powiekszony sutek u 11 letniego chłopca

1. Data: 2003-09-24 21:04:53

Temat: powiekszony sutek u 11 letniego chłopca
Od: "julka" <j...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doradźcie czy iść z dzieckiem do lekarza? Syn ma 11 lat, zaczął dojrzewać,
rośnie bardzo szybko i zauważyłam że ma powekszony prawy sutek tzn. ma
wyszuwalne zgrubienie pos sutkiem wielkości pestki od sliwki. Czy ma zaburzenia
hormonalne? Bardzo się martwię, a z drugiej strony (sami rozumiecie -wchodzi w
trudny wiek i taki "babski kłopot" może go bardzo zawstydzać) nie chcę robić
paniki, czy chłopcom w okresie dojrzewania mogą zdarzyć się takie objawy i czy
to przechodzi.
dzięki za pomoc
Julia

2. Data: 2003-09-24 21:36:36

Temat: Re: powiekszony sutek u 11 letniego chłopca
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

7...@n...onet.pl,
julka <j...@W...onet.pl>:
> [...]
> może go bardzo zawstydzać) nie chcę robić paniki, czy chłopcom w
> okresie dojrzewania mogą zdarzyć się takie objawy i czy to przechodzi.

ginekomastia:

"U dwóch trzecich chłopców w połowie okresu pokwitania występuje wyraźne
powiększanie jednego lub obu gruczołów piersiowych, niekiedy z przemijającą
tkliwością, czyli nadwrażliwością na dotyk. Jej przyczyną jest podotoczkowy
przerost gruczołu sutkowego. Z reguły to problem kosmetyczny, który ustępuje
w ciągu kilku miesięcy."

cytat z:

http://www.resmedica.pl/zdart12995.html

--
Robert

3. Data: 2003-09-25 11:29:39

Od: "" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ginekomastia:
nie wiedziałam,ze tak to się nazywa. Przeczytałam ten artykuł, dużo mi
wyjaśnił, ale.. 3 lata temy mój syn miał operowane jądro -wypadek w szkole -
duży krwiak. to nie może mieć związku, prawda?
W artykułe jest napisane, że tak mogą objawiać się nowotwory jądra, brrr. On ma
dokładnie 11 lat, pojawiło się u niego dość mocne owłosienie, nie za szybko?

4. Data: 2003-09-25 11:42:30

Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

In article <2...@n...onet.pl>, wrote:
> [...]
> dokładnie 11 lat, pojawiło się u niego dość mocne owłosienie, nie za szybko?

Raczej zupełnie normalnie.
--
Samotnik
www.zagle.org.pl

5. Data: 2003-09-25 19:42:11

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 Sep 2003, wrote:

> duży krwiak. to nie może mieć związku, prawda?
> W artykułe jest napisane, że tak mogą objawiać się nowotwory jądra, brrr. On ma
> dokładnie 11 lat, pojawiło się u niego dość mocne owłosienie, nie za szybko?

na wszelki wypadek wskazane jest zgloszenie sie do pediatry.
Wiek 11 lat jest to wiek, kiedy moga wystepowac juz objawy
pokwitania ale jesli ich dynamika niepokoi to faktycznie
warto to sprawdzic

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

Przepuklina kregoslupa !!!
czy mieso rybie..
Re: Przełom? PKD - wielotorbielowate zwyrodnienie nerek - długie
tasiemiec a jedzona ryba...?
aborcja- czy chroni przed dzieciobójstwem ?