weselicho

1. Data: 2002-03-24 16:58:54

Temat: weselicho
Od: "Lideczka" <l...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Jak do tej pory byłam czytaczem tej grupy, nie jestem jeszcze gospodynią,
ale w październiku wychodzę za mąż i postanowiłam nauczyć się dobrze
gotować:-)Korzystam więc z Waszych przepisów:-). A propos wesela:
postanowiliśmy sami zająć się jedzeniem, ponieważ jeszcze nie byłam na
weselu w restauracji gdzie byłoby dobre i dużo jedzenie. Wynajęliśmy więc
kucharki i muszę teraz z nimi ustalić menu:-). Mam więc w związku z tym
pytanie: co powinno być na weselu, szczególnie jakie dania gorące??? Mam
tylko ogólne pojęcie na ten temat. Proszę więc o pomoc szanownych
grupowiczów. Lidka

1. Data: 2002-03-24 18:49:15

Temat: Re: weselicho
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Lideczka" <l...@f...pl>

A propos wesela:
[...]

Gorace to takie, ktore nie wymagaja wielkiej pracy przy podaniu.
1. Pieczony drob
2. Pieczone miesa [bedziesz miala i na goraco i na zimno]
2. Bigos
3. Golabki [tradycyjne i takie z ryzem i wedzonym boczkiem]
4. olbrzymie ilosci czerwonego barszczu
5. pieczona rolada nadziewana

w tej chwili tyle mi przychodzi do glowy
barbara

1. Data: 2002-03-24 21:45:55

Od: "Sasanka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lideczka" <l...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pytanie: co powinno być na weselu, szczególnie jakie dania gorące??? Mam
> tylko ogólne pojęcie na ten temat. Proszę więc o pomoc szanownych

U nas bylo tak zeby ludzie wszyscy lubili :)
1/ rosolek z makaronem
2/ kotlety de'volaile z ryzem i surowkami
potem
stroganow z pieczarkami
potem barszczyk czerwony
potem chyba cielecina na cieplo z jakimis warzywami, ale ju znikt nie jadl
:)

oprocz tego z 4 - 5 rodz salatek, mieso w galarecie ( schab, szynka etc)
jakies warzywa, owoce i slodycze dla dzieci

Pozdrawia Sasnaka
GG 1527151 ICQ 144311597

1. Data: 2002-03-25 06:11:01

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podstawą na weselu jest główne danie, podawane zaraz na początku. Potem w miarę
upływu czasu i przelania się wódki gościom zanika wyrobienie smaku.

*p*

1. Data: 2002-03-25 07:59:09

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sasanka" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>

> Pozdrawia Sasnaka
> GG 1527151 ICQ 144311597
>

> Jak gdzieś blisko mała masarnia to można zamówić pieczone prosię
zapeklowane i podwędzone, potem wystarczy do [pieca na 2
godziny
coby się skórka spiekła i całość ogrzała włożyć
pozdr.Alex

1. Data: 2002-03-25 09:26:02

Od: "Niteczka" <o...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

U mnie na weselu serwowano na goraco de volaile z ziemniaczkami i zestawem
surowek, rosolek, i barszczyk z pasztecikiem.

Pozdrawiam,

Niteczka

1. Data: 2002-03-25 09:56:01

Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pytanie: co powinno być na weselu, szczególnie jakie dania gorące??? Mam
> tylko ogólne pojęcie na ten temat. Proszę więc o pomoc szanownych

Musisz pomyśleć o tym systemowo ............;).
Jak chcesz to wszystko podgrzać, utrzymać w cieple i jeszcze przy tym nie
wyciągnąć kopyt ?
Dlatego knajpy preferują zwykle pieczenie lub potrawy w sosach(można te
potrawy wykonać stosunkowo wcześnie i potem podgrzać masowo w piecyku.
Sugeruję mięsa pieczone (eleganckie i proste)- schab,kaczuszka(pierś),
rolady z różych gatunków mięsa, warkocze z cienkich kawałków np.indyka i
polędwiczek drobiowych i raczej w swojskiej manierze przyprawiania(znanej
większości): czosnek,majeranek,sól, pieprz.

