Re: trawnik

Data: 2005-04-28 08:31:17
Temat: Re: trawnik
Od: Wojciech Jakóbczyk <j...@U...gazeta.pl>

> Bede siac trawę w pierwczej połowie Maja. Czy moze ktos mi doradzic sprawdzona
> firmę/gatunek trawy ktory sprawdzi się w miejscu naslonecznionym , intensywnie
> uzytkowanym, narazonym na deptanie.

jesli bedziesz intensywnie uzytkowal od samego poczatku to niestety
obawiam sie ze kazda trawa bedzie miala problemy. obserwuje co sie
dzieje u kolejnych sasiadow ktorzy zakladaja trawniki. rozsiewaja, trawa
wschodzi mniej lub bardziej rowno, jest ladnie. po pol roku w miejscach
intensywnie uzytkowanych robia sie kepy, lyse placki itp.
niestety ale pierwszy rok trzeba jej "odpuscic". oczywiscie nie chodzi
tu o kompletny brak deptania, ale o sensowne rozplanowanie sciezek w
ogrodzie tak aby trawa ich nie zastepowala.
nie polecam traw tzw. sportowych. mam wrazenie ze sa duzo mniej odporne
na susze i ogolnie bardziej problematyczne. ja zasialem trawe
uniwersalna (ma juz 3 rok) i zadnych problemow nawet w miejscach mocno
deptanych. ale tak jak pisze - pierwszy rok miala wzgledny luz, staralem
sie zeby nie bylo miejsc bardziej eksploatowanych niz inne.

wojtek