tluszczaki, wlokniaki - prosba o rade

1. Data: 2002-02-07 22:46:04

Temat: tluszczaki, wlokniaki - prosba o rade
Od: abnegat <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam maly problem, pol roku temu wycieto mi z uda tluszczaka,
pozniejsze badanie wykazalo, ze to nic groznego, jednak pare dni temu
zauwazylem cos malego pod skora na przedramieniu. Bylem dzis u lekarza
i powiedzial, ze to na 99% to samo, ze nic groznego i to, czy to
usunac zalezy ode mnie, mam sie zastanowic i przyjsc za tydzien.
Ale ja nie wiem jak mam sam podjac decyzje czy usuwac czy nie.
Czy ktos mial moze cos podobnego, czy tego typu "rzeczy" maja
tendencje do powtarzania sie? Czy nalezy je bezwzglednie usuwac?
Z gory bardzo dziekuje za rady

A.

2. Data: 2002-02-08 10:59:28

Temat: Re: tluszczaki, wlokniaki - prosba o rade
Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos mial moze cos podobnego, czy tego typu "rzeczy" maja
> tendencje do powtarzania sie? Czy nalezy je bezwzglednie usuwac?
> Z gory bardzo dziekuje za rady

Mam cos takiego, w liczbie kilku, na plecach. Po prostu zapomnialem o tym -
to chyba najlepsza metoda.
Gdyby cos takiego pojawilo Ci sie na twarzy (co mam nadziej nie nastapi) to
wtedy wyciecie byloby uzasadnione. Udzielilem Ci swojej opini - nie jestem
lekarzem (mnie dermatolog mowil cos zblizonego do tego, o czym juz wiesz,
jednak z zaleceniem pozostawienia).
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof

3. Data: 2002-02-08 18:15:35

Od: "Adam Sliwinski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "abnegat" <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> Czy ktos mial moze cos podobnego, czy tego typu "rzeczy" maja
> tendencje do powtarzania sie? Czy nalezy je bezwzglednie usuwac?

Witam.

Byc moze masz sklonnosc do tworzenia sie takich guzków; jesli nie
powiekszaja sie i w ogóle sa nieduze, mozna je pozostawic w spokoju i
obserwowac. Wskazania istnieja w sytuacjach ucisku na nerwy i naczynia,
znacznej bolesnosci lub zauwazalnego wzrostu badz znacznych rozmiarów
tluszczaków - duze guzy moga ulec przemianie zlosliwej.
Ale, dopóki sa male i nieaktywne (ze to tak nazwe), mozesz spac spokojnie.
Pozdr
Adam

4. Data: 2002-02-08 23:54:04

Od: ".:: Oriano ::." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Sliwinski napisał(a) w wiadomo?ci: ...

> [...]
>tluszczaków - duze guzy moga ulec przemianie zlosliwej.
>Ale, dopóki sa male i nieaktywne (ze to tak nazwe), mozesz spac spokojnie.

*** Witam serdecznie.

Ja tez mam takiego malego guzka na lewym przedramieniu i w okolicach biodra.
Wyglada to jak taka mala twarda kuleczka (elipsa) pod skora. Nie boli i nie
rosnie, a mam to od ponad 3 lat. Niekiedy zastanawialem sie czy isc z tym do
lekarza, ale jakos nie moglem sie wybrac :-) No i teraz sie od Was
dowiedzialem, ze to moze moze byc tluszczak lub wlokniak. Czy aby na pewno
mozna z tym spac spokojnie? Jakie sa przyczyny wystepowania takich guzkow?

Pozrdawiam Oriano

5. Data: 2002-02-09 12:12:25

Od: "Adam Sliwinski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Trudno jednoznacznie powiedzieć; to, o czym piszesz, może być tłuszczakiem,
nerwiakiem, włókniakiem albo np. torbielą naskórkową, czyli kaszakiem. U
niektórych osób występują skłonności do tworzenia się takich guzków,
prawdopodobnie uwarunkowane genetycznie.
Może to byc też węzełek chłonny, ale nie sądzę =- za długo jest 'widoczny'
nie wykazując zmian.
Na razie poprzestań na obserwacji; w razie czego pisz na priv.
Pozdr
Adam
a...@p...onet.pl

6. Data: 2002-02-11 17:12:01

Od: abnegat <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 9 Feb 2002 00:54:04 +0100, ".:: Oriano ::."

>Ja tez mam takiego malego guzka na lewym przedramieniu i w okolicach biodra.
>Wyglada to jak taka mala twarda kuleczka (elipsa) pod skora. Nie boli i nie

Z tego co opisujesz, to mozesz miec to samo co ja, te moje to tez
takie elipsy.

>rosnie, a mam to od ponad 3 lat. Niekiedy zastanawialem sie czy isc z tym do
>lekarza, ale jakos nie moglem sie wybrac :-)

Mimo wszystko uwazam, ze pokazanie tego lekarzowi na pewno nie
zaszkodzi.

pozdrowienia
abnegat

http://republika.pl/abnegatos - Abnegaci 77