toksoplazmoza

1. Data: 2005-09-22 22:58:10

Temat: toksoplazmoza
Od: "singae" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nie tak dawno bylam u znajomych, ktorzy nie maja kotow w domu, ale maja
kilka "podworkowych" dachowcow. Karmia je, ale nie trzymaja ich w domu.
Glaskalam jednego z malych kociakow. Potem, gdy wrocilam do domu, umylam
rece. Ale powiedziano mi o toksoplazmozie. W zwiazku z tym mam kilka pytan:

Czy toksoplazmoza mozna zarazic sie poprzez glaskanie zwierzecia, np. kota,
bawienie sie z nim?
Jakie jest prawdopodobienstwo wnikniecia pasozyta do organizmu, gdy podczas
glaskania zwierzecia, mialo sie np. zadarta skorke na palcu lub inna mala
ranke? Czy w ogole jest mozliwe zakazenie ta droga?

Bede wdzieczna za odpowiedz.
Pozdrawiam.

2. Data: 2005-09-23 05:56:59

Temat: Re: toksoplazmoza
Od: "Paulina W." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

singae wrote:

> [...]
> Glaskalam jednego z malych kociakow. Potem, gdy wrocilam do domu, umylam
> rece. Ale powiedziano mi o toksoplazmozie.

Jak chyba żadna inna otoczona nieprawdziwymi opiniami choroba.

> Czy toksoplazmoza mozna zarazic sie poprzez glaskanie zwierzecia, np. kota,
> bawienie sie z nim?

Kot musiałby akurat mieć aktywną toksoplazmozę (mało prawdopodobne),
roznieść oocysty z kału po całym futrze i akurat musiałyby się
uaktywnić. Na dodatek musiałabyś je jeszcze połknąć.

> Jakie jest prawdopodobienstwo wnikniecia pasozyta do organizmu, gdy podczas
> glaskania zwierzecia, mialo sie np. zadarta skorke na palcu lub inna mala
> ranke? Czy w ogole jest mozliwe zakazenie ta droga?

Nie, zaraża się drogą pokarmową. Zresztą koty to nie jest wcale jedyne
ani najpowszechniejsze źródło zarażenia - najpopularniejsze to tatar,
surowe mięso w ogóle, oraz zanieczyszczone ziemią owoce i warzywa.

Paulina

3. Data: 2005-09-23 21:20:34

Od: "singae" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, zaraża się drogą pokarmową. Zresztą koty to nie jest wcale jedyne ani
> najpowszechniejsze źródło zarażenia - najpopularniejsze to tatar, surowe
> mięso w ogóle, oraz zanieczyszczone ziemią owoce i warzywa.

Tak, wiem. Wiem tez, ze nie tylko koty ja roznosza. I ze w zasadzie koty
padaja ofiara wszystkich oskarzen, co jest wstretne. Jednak ostatnio mialam
kontakt tylko z kotami.
Co do drogi pokarmowej - to racja.
Interesowalo mnie tylko, czy droga dotykowa lub przez rane mozna sie
zarazic.
Dziekuje za odpowiedz!

Pozdrawiam serdecznie!!!

L-KARNITYNA - czy to bezpieczne? skuteczne?
kłujący ból głowy
Pare fajnych książek medycznych.
problemy z cera:(((
USG tarczycy i co dalej?