uszkodzenie przewodu w bębnie

11. Data: 2011-06-29 14:01:15

Temat: Re: uszkodzenie przewodu w bębnie
Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gary <g...@c...pl> napisał(a):

> metoda ze szpilką jest trochę niszcząca, potem będzie się dostawac do
> kabla wilgoc.
> Proponuję metodę brutalną :)
> robisz zwarcie w gniazdku przedłużacza (grubym drutem)
> a wtyczkę podłączasz do akumulatora samochodowego 12V
> ubierasz rękawie robocze i miętosisz rozwinięty kabel od jednego końca
> do drugiego. tam gdzie uszkodzone przewody wreszcie się zetkną, kabel
> się przepali. masz zlokalizowane miejsce uszkodzenia z dokładnością do 1
cm.
> Oczywiście zachować ostrożność (okulary, nie przy otwartym kanistrze z
> [...]
Qrcze, niektóre pomysły coraz ostrzejsze..!!!wybuchowe nieomal!
Radykalizm. W sumie pomysł z detektorem-śrubokretem genialnie prosty , o
ile skuteczny..? Poszukam w handlu takiego wkretaka. Domyslam sie, że to co
innego anizeli popularna w domach "próbówka-wkretaczek" Takie posiadam, ale
cóz one potrafią. Przewody sa dobrze izolowane podwójną gumą- 3x1,5mm2 made
in poland-lata 90-te! przypom.m.wł..) Nie wiem czy ta grubaśna izolacja
na przewodach(linki stalowe?) nie stanowi zapory dla takiego wkretaka-
detektora. Dobrze, że powstrzymało mnie od ciecia kabla "pół na pół" bo te
40 metrów się na działce przydaje a nowe co nieco kosztuje.
Pozdrawia~M

12. Data: 2011-06-29 14:11:03

Od: "MareX" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał(a):

> Odetnij po pół metra z każdego konca i zaloz koncowki na nowo.
>
> Wg mnie nie ma mozliwosci zeby miedz przerwala sie gdzies posrodku bez
> zadnych fizycznych uszkodzen z zewnatrz - obejrzyj ten kabel - na 99%
> bedzie widac miejsce uszkodzenia.
Ano własnie przejrzałem go całego (40metrów!) bodajże ze cztery razy.
Nic nie wyczułem.Ani zwężenia , ani dziwnego innego wymiaru. Z moich
pierwszych sprawdzeń wynknęło, iż jeden z przewodów (akurat ten oryginalnie
podłączony(u mnie w gniazdkach) jako fazowy napiecie próbówka sygnalizuje.
Pozostałe dwa -podłączone do napiecia 230V -juz nie. Więc raczej wyglada na
te dwa uszkodzone. Tym trudniej znaleźć mi mechaniczne uszkodzenie.
A na pozostale 1% to ja bym
> najbardziej doradzal patent z probnikiem 12V czy multimetrem ustawionym
> na sygnalizacje zwarcia i szpilką - to jest tak cienkie ze po wyjeciu
> guma sie zamknie calkiem szczelnie. Ale jak Ci bardzo zalezy to zawsze
> mozesz wbic ponownie szpilke posmarowana klejem do gumy i wyciagnac.
>
> KJ
Czy taki próbnik mozna zrobić ze szpilki podłączonej do źródła np.12V?
Czy takie małe napiecie pójdzie po tak długim przewodzie?

13. Data: 2011-06-30 09:11:54

Od: cyberm_no_@_spam_tlen.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale cóz one potrafią. Przewody sa dobrze izolowane podwójną gumą- 3x1,5mm2
sprzet sprawdzony (mamy w firmie takie) stad poradzilem to rozwiazanie jako
skutezcne i tanie. potrafi znalesc kabel pod napieciem POD TYNKIEM wiec sama
izolacja kabla nie stanowi najmniejszego problemu.

p.s.
oczywiscie nie jest to popularna "probowka".
--
Robert CyberM

14. Data: 2011-06-30 17:49:56

Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <cyberm_no_@_spam_tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wiec sama izolacja kabla nie stanowi najmniejszego problemu.
> p.s.
> oczywiscie nie jest to popularna "probowka".

