[trochę OT] zagubione ulotki do lekarstw

1. Data: 2003-09-25 07:18:25

Temat: [trochę OT] zagubione ulotki do lekarstw
Od: digitariusz <d...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dorwało mnie trochę przeziębienie i jak zwykle najpierw próbuję leczyć
się sam. I jak zwykle mam ten sam problem. Masa prochów w apteczce, z
których zostały same listki z tabletkami (bez pudełka i ulotek). I
często nie pamiętam, co do czego, jak dawkować, z czym nie mieszać itd.

I tak sobię gorączkując wpadłem na szalony pomysł. Chciałbym się
podzielić i poznać Wasze opinie.

Wymyśliłem sobie, że zrobię stronę WWW z ulotkami do lekarstw. Coś
takiego, że kiedy ktoś znajdzie się w takiej sytuacji, wchodzi na nią,
wpisuję nazwę, i (jeśli jest w bazie) pokazuje mu się ulotka od danego
specyfiku (skan, albo przepisana) gdzie jest dawkowanie, działanie,
skład i inne rzeczy.

Nie myślę o jakiś lekach rzadko spotykanych, na poważne choroby. Tylko
na zwykłe, dostępne w każdej aptece środki na przeziębienia,
przeciwbólowe, na niestrawnośc na przykład itp. O takich, których często
trochę zostaje zawsze, a później nie bardzo wiadomo, co z tym zrobić.

Co o tym myślicie? A może jest już coś takiego (szukałem - nie
znalazłem)? Jakieś propozycje, jak to zorganizować?

chętnie poznam Wasze zdanie

digitariusz
[digitariusz/malpa/op.pl][gg:1754216]

2. Data: 2003-09-25 07:38:49

Temat: Re: [trochę OT] zagubione ulotki do lekarstw
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bku4ro$ul$...@n...onet.pl,
digitariusz <d...@w...op.pl>:

> Co o tym myślicie? A może jest już coś takiego (szukałem - nie
> znalazłem)?

np.
http://www.przychodnia.pl/el/leki/

bardziej dokladnie:
http://www.pharmindex.pl/main.html
tyle ze wymaga logowania, ale bezplatnie

Z zagranicznych polecam:
http://www.bnf.org/bnf/index.html
http://www.rxlist.com/

--
Robert

3. Data: 2003-09-25 07:45:15

Od: "SzM" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co o tym myślicie? A może jest już coś takiego (szukałem - nie
> znalazłem)? Jakieś propozycje, jak to zorganizować?
Każdy lekarz (tak przynajmniej myślę:)) ma to w domu lub komputerze.
Nazywa się Pharmindex. Dostępne także on-line(niestety tylko dla medycznych
profesjonalistów) po rejestracji.
http://www.medimedia.com.pl/

Darmowe bazy ze swobodnym dostępem wystepują w internecie w dużej ilości w
wersjach anglojęzycznych.
Często o poszczególnych specyfikach można poczytać na stronach producentów.

Umieszczanie takich ulotek bez zgody firm farmaceutycznych może budzić pewne
zastrzeżenia co do praw autorskich. Ale odpowiednio "spreparowane"
informacje mogłyby być faktycznie dużą pomocą dla pacjentów.
Powodzenia!

SzM

4. Data: 2003-09-25 09:00:26

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bku62s$u4n$...@t...icpnet.pl,
Robert <u...@o...pl>:

> np.
> http://www.przychodnia.pl/el/leki/

Akurat cos nie dziala (przynajmniej u mnie), wiec podobny serwis dla
pacjentow:

http://www.leki.med.pl/

To moze jeszcze wykaz takich serwisow:
http://www.mp.pl/hipokrates/index.php?l=0,174,175