Nie będę ukrywał,że uczestniczyłem wielokrotnie w takich przedsięwzięciach i
mam konkretny pogląd na wiele rzeczy.Ma on mniej więcej taki kształt:
Zależy jak wcześnie rozpoczyna się wesele.Jeżeli ok.17 to większość
zaoszczędzi sobie obiadu w domu i przyjdą głodni jak wilki-lepiej dać im
zupkę i drugie danie; po godzince zajechac z przystawkami.
W tej opcji wszyscy zrobia się ospali i wesele przkuleje póki dobrze nie
zadrinkuje.
Jeśli rozpocznie się póżniej danie gorące radziłbym przytrzymać do momentu
gdy goście będą już "dobrzy" i trzeba będzie ich trochę wzmocnić.
Prócz przystawek na długą imprezę radziłbym: danie gorące główne + zupka
+gorąca przystawka(w takiej kolejności co ok.2 godziny)
Zupki : barszcz z pasztecikiem,rosół z kluskami,cebulowa z grzankami, żurek
z jajeczkiem i kiełbaską
Przystawki obliczaj sobie w ilościach ok.75% gości.
Tutaj też radziłbym Ci celować w gusta większości :
nózki,tatarek,śledzik,rybka w galarecie,pasztecik,jajko, sałatka jarzynowa,
a tutaj masz miejsce na własna inwencję ;-)))))
No i lody dooooobrze robią.
Ale tak wogóle to wesele zależy tylko i wyłącznie od orkiestry !!!!!!!!!
Resztę goście Ci wybaczą.
Trochę się rozpisałem.Jak byś miała pytania to pisz do mnie śmiało
:a...@p...com

1. Data: 2002-03-26 19:08:41

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Z" <a...@p...com> napisał w wiadomości

, warkocze z cienkich kawałków np.indyka i

Witam
Te warkocze chyba by mi się podobały....napiszesz jak je zrobić ? ( nawet
jeśli już nie pamiętam swojego wesela ;))

Pozdrawiam
Toffi

1. Data: 2002-04-24 17:16:54

Od: "Joasia_Annetka T." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze to gratulacje
pazdziernik to wspanialy miesiac na slub a mowie byc moze tak dlatego ze
sama bralam slub w pazdzierniku i mialam piekna pogode a na niebie nie bylo
ani jednej chmurki a byl to 20 pazdziernik juz

a wracajac do tematu
my mielismy na weselu takie o to dania gorace a ze u nas ludzie z rodzinki
lubia sobie dobrze zjesc to malo co wogule zostalo
Rosół z makaronem
Schab ze śliwką
Devoilaj eh nie wiem jak to sie pisze
Beef Stroganoff

oprucz tego mnustwo salatek , mieso z galaretka na slodko kupa owocow na
stolach

zycze szczescia na nowej drodze zycia

Joasia_Annetka T.
gg 24 77 27

1. Data: 2002-04-27 08:15:00

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: "Lideczka" <l...@f...pl>

> [...]
> pytanie: co powinno być na weselu, szczególnie jakie dania gorące??? Mam
> tylko ogólne pojęcie na ten temat. Proszę więc o pomoc szanownych

Zdaje sie, ze temat sie juz zakonczyl, ale poniewaz wlasnie wczoraj
odebralam menu na moje wlasne wesele, to troche przytocze:

zupa cebulowa
ges (gensi) na modrej kapuscie (na to mam przyobiecany przepis od kucharza,
ale to po slubie, niestety :-/)
Jako przystawki: melon z szynkom, pomidorki cherry nadziewane, szparagi
miesa pieczone zamiast wedlin
grzybki, chrzan, sosy do tych mies
3 rodzaje salatek
deski serow
owoce
strogonoff
tort czarny las
szarlotka na cieplo z sosem waniliowym
lody
musy owocowe
ciastka czekoladowe

No i to tyle. Jak Wam sie podoba?

Macabra

Oddział szczecinski sie melduje(dlugawe)
cukier-slodzik do wypiekow
Witam i mam pytanko:))
farsz z Maklowicza
brokuły