uraz kregoslupa vs. brzuszki - jak zgubic brzuch?

1. Data: 2011-04-23 19:27:11

Temat: uraz kregoslupa vs. brzuszki - jak zgubic brzuch?
Od: "Netman" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Ćwiczę od 1.8.2010. 5 razy w tygodniu po 1 godzinie. Jeżdże na rowerze
stacjonarnym albo pływam.
Spalam od 750-950 kcal podczas jednego treningu. Od 1.8.2010 spalilem ponad
111 tys. kcal.
Fakt, że nie trzymam się sztywno zasad odchudzania i w weekendy zjem czasami
kawalek ciasta (ale nie duzo), ale staram
sie to robic tylko w weekend. Nie jadam fastfoodow, nie pije coli (pije
herbate, wode), nie pije alkoholu, jem regularnie,
a ostatni posilek jem na 2.5-3 godziny przed snem.

Schudłem 10 kg, ale od dobrych kilku miesięcy waga nie spada.
Miesni mi przybylo - w szczegolnosci na nogach (od jazdy na rowerze), i
ramionach (od basenu).
Nie trzymam sie tez sztywno zasady, zeby jezdzic/plywac srednim tempem, ale
dlugo, tylko moje srednie tetno podczas treningu to okolo 145-150, czyli
gorna granica normy (145) i przekroczona norma (150). Piszac "norme" mam na
mysli "fat burn limit" (granice w ktorej spala sie najwiecej tluszczu).

Brzuch sie zmniejszyl od 1.8.2010., ale od jakiegos dluzszego czasu
kontroluje rowniez to ile mam w pasie i ciagle mam albo 99 cm albo 100 cm.
Spodnie spadaja, ale ja chcialbym jeszcze miec mniejszy brzuch.
Pare tygodni temu mialem lekki uraz kregoslupa i okazalo sie, ze mam
dysplazje splaszczona. Teraz juz jest wszystko ok, ale wydaje mi sie, ze
nadwyrezac kregoslupa raczej nie moge.

Czy z takim urazem kregoslupa wykonywanie brzuszkow jest zdecydowanie
niewskazane?
Co moglbym jeszcze zrobic, jakies cwiczenia wykonywac by brzuch sie
zmniejszyl? Co polecacie?
Czy jazda na rowerze stacjonarnym i basen spowoduja, ze w pasie bede mial
mniej, czy te formy
cwiczen jednak spowoduja, ze bede mial bardziej rozwiniete miesnie ramion i
nog?
Jaka jest najlepsza metoda na zgubienia brzucha dla osob, ktore maja
problemy z kregoslupem?

Prosze pomozcie
Pozdrawiam
Netm.

2. Data: 2011-04-24 20:11:12

Temat: Re: uraz kregoslupa vs. brzuszki - jak zgubic brzuch?
Od: KoalaLubiSpac <k...@e...ur> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-23 21:27, Netman pisze:
> Witam!
>
> ?wicz? od 1.8.2010. 5 razy w tygodniu po 1 godzinie. Je?d?e na rowerze
> stacjonarnym albo p?ywam.
> Spalam od 750-950 kcal podczas jednego treningu. Od 1.8.2010 spalilem ponad
> 111 tys. kcal.

Hehe... ale wyliczyłeś. LOL
A pamiętaj, że najwięcej kalorii człowiek spala podczas termogenezy, a
nie poprzez ruch. Dlatego im więcej mięśni masz tym więcej możesz
bezkarnie zjeść i nie utyć. na utrzymanie temperatury ciała idzie
większość energii. Wystarczy więc jakiś lekki termogenik (suplement) i
od razu metabolizm skacze w górę. Jednak nie polecam tego, zdrowiej
sportem samym.
Poza tym nie podajesz istotnej informacji ile masz lat, jakiego jesteś
wzrostu i ile ważysz.

> Fakt, ?e nie trzymam si? sztywno zasad odchudzania i w weekendy zjem czasami
> kawalek ciasta (ale nie duzo), ale staram
> sie to robic tylko w weekend.

Ciasto jest Ok, pod warunkiem że to sernik. Cała reszta ciast jest
bezwartościowa, bo oprócz cukru i tłuszczu nie mają prawie nic
wartościowego.

