również polecam.

5. Data: 2007-09-17 18:45:50

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

j.w.
ale lepszy jest izopropanol (do kupienia pod różnymi nazwami w sklepach
z elementami elektronicznymi).
są też w sprzedaży zestawy do regeneracji gumek przewodzących (tych w
gumowych klawiszach pilota/telefonu), ale czy dla jednej naprawy opłaca
się kupować - nie wiem
Ważne, żeby dokładnie wysuszyć elementy przed złożeniem urządzenia.

geyb

6. Data: 2007-09-17 19:19:28

Od: "j@nek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wykonałem wg zalecen - faktycznie nieco, powtarzam nieco lepiej. W
związku z tym, ze plytka jak i przyciski gumki posmarowane byly jakas
mazia - prawdopodobnie do uzyskania lepszego przewodzenia na stykach
- troche poeksperymentowałem. Po wyczyszczeniu obydwu elementów
spirytusem posmarowałem je jeszcze (same przyciski w gumce) płynem do
czyszczenia w komputerze czytnika laserowego płyt CD - efekt przerosl
moje oczekiwania - tylko nie wiadomo na jak długo! Tak czy owak plyn
regenerujacy tez kupie!
Dzieki za Wasze rady.

7. Data: 2007-09-17 21:28:01

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"j@nek" <m...@g...com> wrote in message
s.com...
Wykonałem wg zalecen - faktycznie nieco, powtarzam nieco lepiej. W
związku z tym, ze plytka jak i przyciski gumki posmarowane byly jakas
mazia - prawdopodobnie do uzyskania lepszego przewodzenia na stykach

Hm, już po kolacji więc napiszę...
Ta maź to to przeszła ze skóry użytkowników do klawiatury i tam została...

Wszytskie propozycje przedpiszców OK, najlepiej umyć na pocztek wodą ale z
detergentem aby usunąc wspomnianą 'maź' i po wysuszeniu czystym spirytusem
(żaden denaturat czy coś co ma domieszki) lub izopropanolem - czyli tym co do
czyszczenia głowic video czy czytników CD.
Niestety jak kiepskie gumki :-) to nie pomoże.

TomekD

Dobór pieca 2-funkcyjnego do mieszkania 2-poziomowego
Żarówki do oprawy
Re: czajnik [ZELMER]
Jaka zmywarka...?
Panele - montaż