USG tarczycy i co dalej?

1. Data: 2005-09-22 20:03:35

Temat: USG tarczycy i co dalej?
Od: "mk" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

"Gruczoł tarczycowy symetryczny, położony na szyi, nie przemieszcza
tchawicy, o zaburzonej echostrukturze z drobnymi zmianami hipoechogenicznymi
o śr. ok. 1-2mm. W dolnym biegunie płata lewego widoczna jest zmiana
guzowata ze zwapnieniem o śr. ok. 6mm."

Mam typowe (wręcz książkowe) objawy nadczynności tarczycy, jednak poziom
hormonów w normie.
Endokrynolog nie podjął leczenia tzn. nie przepisał leków i nie skierował na
dodatkowe badania.
W związku z tym pytania: czy powinienem poszukać innego lekarza, czy wynik
USG (i moje samopoczucie) wskazuje na potrzebę leczenia?
Pozd. grupowiczów MK.

2. Data: 2005-09-22 20:52:54

Temat: Re: USG tarczycy i co dalej?
Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

mk napisał(a):

> [...]
> W związku z tym pytania: czy powinienem poszukać innego lekarza, czy wynik
> USG (i moje samopoczucie) wskazuje na potrzebę leczenia?

z tego co mi wiadomo, leczenie tarczycy polega na podawaniu/uzupełnianiu
odpowiednich hormonów... (i tak do końca życia)

skoro jednak poziom Twoich hormonów jest w normie - nie ma podstaw do
brania leków...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

3. Data: 2005-09-23 04:33:02

Od: l...@o...pl (Go) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozd. grupowiczów MK.
>
>Mam podobne schorzenie, z tym, że mój guzek ma 8,1mm, poziom hormonów w
normie ,od trzech lat jestem leczona przez endokrynologa, przyjmuje Letrox ,
na początku leczenia , 25 mg, obecnie 50mg, ponadto, co roku mam wykonywaną
biopsję . Pozdrawiam. Lucyna

4. Data: 2005-09-23 07:09:44

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mk" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> W związku z tym pytania: czy powinienem poszukać innego lekarza, czy wynik
> USG (i moje samopoczucie) wskazuje na potrzebę leczenia?

moj endo mowi, ze biopsje guzka robi sie od wielkosci 1 cm, ale jak jest 1
samotny, to lepiej zrobic biopsje niezaleznie od wielkosci. co do hormonow,
to ja slyszalam, ze trzeba je powtarzac co jakis czas, bo dzis moze wyjsc w
normie, a jutro juz nie.

5. Data: 2005-09-23 19:07:52

Od: "Masoneczka" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Go" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> normie ,od trzech lat jestem leczona przez endokrynologa, przyjmuje
> Letrox

Jeżeli przedmówca pisze, że poziom hormonów ma w normie, to po co
mu Letrox, a zwłaszcza przy nadczynności tarczycy?

--
Pozdrawiam Masoneczka

6. Data: 2005-09-23 19:11:46

Od: "Masoneczka" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mk" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> Mam typowe (wręcz książkowe) objawy nadczynności tarczycy, jednak poziom
> hormonów w normie.

Bardzo utrudniają Ci życie? Wiesz jedno badanie poziomu hormonów jest
niewystarczające, muszą być zmiany i wahania, bo piszesz o objawach
i to niekorzystych, bo książkowych :(

--
Pozdrawiam Masoneczka

7. Data: 2005-09-23 19:13:10

Od: "Masoneczka" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Go" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> Letrox , na początku leczenia , 25 mg, obecnie 50mg

Te 25 mg na początku leczenia to standard. Jaki masz
poziom hormonów dla dawki 50 mg?

--
Pozdrawiam Masoneczka

8. Data: 2005-09-23 22:01:16

Od: "mk" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za info.
Wnioski są oczywiste: kontrola tak hormonów jak i zmian w obrębie tarczycy.
Pozd. i życzę zdrowia.
MK.
Użytkownik "Masoneczka" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> Bardzo utrudniają Ci życie? Wiesz jedno badanie poziomu hormonów jest
> niewystarczające, muszą być zmiany i wahania, bo piszesz o objawach
> [...]

Proscar
Mam do oddania leki
Usunięcie cysty na wątrobie
małe pytanie: antybiotyk+osłona
OT Gdzie mozna znalezc nazwy narzedzi chirurgicznych