termometr - wkurza mnie to strasznie

1. Data: 2004-08-13 20:55:47

Temat: termometr - wkurza mnie to strasznie
Od: "Beata" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
nie wiem w jakim wieku są grupowicze (ja mam 36 lat) ale w czasach mojego
dziecinstwa można bylo kupic w sklepie kuchenke gazowa z piekarnikiem
wyposazonym w termometr. Teraz jakiś bezmózg wymyslił wprost "genialne"
rozwiązanie - po co do wewnetrznej strony szyby przytwierdzac termometr jak
mozna na pokrętle zaznaczyć stopniami (cyferkami) intensywnosc ciepła -
oczywiscie nie zaznaczając w instrukcji jakiej temperaturze odpowiada dany
stopien. I tak łaskawie w instrukcji Mastercoocka napisano ze na 2 moge piec
biszkopt, na 4 szarlotke , na 8 mieso, prawda ze genialne? To nie szkodzi ze
w przepisach pisze w jakiej temperaturze powinno sie piec, co tam niech sie
baby mecza i na oko oceniaja tę temperature...zwłaszcza te poczatkujace
....spróbowałam kiedys piec na 2 biszkopt - masakra.....na poczatku ta
temperatura byla niższa potem wyższa siła rzeczy i biszkopt poszedł sie
paść:)
jestem ciekawa waszego zdania na powyższy temat, czy tez to was wkurza? a
może gdzies mozna dokupic termometr?
pozdrówka
Beata

1. Data: 2004-08-13 21:05:50

Temat: Re: termometr - wkurza mnie to strasznie
Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata wrote:

> jestem ciekawa waszego zdania na powyższy temat, czy tez to was wkurza? a
> może gdzies mozna dokupic termometr?

nie wiem co z termometrem, ale mozna poszukac w archiwum grupy -
niedawno ktos mial podobny problem i okazuje sie, ze tajemniczy
stopien ma przypisana konkretna temperature. powodzenia
(podaj dokladny typ kuchenki, to zwiekszysz szanse na konkretna pomoc)

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-08-13 22:03:44

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata wrote:
> ...I tak łaskawie
> w instrukcji Mastercoocka napisano ze na 2 moge piec biszkopt, na 4
> szarlotke , na 8 mieso, prawda ze genialne?
===
Masz całkiem niezłą instrukcję...
W takiej, dla porównania, instrukcji obsługi makintosza jest napisane, aby
nie kłaść myszy na podłodze i nie naciskać jej nogą. LOL
Ciesz się, że traktują cię jak intelektualistkę, a nie jak idiotkę.

waldek
===

1. Data: 2004-08-13 22:13:59

Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata <b...@n...pl> napisał(a):

> Witajcie,
> nie wiem w jakim wieku są grupowicze (ja mam 36 lat) ale w czasach mojego
> dziecinstwa można bylo kupic w sklepie kuchenke gazowa z piekarnikiem
> wyposazonym w termometr.

A byl dokladny, ten termometr..? Bo u mnie w kuchence (a byl to Owoc Mysli
Technicznej Towarzyszy Robotnikow I Inzynierow Kraju Rad) "pokazywal" jak
chcial, co chcial i kiedy chcial.
:-)))

> jestem ciekawa waszego zdania na powyższy temat, czy tez to was wkurza? a
> może gdzies mozna dokupic termometr?

W lepszych (wszystkich..?) sklepach z agd mozna kupic wolnostojacy termometr
piekarnikowy z transfokatorem i wodotryskim podswietlanym na rozowo. Po co
rozdzierac szaty (choc nie powiem, owo rodzieranie szat czesto bywa
widowiskowe... :-)))

1. Data: 2004-08-13 23:31:33

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
> W takiej, dla porównania, instrukcji obsługi makintosza jest napisane, aby
> nie kłaść myszy na podłodze i nie naciskać jej nogą. LOL

gdzie cos takiego napisali ???

wiku

1. Data: 2004-08-14 00:55:28

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> gdzie cos takiego napisali ???
>
> wiku
===
Mam przeliterować? LOL

waldek
===

1. Data: 2004-08-14 06:29:23

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cfjds7$cas$1@inews.gazeta.pl>,
"waldek" <A...@o...pl> wrote:

> ===
> Masz całkiem niezłą instrukcję...
> W takiej, dla porównania, instrukcji obsługi makintosza jest napisane, aby
> nie kłaść myszy na podłodze i nie naciskać jej nogą. LOL

Co ty opowiadasz?

