Re: uszkodzenie przewodu w bębnie

From: "Marex" <m...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: uszkodzenie przewodu w bębnie
Date: Wed, 20 Jul 2011 00:18:09 +0000 (UTC)

Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

> "MareX" iufbpn$267$...@i...gazeta.pl

> IMO:
>
> Zależy to od grubości przewodów (a raczej ich rezystancji) i oporu
> odbiornika/miernika.
>
> Kłucie szpilką nie jest groźne.
> (ale ostatecznie kłute miejsca można załatać koszulką termokurczliwą)
>
> 2^10 daje 1024 czyli teoretycznie po 10 próbach zostaje odcinek
> o długości mniejszej niż 4 cm
>
> 40->20->10->5->2.5->1.25->0.625->0.3125->0,15625->0,
078125->0,0390625

> Prawie na 100% przewody są uszkodzone tuż przy wtyczkach.
>
> Poszukiwania warto zaczynać od tej strony, która była częściej gnieciona.
> (40 metrów to dużo -- niekoniecznie zawsze był rozwijany w całości)
>
> Miernik widziałem za mniej niż 20 złotych -- nie wiem, czy jest skuteczny.
> (nie kupiłem, bo uznałem, że nie jest skuteczny)
Ano własnie, czy Ktoś posługiwal sie takim np.Fazerem 777 i która z
metod opisanych w instrukcji (mierzenie napiecia i jego zaniku-volt) czy
cont- szukanie nagłego spadku opornosci <1 Mohma...?
Czy ten przewod podłaczyc do zasilania(230V) i w takim stanie go
sprawdzać? Gdy tak próbowalem w niektórych miejscach piszczy sobie. Ale
czytając instrukcję odradzają podlączenie zasilania, bo indukcja fałszuje
odczyt/pomiar.... Stra metodą podłączania końcówej do zasilania ustaliłem,
że jeden fazowy-brązowy przewód ma przewodzenie. Nie ma go natomiast
zerowy..! Z obydwu końców przewód obciąłem skracając go po ok.0,5mb.Nowe
zaciski w gniazdu i we wtyczce.Niestety nie pomogło- pewno zerowy , a być
może i uziemniajacy(niebieski) jest uszkodzony?? Pruć po kolei całość wydaje
sie bezcelowe.

Pozdrawia~M