czy mieso rybie..

1. Data: 2003-09-24 20:00:04

Temat: czy mieso rybie..
Od: "Misio__" <t...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam, czy ryba usmazona, ktora za zycia:) posiadala tasiemca jest szkodliwa
dla czlowieka? np. obrana ryba przemielona przez maszynke jak miesko mielone
i zrobione kopleciki rybne czy moga zaszkodzic i zarazic tasiemcem?
pozdrawiam i czekam na szybka odpowiedz.
Tomem

2. Data: 2003-09-24 20:05:25

Temat: Re: czy mieso rybie..
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bkst69$q72$...@n...news.tpi.pl,
Misio__ <t...@r...com>:
> [...]
> jak miesko mielone i zrobione kopleciki rybne czy moga zaszkodzic i
> zarazic tasiemcem? pozdrawiam i czekam na szybka odpowiedz.

No odpowiedzcież człowiekowi szybko, bo mu się kopleciki przypalają :))))

BP, NMSP :)))

--
Robert

3. Data: 2003-09-24 21:44:58

Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misio__" <t...@r...com> napisał w wiadomości
> Witam, czy ryba usmazona, ktora za zycia:) posiadala tasiemca jest
szkodliwa
> dla czlowieka? np. obrana ryba przemielona przez maszynke jak miesko
mielone

Nie wiem czy ryby wogole cierpia na tasiemce czy inne pasozyty ktore ta
droga sie przenosza na ludzi.
Jezeli tak to juz wiem dlaczego tak nie cierpie jesc ryb :) . Po prostu
odrzuca mnie od kazdej postaci w jakiej sa przyrzadzone.

4. Data: 2003-09-25 10:34:24

Od: "KOWALLL" <l...@a...76.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy ryby wogole cierpia na tasiemce czy inne pasozyty ktore ta
> droga sie przenosza na ludzi.

no właśnie.. też nie wiem czy cierpią na postać dorosłą:))..
z lekcji biologii wiadomo, że jednen z tasiemców... bodajże t.
bruzdogłowiec... ma formę larwalną, która znajduje się w rybach
kostnoszkieletowych:

o.. mam cytat:

"W jelicie pierwszego żywiciela pośredniego (czyt. skorupiaka) koracidium
traci urzęsioną otoczkę - uwalnia się onkosfera, która dostaje się do jamy
ciała i tam przekształca się w procerkoid. Jeśli teraz skorupiaka zje ryba
kostnoszkieletowa (np. okoń, miętus, szczupak, jazgarz), to w jej mięśnich z
procerkoidu powstanie plerocerkoid. Larwa mierzy ok 1-4 cm dł. i może w
ciele ryby żyć tak długo, jak jej gospodarz. Jeśli zarażona ryba zostanie
zjedzona przez inną rybę, to plerocerkoid się nie przekształca. Dopiero
jeżeli rybę zje ssak, np. wilk (może to być również wędkarz spożywający
niedogotwaną lub niedosmażoną zdobycz), plerocerkoid przeobraża się w postać
dorosłą.... "

jeśli chcecie więcej informacji to na priv

> Jezeli tak to juz wiem dlaczego tak nie cierpie jesc ryb :) . Po prostu
> odrzuca mnie od kazdej postaci w jakiej sa przyrzadzone.

hehe. ja też za bardzo nie przepadam za rybami:))

----
Pozdrawiam
Ł.Kowalski (KOWALLL)

w adresie wytnij "antyspam"

Re: Przełom? PKD - wielotorbielowate zwyrodnienie nerek - długie
tasiemiec a jedzona ryba...?
aborcja- czy chroni przed dzieciobójstwem ?
Oczyszczanie organizmu
Temperatura ciała a przemiana materii