Władysław

1. Data: 2004-08-14 07:33:18

Od: "maja" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Co ty opowiadasz?

Na miarę własnego MtEverest.
maja

1. Data: 2004-08-14 07:44:48

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:cfja3d$glj$1@nemesis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Beata z adresu <b...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> w instrukcji Mastercoocka napisano ze na 2 moge piec biszkopt, na 4
> szarlotke , na 8 mieso, prawda ze genialne?

:-)
Ja sobie bardzo chwaliłam termometr wbudowany na stałe w kuchenkę wyposażona
w wyświetlacz na wyświetlaczy wyświetlała mi się dokładna temperatura jaka
akurat była w piekarniku, obok zegarek z możliwością ustawienia czasu
pieczenia itp. bajery typu - wyłącz , lub zadzwoń po określonym czasie - to
była zwykła Amica i kochałam ja miłością szczera i głęboką choć platoniczną.
Teraz mam inna Amicę, ale tutaj już jakiś "inteligent" umieścił tylko na
pokrętle temperatury na jakie mogę sobie ustawić piekarnik- jak to się ma do
temp w środku nie wiem, ale metoda prób i błędów doszłam, że musze ustawiać
na ok 20st. więcej niż jest na pokrętle.

Czyli nie mam najgorzej, póki się kuchenka nie zepsuje i mi o tym metoda
prób i błędów nie doniesie .;-)

Za to lodówka Gorenje w porównaniu do Amicki to złom i badziewie
niewiarygodne. :->
Czasmi jak ją otwieram to mam ochotę zawołać sąsiada, zeby mi ją przez okno
wywalił.

Sowa

Z tymi termometrami na szybce nie tęskne - wszystkie jakie znam zepsuły się
prawie natychmiast albo w ogóle nie działały.

1. Data: 2004-08-14 08:18:38

Od: "maja" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czasmi jak ją otwieram to mam ochotę zawołać sąsiada, zeby mi ją przez
okno
> wywalił.
Jak dobrze mieć sąsiada...

> Sowa
>
> Z tymi termometrami na szybce nie tęskne - wszystkie jakie znam zepsuły
się
> prawie natychmiast albo w ogóle nie działały.
No tu z miernictwem temperatur to jest inna bajka. Chcąc mierzyć temperaturę
pieczonego należałoby mieć termometry punktowe umieszczane czy to w mięsie,
czy w cieście. Tak otrzymuje się informację uśrednioną z jakiegoś miejsca
plus relatywizm wskazań. Ale to zupełnie wystarcza. Piekarnik wymaga
niestety testów, aby w końcu opracować jakiś gryplan. U mnie w domu
rodzinnym była taka kuchenka elektryczna - 2 "fajerki" + piekarnik. Do
obsługi tego były pokretła czteropozycyjne 0-1-2-3. Ale te ciasta i pieczone
mięsko Mamy... zawsze Jej się udawały. Założę się, że nie wiedziała, która
kreska -ile to stopni.
A w tych piecach chlebowych, to jak oni tam sobie radzili bez tych
termometrów...
U Babci Staruszki karkówka pieczona w piekarniku kuchni węglowej ( ooo... tu
utrzymać stałą temperaturę - np 180 stopni) nie miała sobie równej.
No, a dlaczego?
A bo Babcia nie miała komputera, aby jednocześnie pisząc piec. Bo nie miała
wtedy nawet telewyżera. Po prostu zajmowała się pieczeniem, a nie była
uzależniona od mediów. I nie żałowała czasu na to pieczenie, jak to czynią
obecne gospodynie domowe uznając czynności kuchenne jako Golgotę naszych
czasów.
maja

kilka nowych przepisow
kuchnia dla poczatkujacych