> Nie jadam fastfoodow, nie pije coli (pije
> herbate, wode),

To sie chwali. A słodzisz?
Jeśli tak to nie słodź wcale, bo to spore źródło pustych kalorii.
Poza tym słodka herbata to ohyda. Fuj, cukier zupełnie psuje jej smak.

> nie pije alkoholu, jem regularnie,
> a ostatni posilek jem na 2.5-3 godziny przed snem.

alkohol w postaci lampki czerwonego wytrawnego wina to bardzo zdrowa
sprawa, śmiało możesz włączyć do diety :)

> Schud?em 10 kg, ale od dobrych kilku miesi?cy waga nie spada.
> Miesni mi przybylo - w szczegolnosci na nogach (od jazdy na rowerze), i
> ramionach (od basenu).

No i świetnie, bo chyba o to chodzi żeby mieć wagę w mięśniach a nie w
tłuszczu? :)

> [...]
> mysli "fat burn limit" (granice w ktorej spala sie najwiecej tluszczu).

Gratuluję. Kondycję też masz i serce zdrowe. Tak trzymaj i się nie
przejmuj że masz w pasie 100 cm. :) W końcu masz tylko 100 cm :)

> Brzuch sie zmniejszyl od 1.8.2010., ale od jakiegos dluzszego czasu
> kontroluje rowniez to ile mam w pasie i ciagle mam albo 99 cm albo 100 cm.
> Spodnie spadaja, ale ja chcialbym jeszcze miec mniejszy brzuch.

A po co? Baletnicą chcesz być? ;)

Zresztą dla kogoś kto ma 190 cm wzrostu, 100 kg wagi ciała i sylwetkę
atlety, bo uprawia sport jak Ty to 100 cm w pasie nie jest dużo,
wszystko zalezy od proporcji ciała, a nie wymiarów jednostkowych
wyrwanych z kontekstu.

> Pare tygodni temu mialem lekki uraz kregoslupa i okazalo sie, ze mam
> dysplazje splaszczona. Teraz juz jest wszystko ok, ale wydaje mi sie, ze
> nadwyrezac kregoslupa raczej nie moge.

Teraz każdy prawie ma jakies problemy z kregosłupem. Pozostaje Ci więcj
pływać, a mniej np robić przysiadów ze sztangą... :) Rower też jest
spoko na kręgokolumnę.

> Czy z takim urazem kregoslupa wykonywanie brzuszkow jest zdecydowanie
> niewskazane?

Można robić nadal tzw spięcia na leżąco. Ale nie wiem w którym miejscu
był uraz.

> Co moglbym jeszcze zrobic, jakies cwiczenia wykonywac by brzuch sie
> zmniejszyl? Co polecacie?

Bieganie długodystansowe czyli tzw jogging i rygorystyczna dieta. No
niestety brzuch się odtłuszcza na końcu, więc bardzo trudno go
wyrzeźbić. Zresztą po co Ci to? Stracisz masę mięśniową najpierw a
dopiero potem uda Ci się odtłuścić brzuch. Jeśli nie chcesz zarabiać na
życie wyglądem brzucha to olej temat i ćwicz dla kondycji, siły, zdrowia
i samopoczucia a nie dla płaskiego brzucha :) Brzuch jak sama nazwa
wskazuje może być lekko wybrzuszony ;)

> [...]
> mniej, czy te formy
> cwiczen jednak spowoduja, ze bede mial bardziej rozwiniete miesnie ramion i

I jedno i drugie. Wszystko zależy od bilansu dobowego. Jesli ma z
brzucha znikac tłuszcz to musi byc spalany, a żeby był spalany to musi
być bilans ujemny. A w ujemnym bilansie na pewno pomoże jazda na rowerze
i pływanie.

> Jaka jest najlepsza metoda na zgubienia brzucha dla osob, ktore maja
> problemy z kregoslupem?

To co robisz dotychczas i rygorystyczna dieta, czyli np. rezygnacja z
ciasta w weekendy. Pływanie na długie dystanse, np non stop szybka żabka
przez 45 minut. (żabka bo się człowiek nie męczy oddechowo tak jak przy
crawlu, a tętno jest dość wysokie). Poza tym pracuje całe ciało (całe
plecy i nogi) Ograniczenie węglowodanów, na rzecz tłuszczy i białek.

--
KoalaLubiSpać

3. Data: 2011-04-24 20:18:47

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>jakiś lekki termogenik (suplement) i od razu metabolizm skacze w górę. ....
Co to jest termogenik?

