[P] troszeczkę kuchni kambodżańskiej

1. Data: 2003-12-22 07:40:37

Temat: [P] troszeczkę kuchni kambodżańskiej
Od: "Jacek Dyduch" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich świątecznie,

Właśnie wróciłem z wyprawy do Indochin i pragnąłbym się podzielić z szacowną
grupą przepisem kuchni khmerskiej na "chicken amok", czyli curry z kurczaka
z mleczkiem kokosowym. Bardzo smaczne delikatne danie, naprawdę polecam.

Ok. kilogram piersi z kurczaka podsmażamy chwilę na oliwie. Następnie
zalewamy 0,5 litra rosołu i dodajemy trochę pokrojonych warzyw (np.
marchewka, kalafior, fasolka szparagowa) w sumie ok. 0,5 kg. Ja użyłem
mrożonych. Za pomocą nogi miksera ucieramy następnie razem kawałek korzenia
imbiru, dwie cebule, 3 ząbki czosnku, kawałek trawy cytrynowej, łyżkę sosu
rybnego i po łyżeczce kurukumy, curry i cukru. Powstałą pastę dodajemy do
gotującego się kurczaka. Na sam koniec wlewamy do garnka puszkę mleczka
kokosowego. Solimy do smaku. Całość gotujemy jeszcze ok. 40 min. - 1h na
wolnym ogniu. Pod koniec gotowania można dodać jeszcze parę ziemniaków.
Podaje się to z ryżem na sypko.

Składniki "egzotyczne" tzn. sos rybny, mleczko kokosowe, trawę cytrynową w
Warszawie można dostać w sklepach "Asian House" (m.in. Galeria Mokotów i
Okopowa). Mają tam wszystko, nawet liście bananowca :)

Pozdrawiam,
Jacek

1. Data: 2003-12-22 09:19:11

Temat: Re: troszeczkę kuchni kambodżańskiej
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Dyduch" <j...@s...pl> napisał w
wiadomości

> Witam wszystkich świątecznie,
>
> Właśnie wróciłem z wyprawy do Indochin i pragnąłbym się podzielić z
> szacowną grupą przepisem kuchni khmerskiej na "chicken amok",

Jaki ten khmerski podobny do angielskiego ;-))

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

do czytaczy grupy prk