test tolerancji glukozy

1. Data: 2006-10-19 19:37:58

Temat: test tolerancji glukozy
Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,
zaczynam wlasnie 6 miesiac ciazy. Ginekolog (prywatny) zlecil mi
test. Skierowania na badania dostaje od rodzinnej i tu pewna
rozbieznosc: dwa lata temu (w pierwszej ciazy) pamietam, ze na
czczo lecialam do przychodni, badali poziom cukru, potem pilam wode
z 50g glukozy i po _godzinie_ byl ponowny pomiar.
Teraz rodzinna powiedziala, ze mam czekac w poradni (inna poradnia)
dwie godziny. Nie wiem, czy z przemeczenia sie pomylila, czy teraz
sie robi to inaczej?
Jutro rano ide, moze ktos mi odpisze?
Z góry dziekuje!
Ania

2. Data: 2006-10-19 22:00:39

Temat: Re: test tolerancji glukozy
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
ps.com...

Teraz rodzinna powiedziala, ze mam czekac w poradni (inna poradnia)
dwie godziny. Nie wiem, czy z przemeczenia sie pomylila, czy teraz
sie robi to inaczej?

Sa dwa rodzaje testów: diagnostyczny z 75g glukozy kiedy to mierzy sie
przed wypiciem i po 120 minutach a sam test musi byc wykonywany na czczo
oraz drugi test tzw przesiewowy z 50g glukozy, który moze byc wykonywany
o dowolnej porze i oznacza sie glikemie przed i w 60 minucie testu.
W ciazy kolejnosc jest taka jak zalecil ginekolog, najpierw przesiewowy,
a jak watpliwosci/nieprawidlowosci jakiekolwiek to diagnostyczny. Dodam,
ze kazde nieprawidlowe wyniki w tesci podczas ciazy to cukrzyca

3. Data: 2006-10-19 22:11:05

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Marek Li napisał(a):
> [...]
> a jak watpliwosci/nieprawidlowosci jakiekolwiek to diagnostyczny. Dodam,
> ze kazde nieprawidlowe wyniki w tesci podczas ciazy to cukrzyca

Dziękuję za odpowiedź
O tak, właśnie czytałam w wypowiedzi z 2001 roku:) Mam nadzieję,
że rodzinna pomyliła testy i jutro starczy jak posiedzę w przychodni
godzinkę i wypiję 50g. Na pewno miałam pić 50g - co do tego nie mam
żadnych wątpliwości. A problemów 'cukrzycowych' też nie miałam
nigdy w życiu...
I mam nadzieję, na prawidłowy wynik:)

Ania

4. Data: 2006-10-19 22:13:48

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Marek Li napisał(a):
test tzw przesiewowy z 50g glukozy, który moze byc wykonywany
> o dowolnej porze i oznacza sie glikemie przed i w 60 minucie testu.

jej, czyli mogę coś przegryźć? W ciąży fatalnie znoszę chodzenie
na czczo...

Może do rana ktoś coś dorzuci...
Ania

Oczy źrenice