> Ciasto jest Ok, pod warunkiem że to sernik. Cała reszta ciast jest
> bezwartościowa, bo oprócz cukru i tłuszczu nie mają prawie nic
> wartościowego.
Nie prawda, ciasta zawierają/pszemycają łakocie będące urozmaiceniem diety
dostarczając substancji na granicy z lekami : np. piernik.

>....Rower też jest spoko na kręgokolumnę.
Raczej nie, zwłaszcza traktowany sportowo, a nie użytecznie.
Jazda bez tszymania rąk kierownicy niezwykle wyrabia kręgosłup,
a więc bezpośrednio po urazie na pewno nie jest wskazana.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

4. Data: 2011-04-24 20:19:31

Od: KoalaLubiSpac <k...@e...ur> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-24 22:11, KoalaLubiSpac pisze:

> Cała reszta ciast jest
> bezwartościowa, bo oprócz cukru i tłuszczu nie mają prawie nic
> wartościowego.

Nie mają prawie nic odżywczego - miało być.

--
KoalaLubiSpać

5. Data: 2011-04-24 20:28:34

Od: "Netman" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KoalaLubiSpac" <k...@e...ur> napisał w wiadomości

> [...]
>

> Ciasto jest Ok, pod warunkiem że to sernik. Cała reszta ciast jest
> bezwartościowa, bo oprócz cukru i tłuszczu nie mają prawie nic

No ja raczej wlasnie za sernikiem to najmniej przepadam. Jadam bardziej
jakies
takie z domieszką kremów no i jablecznik, choc to ostatnie jadam glownie
latem.

> To sie chwali. A słodzisz?
> Jeśli tak to nie słodź wcale, bo to spore źródło pustych kalorii.
> Poza tym słodka herbata to ohyda. Fuj, cukier zupełnie psuje jej smak.

Nie slodze, pijam herbate goszka albo z cytryna i to raczej duze ilosci, bo
mam kubek pol litrowy.

> alkohol w postaci lampki czerwonego wytrawnego wina to bardzo zdrowa
> sprawa, śmiało możesz włączyć do diety :)

jestem abstynentem.

> No i świetnie, bo chyba o to chodzi żeby mieć wagę w mięśniach a nie w
> tłuszczu? :)

No tak ale brzuszek jeszcze mam, choc nie ma tragedii, ale chcialbym miec
mniejszy.

> Gratuluję. Kondycję też masz i serce zdrowe. Tak trzymaj i się nie
> przejmuj że masz w pasie 100 cm. :) W końcu masz tylko 100 cm :)

Kondycje mam to prawda, bo jak zaczynalem 1.8.2010 plywac na basenie
to byla tragedia, po jednej przeplynietej dlugosci basenu musialem robic
dlugie
odpoczynki. Teraz plywam 1 godzine bez przerw, a ja juz robie przerwe to na
2 sekundy,
by zlapac jeden oddech.

> [...]
> atlety, bo uprawia sport jak Ty to 100 cm w pasie nie jest dużo, wszystko
> zalezy od proporcji ciała, a nie wymiarów jednostkowych wyrwanych z

Mam 31 lat, wzrost 178 cm, waga: 93 kg

> Teraz każdy prawie ma jakies problemy z kregosłupem. Pozostaje Ci więcj
> pływać, a mniej np robić przysiadów ze sztangą... :) Rower też jest spoko
> na kręgokolumnę.

Uraz byl ponizej nerek, ale w kregoslupie:/.

> [...]
> crawlu, a tętno jest dość wysokie). Poza tym pracuje całe ciało (całe
> plecy i nogi) Ograniczenie węglowodanów, na rzecz tłuszczy i białek.

Wlasnie jak plywam to żabką. Od tego przykrego zdarzenia z kregoslupem
wdrozylem plywanie na grzbiecie, ale przy grzbiecie tetno skacze mi bardziej
niz przy plywaniu żabką, bo mam ją mniej wytrenowaną, no i czasami musze
robić kilkusekundowe odpoczynki. Jak pływam żabką to mogę pływać przez
godzinę non stop.

> --
> KoalaLubiSpać

Postaram się jakoś ograniczyć jedzenie by bilans był ujemny. Nogi mam
wyrzeźbione, ręcę zdecydowanie mniej, choć czuje, ze miesni przybywa,
no a brzuch najmniej "apetycznie" wyglada na tle calego ciala:);/

Dzieki za pomoc
Netm.

