Re: wafle tradycyjne

1. Data: 2016-02-09 18:45:29

Temat: Re: wafle tradycyjne
Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 9 lutego 2016 14:08:34 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:
> Są właściwie 2 pszepisy na wafle tradycyjne:
> 1: wziąść gotowy krem w proszku do pszekładania ciasta, zrobić i posmarować
> 2: wziąść masło, kakao, cukier, opcjonalnie spirytus i żułtka i wymieszać i
> posmarować.
>
> Oba jednak mają tę samą wadę:
> wafle po 3 h są jak papier, namakają.
> Jak to zrobić by nie namakały?

Przełożyć PORZĄDNĄ masą - żółtka najpierw ubić z cukrem NA PARZE, do gorących dodac
kakao, utrzeć, dopiero wtedy ostudzić, utrzeć z masłem, dodając spirytus (i utarte
płatki róży - tak robiło się w domu MŚK i to jest dla mnie jedyny słuszny przepis).
Inny wariant - gotowana masa krówkowa z mleka z cukrem, czyli na własną
odpowiedzialność gotowana w puszce albo kupiona, utarta z kakao i alkoholem.
Nie ma prawa przemoknąć, bo niby od czego.

2. Data: 2016-02-09 21:28:30

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tofi nie lubię, więc pasuje mi tylko kakaowa.
Osobiście żułtek nie daję , bo się boję salmonelli (nie wiem czemu, bo kogel
mogel zjadam) ale spirytus dolewam, więc wody nie bardzo z czego ma być - z
masła?
A i tak namakają.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2016-02-11 14:37:48

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem wobgo, co za wafle kupujesz. Mnie nie namakają. Po dłuższym czasie nieco
miękną, ale takie lubię - jak się kajmak przegryzie.

4. Data: 2016-02-12 13:51:39

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 9 lutego 2016 21:28:35 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:
> Tofi nie lubię, więc pasuje mi tylko kakaowa.

Ja uwielbiam, ale dodaję do niej brandy :-)

> Osobiście żułtek nie daję , bo się boję salmonelli (nie wiem czemu, bo kogel
> mogel zjadam)

No właśnie - gdzie tu konsekwencja???

> ale spirytus dolewam, więc wody nie bardzo z czego ma być - z
> masła?
> A i tak namakają.

No niby tak - fkącu najlepsze masło stołowe ma 83 % tłuszczu, więc reszta to woda :-)
Chyba że dodasz klarowane masło.

Re: wafle tradycyjne
Z kotem wszystko smakuje lepiej :-)
Pączek z hipermarketu? Zobacz z czego go zrobili
Nieaktualne już w tym roku ale interesujące.
Pączek z hipermarketu? Zobacz z czego go zrobili