no juz pisałem - "fazer 777" na cos takiego pozwala. Jedziesz wzdłuż
przewodu - tam gdzi jest faza przyrząd wykrywa pole elektryczne i piszczy.
Przewod może być nawet zamurowany w ścianie. Cena na allegro/marketach
budowlanych - ok 25-30 zł

15. Data: 2011-06-30 20:48:40

Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> gary <g...@c...pl> napisał(a):

> Qrcze, niektóre pomysły coraz ostrzejsze..!!!wybuchowe nieomal!
> Radykalizm. W sumie pomysł z detektorem-śrubokretem genialnie prosty , o
> ile skuteczny..?
Niezbyt skuteczny, ponieważ pole indukuje się często przez przerwę i
oszukuje taki detektor, tzn na całym przewodzie pokazuje "napięcie".
Lokalizacja upaleniem wcale nie jest taka głupia i stosuje się ją w praktyce
(choć w sprzeczności z zasadami BHP) w energetyce i np w górnictwie.
Robisz zwarcie na końcu kabla lub zwierasz do ziemii, tzn do N każdą z
badanych żył i na drugi koniec podajesz fazę. Przy sprawnej żyle wywali
bezpiecznik, przy uszkodzonej jest duża szansa że wywali bezpiecznik i łuk
wypali izolację w miejscu gdzie jest przerwa lub słaby styk. Nie jest to ani
szczególnie straszne ani szczególnie niebezpieczne. Dobrze jest robić takie
próby w jakiś niewyposażonych w deliktane urządzenia miejscach, np w garażu
lub po odłączeniu od zasilania wrażliwych urządzeń: PC, TV itp.

Bezpieczniej zrobić to mimo wszystko nie na pełnej mocy sieci ale np z
użyciem induktora dającego kilka tysięcy woltów ale stosunkowo mały prąd, np
rzędu kilku amperów - tu mamy szansę na lepszy łuk, w odwrotnej sytuacji, np
przy zwarciu akumulatorem samochodowym lub spawarką mamy małe napięcie ale
duży prąd, jednak przy przerwie w przewodzie uniemożliwiającej zapalenie
łuku możemy nie zlokalizować punku uszkodzenia. Generalnie przy przewodach z
grubą oponą zewnętrzną zlokalizowanie nawet upalonej dużym prądem żyły i
izolacji wewnętrznej przewodu może być trudne bo zewnętrzna izolacja może
przetrwać takie "badanie" bez woidocznych śladów. W znanych mi przypadkach o
jakich pisałem na poczatku nie ma takiego problemu bo na badaną żyłę puszcza
się kilka lub kilkanaście kilowoltów napięcia przy pełnej mocy prądu i po
doziemieniu wybuch (tzn łuk) rozrywa izolację w miejscu uszkodzenia przewodu
i jest dość widowiskowy

Oczywiście wszystko co opisałem robisz na własną odpowiedzialność i nie
odpowiadam za skutki tych prób.
--
Jackare

16. Data: 2011-07-06 01:48:24

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"MareX" iufbpn$267$...@i...gazeta.pl

> Czy taki próbnik mozna zrobić ze szpilki podłączonej do źródła np.12V?
> Czy takie małe napiecie pójdzie po tak długim przewodzie?

IMO:

Zależy to od grubości przewodów (a raczej ich rezystancji) i oporu
odbiornika/miernika.

Kłucie szpilką nie jest groźne.
(ale ostatecznie kłute miejsca można załatać koszulką termokurczliwą)

2^10 daje 1024 czyli teoretycznie po 10 próbach zostaje odcinek
o długości mniejszej niż 4 cm

40->20->10->5->2.5->1.25->0.625->0.3125->0,15625->0,
078125->0,0390625

Prawie na 100% przewody są uszkodzone tuż przy wtyczkach.