6. Data: 2011-04-24 20:30:59

Od: "Netman" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jazda bez tszymania rąk kierownicy niezwykle wyrabia kręgosłup,
> a więc bezpośrednio po urazie na pewno nie jest wskazana.

Tak masz racje, bezposrednio po urazie kregoslupa nie jest wskazana,
ja ten uraz mialem chyba 3-4 tygodnie temu, dokladnie nie pamietam kiedy,
ale wiem, ze przez 2 tygodnie po urazie czulem jeszcze bol w kregoslupu i
nie
jezdzilem na rowerze, staralem sie chodzic na basen, ale teraz juz wszystko
jest
ok, bol minal i czuje sie jak sprzed urazu, no i dlatego znowu zaczalem
jezdzic
na rowerze. Jezdze na rowerze stacjonarnym przed tv:) Dzis jezdzilem o 7:00
rano:)
przez godzinkę:)

7. Data: 2011-04-25 07:37:34

Od: KoalaLubiSpac <k...@e...ur> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-24 22:18, Stokrotka pisze:

> Co to jest termogenik?

http://www.zdrowa-dieta.info/termogeniki-w-zywnosci-
%E2%80%93-jesz-i-spalasz/
http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&biw=1333&bih=6
63&q=termogeniki+naturalne&aq=1&aqi=g10&aql=&oq=term
ogeniki&bav=on.2,or.&fp=13dfaa507112d4c5

> Nie prawda, ciasta zawierają/pszemycają łakocie będące urozmaiceniem
> diety dostarczając substancji na granicy z lekami : np. piernik.

Możliwe. Tak samo czekolada, tez nie jest bezwartościowa. Ale jednak to
są bomby kaloryczne, więc albo chwilowe przyjemności z jedzenia łakoci,
albo potem długotrwała satysfakcja ze zgrabnej sylwetki.

> Raczej nie, zwłaszcza traktowany sportowo, a nie użytecznie.
> Jazda bez tszymania rąk kierownicy niezwykle wyrabia kręgosłup,
> a więc bezpośrednio po urazie na pewno nie jest wskazana.

Wiadomo, od razu po urazie to odpoczynek. Poza tym kto jeździ na rowerze
zupełnie bez trzymania kierownicy :)

--
Koala_Wyspany_wreszcie :)

8. Data: 2011-04-26 18:41:38

Od: "Netman" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potem długotrwała satysfakcja ze zgrabnej sylwetki.

> Wiadomo, od razu po urazie to odpoczynek. Poza tym kto jeździ na rowerze

czy uprawienie sportu rano jest bardziej efektywne niz uprawianie
sportu wieczorem, np. kolo 17:00-19:00?

Kiedy spala sie wiec wiecej kalorii podczas uprawiania sportu?
Czy ma wogole jakies znaczenie

Czy uprawiajac sport rano powinno sie byc na czczo czy powinno
sie zjesc cos bardzo drobnego? Wiem, ze uprawiajac sport po
uprzednim zjedzeniu duzego posilku bedzie powodowalo wydzielanie
sie gazow i moze to nie byc komfortowe, ale czy powinno sie
tak naprawde uprawiajac sport rano byc na zupelnym glodzie?

Pozdrawiam
Netm.

9. Data: 2011-05-02 18:31:30

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy uprawienie sportu rano jest bardziej efektywne niz uprawianie
> sportu wieczorem,
Uprawianie sportu jest męczące.
Zdrowy rozsądek, poza propagandą uprawianą za komuny,
sugeruje by ćwiczyć wieczorem, nie rano.
Rano zdażają się zawały, to niezdrowe dla serca.

> Czy uprawiajac sport rano powinno sie byc na czczo czy powinno
> sie zjesc cos bardzo drobnego?
Jak wyżej, koniecznie zjeść.

>... zjedzeniu duzego posilku bedzie powodowalo wydzielanie
> sie gazow ......
Powinno się tak jeść by gazy nie powstawały.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

jedzenie a charakter
Oto najważniejsze co musicie wiedzieć:
Jak pogodzić spszeczne diety(np. wątrobowiec i cukszyk)
Czy obrubka tericzna awokado zmienia jego własciwości zdrowotne?
Jakie tłuszcze są zdrowe?