trudno gojące się rany - zakażenie krwii?

1. Data: 2006-01-15 17:49:08

Temat: trudno gojące się rany - zakażenie krwii?
Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

witam

Mialem zamiar isc z tym do lekarza ale nie wiem czy to nie zbyt blahe,
wiec pytam tutaj

Na poczatku roku wrocilem z Pragi i pojawily sie u mnie dwie rany skory:
jedna to skwarka na ustach po mrozie (usta mi w Pradze strasznie
popekaly), druga na palcu (nie wiem skad sie wziela, moze jakos skaleczylem)

Problem w tym, ze rany wielokrotnie juz probowalem zagoic (oxycort) ale
sie nie udawalo. Gdy juz bylo w miare ok, to zbierala sie pod nimi ropa,
ktora musialem wycisnac i gojenie zaczynalo sie od poczatku.

W miedzy czasie na innym palcu zrobilem sobie zadrę skóry i tez zebrala
sie pod nia ropa. Dzis wyciskalem juz drugi raz.

W chwili obecnej zagoilem juz pierwsza rane na palcu (ale wyglada
okropnie bo zeszla skora na powierzchni okolo 1cm kw i chyba zostanie
blizna), drugi palec jak pisalem ropieje i do dzis mam na ustach strupa
po skwarce (codziennie ropieje lub krwawi)

Ma ktos pomysl co moge z tym zrobic? Niby nic wielkiego ale mam juz dosc
chodzenia z plastrami na palcach. Jakas lepsza masc? Czy jednak pojsc do
lekarza?

--
body {
name: '|<ońrad Karpieszu>|';

2. Data: 2006-01-15 17:50:13

Temat: Re: trudno gojące się rany - zakażenie krwii?
Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam za dwa ii w 'krwii' w temacie. dziwny nawyk

3. Data: 2006-01-15 23:54:23

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie nie udawalo. Gdy juz bylo w miare ok, to zbierala sie pod nimi ropa,
> ktora musialem wycisnac i gojenie zaczynalo sie od poczatku.

Ja bym nie stosowal Oxycortu na ropiejace rany, wole zeby byl stan zapalny,
zeby te wszystkie neutrofile i makrofagi naplynely i zeby walczyly, coz ze
boli. Po drugie czy lekarz zapisal ci ta masc czy miales tak w zapasie?
Masci sterydowych na twarzy najlepiej wogole nie uzywac, powoduja
odarwienia, zaniki skrory jak uzywa sie w duzych ilosciac i stezeniach.

> [...]
>
> Ma ktos pomysl co moge z tym zrobic? Niby nic wielkiego ale mam juz dosc
> chodzenia z plastrami na palcach. Jakas lepsza masc? Czy jednak pojsc do

Do lekarza to lepiej pojsc. Najlepszym domowym srodkiem do odkazania jest
jodyna (z twarza uwazaj). Najpierw mozesz przemyc spirytusem salicylowym lub
woda utleniona, mozesz tez zasypac alantanem.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

4. Data: 2006-01-15 23:59:08

Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):
> Do lekarza to lepiej pojsc. Najlepszym domowym srodkiem do odkazania
> jest jodyna (z twarza uwazaj). Najpierw mozesz przemyc spirytusem
> salicylowym lub woda utleniona, mozesz tez zasypac alantanem.

dzieki za odpowiedz. Spirytus i wode stosowalem bez wiekszego rezultatu
(przy ktoryms z w/w zeszla martwa skora z palca), jodyny poszukam

5. Data: 2006-01-16 18:02:31

Od: "Luki" <l...@T...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzieki za odpowiedz. Spirytus i wode stosowalem bez wiekszego
> rezultatu (przy ktoryms z w/w zeszla martwa skora z palca), jodyny
> poszukam

trzeba isc do lekarza. Wyglada to na jakies zaburzenie odpornosci, dobrze by
bylo na poczatek zrobic chociazby morfologie i poszukac przyczyny bo to nie
jest normalne.
W przebiegu cukrzycy dochodzi do zaburzenia w gojeniu sie ran, ale z tego co
opisujesz nie wydaje mi sie to realne. Jest ktos chory w rodzinie na
cukrzyce, duzo pijesz ostatnio ?
Warto wiec sprawdzic cukier jeszcze...

Łukasz

http://lukiphoto.of.pl/

6. Data: 2006-01-16 18:21:51

Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

Luki napisał(a):
> W przebiegu cukrzycy dochodzi do zaburzenia w gojeniu sie ran, ale z tego co
> opisujesz nie wydaje mi sie to realne. Jest ktos chory w rodzinie na
> cukrzyce, duzo pijesz ostatnio ?

Jest chory (mama), rany sie pojawily po okresie sporego picia (bylem na
wyjezdzi sylwestrowym). Mialem jakis rok temu robioen testy na cukrzyce
(baaardzo czesto mam objawy hipoglikemii) ale stwierdzono, ze jestem zdrowy

7. Data: 2006-01-16 18:42:24

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pojawily sie u mnie dwie rany skory:
> jedna to skwarka na ustach po mrozie
> Problem w tym, ze rany wielokrotnie juz probowalem zagoic (oxycort)

jeśli pod określeniem skwarka masz na myśli opryszczkę, to oxycort tylko
utrudnia leczenie i ułatwia zycie wirusowi.

8. Data: 2006-01-16 21:00:05

Od: "Luki" <l...@T...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na wyjezdzi sylwestrowym). Mialem jakis rok temu robioen testy na
> cukrzyce (baaardzo czesto mam objawy hipoglikemii) ale stwierdzono,

:)
Akurat nie chodzilo mi o "to" picie :) tylko ogolnie o ilosc plynow bo to
moze byc spowodowane cukrzyca.
Jesli natomiast miales robiony ostatnio poziomy glukozy i wszystko jest ok
to trzeba szukac innych przyczyn obnizenia odpornosci bo na to wyglada po
tym co piszesz.
Na poczatek do rodzinnego i dobrze zeby zrobil chociaz morfologie.

Łukasz

http://lukiphoto.of.pl/

ginekolog w warszawie w LUXMEDZIE
implanty stomatologiczne a - rentgen tomografia rezonans
implanty stomatologiczne a - rentgen tomografia rezonans
Badanie śladu biologicznego-Czy to dowód zdrady?
Klecznik