ulga remontowa jeszcze raz

1. Data: 2005-12-03 19:18:48

Temat: ulga remontowa jeszcze raz
Od: aratorn <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jak jest w końcu z odliczeniem narzędzi do przeprowadzenia remontu
(wiertarka, kielnie, pace itp)? Można czy nie? Pytam, bo jedne żródła
podają, że tak (wiertarka) a inne że nie (też wiertarka).

I druga sprawa: kuchenkę gazową albo gazowo-elektryczną (jeśli jest
całością) można odliczyć na zasadzie przymocowania na stałe do przyłącza
gazowego. Podobnie krany, wanny, umywalki. A co ze zlewem? Też? W końcu
też jest na stałe przymocowany do odpływu. A pralka? Jeśli kran jest
przykręcony do końcówki rury (a nie przyspawany) i można go w każdej
chwili odkręcić, to może pralka również?

Pozdrawiam, Tomek

2. Data: 2005-12-03 21:29:33

Temat: Re: ulga remontowa jeszcze raz
Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aratorn"
> Jak jest w końcu z odliczeniem narzędzi do przeprowadzenia remontu
> (wiertarka, kielnie, pace itp)? Można czy nie?

nie

> I druga sprawa: kuchenkę gazową albo gazowo-elektryczną (jeśli jest
> całością) można odliczyć na zasadzie przymocowania na stałe do przyłącza
> gazowego.

tak

> krany, wanny, umywalki. A co ze zlewem? Też? W końcu też jest na stałe
> przymocowany do odpływu.

tak

>A pralka?

nie

pzdr.
Ania

3. Data: 2005-12-03 21:30:59

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (wiertarka, kielnie, pace itp)? Można czy nie? Pytam, bo jedne żródła
> podają, że tak (wiertarka) a inne że nie (też wiertarka).
NIE!
Chyba, że udowodnisz, że zużyłeś ją przy remoncie:)
Był jakiś wyrok NSA o tym, że zużyte narzędzie można odliczyć ale chodzilo o
jakies drobiazgi, które rzeczywiście sie zużywają
Wiertarka do takich rzeczy nie należy (chyba, że z Marketu - firmy TiPToP:)

> I druga sprawa: kuchenkę gazową albo gazowo-elektryczną (jeśli jest
> całością) można odliczyć na zasadzie przymocowania na stałe do przyłącza
gazowa mozna odliczyć

> gazowego. Podobnie krany, wanny, umywalki. A co ze zlewem? Też? W końcu
krany, wanny, umywalki też można

Zlew w kuchni? IMHO nie - chyba, że sprzedawca napisze, że kupiłes umywalkę
FRANKE:)

> też jest na stałe przymocowany do odpływu. A pralka? Jeśli kran jest
Pralka nie

JR

4. Data: 2005-12-04 13:57:56

Od: aratorn <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyR napisał(a):

> [...]
> jakies drobiazgi, które rzeczywiście sie zużywają
> Wiertarka do takich rzeczy nie należy (chyba, że z Marketu - firmy TiPToP:)

No to jest problem, bo jeżeli mogę odliczyć materiały potrzebne do
remontu tj. tapeta, glazura, farba, klej itp., i mogę odliczyć fakturę
za usługę remontu ekipie budowlanej, i mogę odliczyć fakturę za wynajem
narzędzi, to dlaczego nie mogę odliczyć faktury za narzędzie?

> Zlew w kuchni? IMHO nie - chyba, że sprzedawca napisze, że kupiłes umywalkę
> FRANKE:)

Co jest z tym FRANKE, bo nie rozumiem?

5. Data: 2005-12-04 15:28:26

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

aratorn <a...@o...pl> writes:

> wynajem narzędzi, to dlaczego nie mogę odliczyć faktury za narzędzie?

Zapytaj posłów i posłanki.

MJ

6. Data: 2005-12-04 19:38:17

Od: GT! <c...@m...sig> szukaj wiadomości tego autora

Ania B-J wrote:

> tak

A jesli zakupilem piekarnik i gazowa plyte jako osobne czesci to moge cos z
tego odliczyc?

--
pozdrawiam, GT!
troojka at aster dot pl

7. Data: 2005-12-04 19:52:07

Od: aratorn <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

GT! napisał(a):

> A jesli zakupilem piekarnik i gazowa plyte jako osobne czesci to moge cos z
> tego odliczyc?

Tylko płytę gazową

8. Data: 2005-12-04 21:04:25

Od: GT! <c...@m...sig> szukaj wiadomości tego autora

aratorn wrote:

> Tylko płytę gazową

Dzieki za info.

9. Data: 2005-12-04 23:03:55

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

tutaj nie chodzi o posłów tylko US twierdzą, ze narzędzie sie nie zużywają
przy jednym remoncie i sluża wiele lat czy jakoś tak

JR

10. Data: 2005-12-04 23:05:06

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co jest z tym FRANKE, bo nie rozumiem?

FRANKE - b.znana marka zlewozmywaków, AFAIK nie robią umywalek

JR

zakup koldry
Spłuczka podtynkowa a zażelaziona woda
Kupno lodówki