Poszukiwania warto zaczynać od tej strony, która była częściej gnieciona.
(40 metrów to dużo -- niekoniecznie zawsze był rozwijany w całości)

Miernik widziałem za mniej niż 20 złotych -- nie wiem, czy jest skuteczny.
(nie kupiłem, bo uznałem, że nie jest skuteczny)

Przerwę najłatwiej znaleźć miętosząc przewód podłączony z jednej strony
do odbiornika (hałaśliwego czy błyskotliwego) zaś z przeciwnej -- do
zasilania. Rękawiczki są mile widziane -- przewód może rozgrzać się
a nawet wydostać na zewnątrz :) izolacji. Poza tym -- jest na pewno brudny. :)

-=-

Jeśli przewodu uległy przegrzaniu -- to na całej długości.
(i raczej najpierw popłynie izolacja, nie miedź)
Tak więc prawie na pewno zostały uszkodzone mechanicznie.
(i prawie na pewno przy wtyczkach/gniazdach lub po prostu tam, gdzie były zginane
najczęściej)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

17. Data: 2011-07-20 00:18:09

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

> [...]
>
> Miernik widziałem za mniej niż 20 złotych -- nie wiem, czy jest skuteczny.
> (nie kupiłem, bo uznałem, że nie jest skuteczny)
Ano własnie, czy Ktoś posługiwal sie takim np.Fazerem 777 i która z
metod opisanych w instrukcji (mierzenie napiecia i jego zaniku-volt) czy
cont- szukanie nagłego spadku opornosci <1 Mohma...?
Czy ten przewod podłaczyc do zasilania(230V) i w takim stanie go
sprawdzać? Gdy tak próbowalem w niektórych miejscach piszczy sobie. Ale
czytając instrukcję odradzają podlączenie zasilania, bo indukcja fałszuje
odczyt/pomiar.... Stra metodą podłączania końcówej do zasilania ustaliłem,
że jeden fazowy-brązowy przewód ma przewodzenie. Nie ma go natomiast
zerowy..! Z obydwu końców przewód obciąłem skracając go po ok.0,5mb.Nowe
zaciski w gniazdu i we wtyczce.Niestety nie pomogło- pewno zerowy , a być
może i uziemniajacy(niebieski) jest uszkodzony?? Pruć po kolei całość wydaje
sie bezcelowe.

Pozdrawia~M

18. Data: 2011-07-20 07:54:33

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zaciski w gniazdu i we wtyczce.Niestety nie pomogło- pewno zerowy , a być
> może i uziemniajacy(niebieski) jest uszkodzony?? Pruć po kolei całość
> wydaje
> sie bezcelowe.

Podłącz faze do niebieskiego i sprawdż na końcu neonówka czy nie jest
przerwany. To samo zrób z żółto niebieskim. Tym sposobem bedziesz wiedział
który jest uszkodzony

19. Data: 2011-07-20 08:25:51

Od: "***Einstein***" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Ja mam jeszcze inny pomysł. Kupić miernik z brzęczykiem. Podpiąć po obu
końcach przewodu (np. feralny niebieski) końcówki do miernika i włączyć
brzęczyk. Próbować "tarmosić" przewód odcinkami, może akurat znajdzie
miejsce uszkodzenia.

Pozdrawiam
PS. Wiem, że zostało to dziwnie opisane ale mi pomogło.

20. Data: 2011-07-20 11:09:50

Od: marrgol <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-07-20 02:18, Marex wrote:
> Ano własnie, czy Ktoś posługiwal sie takim np.Fazerem 777 i która z
> metod opisanych w instrukcji (mierzenie napiecia i jego zaniku-volt) czy
> cont- szukanie nagłego spadku opornosci<1 Mohma...?

Tryb DETECTION. Podłączasz zasilanie do kabla tak, by faza była na
uszkodzonym przewodzie, na Fazerze ustawiasz czułość taką, żeby
piszczał tylko przy dotykaniu izolacji i sprawdzasz metodą połowienia,
czy piszczy, czy nie.

> [...]
> może i uziemniajacy(niebieski) jest uszkodzony?? Pruć po kolei całość wydaje

Formalnie niebieski to zerowy, brązowy (i/lub czarny) - fazowy,
żółto-zielony - uziemiający. Obecność przerwy też sprawdzisz
Fazerem, funkcją CONT, bez podłączania zasilania do kabla.
Mało prawdopodobne, żeby przerwę miały dwa przewody naraz bez
widocznych na izolacji śladów...

--
mrg

Przeróbka komina nie znam sie
czajnik elektryczny z regulacja temperatury
Odp: Kosiarka elektryczna - wybór
Ramki na dyplomy ?
Mala maszyna do odsniezania?