wentylator i wyłącznik czasowy

1. Data: 2005-08-01 05:20:44

Temat: wentylator i wyłącznik czasowy
Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam w łazience wentylator z mechanicznymi żaluzjami, na których jest
umieszczony magnes. Po otwarciu żaluzji magnes załącza umiesczony
wewnątrz wentylatora kontaktron i wentylator się załącza.

Chciałbym to jednak tak zmodernizować, żeby wentylator chodził tylko
przez określony okres czasu, a następnie się wyłączał, pozostawiając
jednak żaluzje otwarte, aby zawsze jakaś wentylacja była.
Na kupno wentylatora z wbudowanym układem czasowym się nie zdecydowałem
gdyż te które widziałem nie miały żaluzji.
Czy są włączniki czasowe które można włączyć w obwód zasilania
wentylatora i nie wymagające dodatkowego włącznika ( z tego względu
włączniki klatkowe się nie nadają ).

Pozdrawiam,

Robert

2. Data: 2005-08-01 08:14:26

Temat: Re: wentylator i wyłącznik czasowy
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
wiadomości news:slrnderc1u.1vo.rrozak@deb.dom.pl...

> Czy są włączniki czasowe które można włączyć w obwód zasilania
> wentylatora i nie wymagające dodatkowego włącznika ( z tego względu
> włączniki klatkowe się nie nadają ).

Nadają się nadają, tylko trzeba dobrać odpowiedni. Pierwszy z brzegu
producent z gugla:

http://www.e-system.com.pl/o4,wylaczniki,czasowe.php
#null

U Ciebie pomóc powinien wyłącznik CS3-1B

J.

3. Data: 2005-08-02 06:46:19

Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Aug 2005 10:14:26 +0200, Jarek P. <jarek> wrote:

> http://www.e-system.com.pl/o4,wylaczniki,czasowe.php
#null

> U Ciebie pomóc powinien wyłącznik CS3-1B

Niestety to nie to. Ale dzięki wielkie za link. Może rozwiąże swój
problem w inny sposób. To czego szukam na schemacie powinno wyglądać
tak:
Szeregowo wentylator, włącznik który jest w wentylatorze, wyłącznik
czasowy. Czasówka miałaby być uruchamiana po pojawieniu się napięcia na
jej zaciskach.

Pozdrawiam,

Robert

4. Data: 2005-08-02 07:20:21

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
wiadomości news:slrndeu5bk.1ln.rrozak@deb.dom.pl...

> Czasówka miałaby być uruchamiana po pojawieniu się napięcia na
> jej zaciskach.

Kwestia znalezienia takiej czasówki, która odmierzy zadany czas
również wtedy gdy przycisk nie zostanie puszczony, gdy będzie trzymany
non stop. Nie powinno to być problemem, takie czasówki stosuje się
jako sposób na wciskających zapałki w właczniki na klatkach
schodowych. Instalujesz ją wtedy bez przycisku wyzwalającego, z linią
wyzwalająca spiętą na krótko, w ten sposób podłączona czasówka powinna
Ci odmierzyc zadany czas po prostu po włączeniu zasilania. Oczywiście,
ona będzie musiała miec dostęp do przewodu fazowego i zerowego, więc
nie będzie to w pełni takie szeregowe połączenie o jakim piszesz.

J.

5. Data: 2005-08-02 08:37:59

Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Aug 2005 09:20:21 +0200, Jarek P. <jarek> wrote:

> [...]
> ona będzie musiała miec dostęp do przewodu fazowego i zerowego, więc
> nie będzie to w pełni takie szeregowe połączenie o jakim piszesz.

Mój problem wynika stąd, że ten zintegrowany z kontaktronem wentylator
miałby być zarówno elementem sterującym, jak i sterowanym. I chyba bez
ingerencji we wnętrze wentylatora i wyciągniąciu styku kontaktrona
problemu nie rozwiąże.

Pozdrawiam,

R.

6. Data: 2005-08-02 08:57:18

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
wiadomości news:slrndeuc69.51i.rrozak@deb.dom.pl...

> [...]
> bez
> ingerencji we wnętrze wentylatora i wyciągniąciu styku kontaktrona

Ingerencja nie powinna być problemem, takie rzeczy zwykle nie są
oklejane plombami gwarancyjnymi, a sporo by uprościła, choćby kwestie
miejsca zainstalowania tej czasówki: po prostu na przewodach luzem
możnaby ją w kanał za wentylator wrzucić.

Bez takiej ingerencji byłoby to chyba też możliwe, ale kłopotliwe i
zalezne od konkretnej wybranej czasówki.

J.

7. Data: 2005-08-02 19:44:42

Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Aug 2005 10:57:18 +0200, Jarek P. <jarek> wrote:

> Bez takiej ingerencji byłoby to chyba też możliwe, ale kłopotliwe i
> zalezne od konkretnej wybranej czasówki.

Dzięki jeszcze raz za zaangażowanie. Ostatecznie wentylator fortuny nie
kosztował, żebym miał płakać za utraconą gwarancją. Jak się znim
rozprawię i podłącze jak należy napiszę.

Pozdrawiam :))

Robert

8. Data: 2005-08-02 21:11:07

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
wiadomości news:slrndevhjh.1mm.rrozak@deb.dom.pl...

> Dzięki jeszcze raz za zaangażowanie. Ostatecznie wentylator fortuny nie
> kosztował, żebym miał płakać za utraconą gwarancją. Jak się znim
> rozprawię i podłącze jak należy napiszę.
>
> Pozdrawiam :))
To może od razu wymień na taki z czasówką.

9. Data: 2005-08-03 04:22:34

Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Aug 2005 23:11:07 +0200, Adam Głaszcz <a...@t...pl> wrote:

> To może od razu wymień na taki z czasówką.

Na początku pisałem, że to _musi_ być wyntylator z żałuzjami
mechanicznymi.

Pozdr.

R.

10. Data: 2005-08-03 06:08:12

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
wiadomości news:slrndf0hjf.2kv.rrozak@deb.dom.pl...

> Na początku pisałem, że to _musi_ być wyntylator z żałuzjami
> mechanicznymi.

Widziałem jakies z zaluzjami i czasowka tylko nie wiem na jakiej zasadzie
dzialaly zaluzje - nie bylo do nich zadnego napedu - chyba otwieraly sie pod
cisnieniem.
Jezeli tak to masz racje tylko samam czasowka (przeoczylem te zaluzje).

Adam

cegły szamotowe sprzedam _Warszawa
gładź czy tapeta?
montaż klimatyzatora Split