wieczny problem - biały nalot na języku

11. Data: 2006-11-05 19:40:37

Temat: Re: wieczny problem - biały nalot na języku
Od: "lili" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napisał(a):

> I co dowiesz się co siedzi na języku, dostaniesz następną końską dawkę
> antybiotyku i będzie dobrze ?

nie, na żaden antybiotyk nie liczę - od ok 5 lat unikam antybiotyków
jak ognia

myślałam, że takie badania pomogą mnie i lekarzowi ustalić np
dietę, cokolwiek.
nie znam się, strzelam :)

12. Data: 2006-11-05 20:04:52

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lili" <l...@b...pl> napisał ...
>Witam,
>przejrzałam archiwum grupy i znalazłam kilka podobnych wątków ale
>nie znalazłam jednoznacznej odpowiedzi na dręczący mnie problem.

Spróbuj jeszcze raz:
"Przejrzyj archiwum szukając haseł: candida albicans, drożdżyca, grzybica,
kandydoza, a potem ewentualnie zapytaj o to, czego tam nie znajdziesz ;-).

http://groups.google.pl/

Pozdrawiam, andrzej

Odpowiedz

Możliwe, że osad na języku to po prostu grzybica... Chorujesz na
jakieś choroby
ogólnoustrojowe, przechodziłaś może ostatnio antybiotykoterapię..?
Może
konieczne będzie zrobienia badania mykologicznego...
Pozdrawiam, Monika "

To pewnie ten sam Andrzej co i w tym wątku. Może uda Ci się znaleść stronę
lekarza który to leczy (zgubiłem link). Ale On zabrania jeść węglowodany
przez kilka tygodni. Tłuszcze roślinne też niewskazane. A jak się ma do tego
Twoja obecna dieta?
Pozdrowienia
Szczepan

begin 666 r.gif
M1TE&.#EA"P`+`)$#```+U+#Q__^_X/___R'Y! $```,`+ `````+``L```(7
9G(\CD2C F@)0/FHI3I?&TV55\WR<F10`.P``
`
end

begin 666 dot_clear.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

13. Data: 2006-11-05 21:21:12

Od: "Gregus" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lili" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
com...
Witam,
przejrzałam archiwum grupy i znalazłam kilka podobnych wątków ale
nie znalazłam jednoznacznej odpowiedzi na dręczący mnie problem.

Odkąd pamiętam mam biały nalot na języku (na wierzchu), często
ropę na migdałkach, biały nalot na zebach (ale często myję więc
problem znika na chwilę) i ostatnio strasznie szybko siada mi _kamień
na zębach_.
To jest obrzydliwe i nie wiem już co z tym robić.

[...]

bardzo poroszę o pomoc specjalistów czy w dobrym kierunku idę...
lub osoby, które same miały z tym problem - w jaki sposób się
pozbyły tego problemu.

Witaj !

Skoro problem ten nęka Cię odkąd pamiętasz... dlaczego nie zwróciłaś się z
zapytaniem o przyczynę lekarza ?
Język jest cały biały ? Czy jest "plamiasty" ?
Być może (ale to tylko być może) jesteś posiadaczką tzw. języka
geograficznego. Więcej o tym znajdziesz w necie.
Jeśli jednak trapi Cię to mocno, najprościej iść z tym do lekarza
(np.dentysty).

Pozdrawiam - Grzegorz G.

14. Data: 2006-11-05 21:29:45

Od: "lili" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gregus napisał(a):

> Język jest cały biały ? Czy jest "plamiasty" ?

cały

> Jeśli jednak trapi Cię to mocno, najprościej iść z tym do lekarza
> (np.dentysty).

byłam z tym u dentysty, nie potrafił mi pomóc - powieział, że to
kwestia składu śliny :(
nic więcej

15. Data: 2006-11-05 21:38:48

Od: "misiek" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lili" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

Gregus napisał(a):

> [...]

> (np.dentysty).

byłam z tym u dentysty, nie potrafił mi pomóc - powieział, że to

znajmomy chirurg tumaczyl mi, ze bialy jezyk moze swiadczyc o refluksie
jakims ...

poza tym - poszukaj w necie o candidzie -
- ogranicz weglowodany, jedz duzo probiotykow [jogurty itp] i odzywiaj sie
zdrowiej - i idz do KUMATEGO lekarza...

16. Data: 2006-11-05 21:51:48

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - ogranicz weglowodany, jedz duzo probiotykow [jogurty itp]

Jogurty to głównie węglwodan ze śladowymi ilościami tłuszczu i
białka....
Jak tu nie jeść, jedząc....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

17. Data: 2006-11-06 08:09:03

Od: Josef <j...@x...org> szukaj wiadomości tego autora

lili wrote:

> [...]
>

> Pomyślałam, żeby iść do laboratorium żeby zrobili mi wymaz z tego
> nalotu na języku.
> Proszę mnie oświecić - czy taki wymaz nazywa się "wymaz na posiew
> mykologiczny?" czytałam trochę na ten temat ale chcę się upewnić.
> Czy z wynikami mam iść do lekarza ogólnego?
> jeśli nie to do jakiego lekarza się z tym zgłosić?
> Miekszam w Krakowie - znalazłam Instytut Mikrobiologii UJ na ul.
> Czystej. Czy tam zrobią mi taki wymaz?
>

> bardzo poroszę o pomoc specjalistów czy w dobrym kierunku idę...
> lub osoby, które same miały z tym problem - w jaki sposób się

Czoöem!

Słuchaj, a może zdobądź zawiesinę Nystatyny i zaaplikuj sobie (do
potrzymania w ustach, potem połknąć) 6x dziennie 1 pipetkę. Bo najczęściej
jest to grzybek Candida albicans. Jak pomoże, to się ciesz, jak nie pomoże
to szukaj dalej bardziej skomplikowanymi metodami.

Pozdrowienia

Waldek

18. Data: 2006-11-06 18:29:07

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lili" <

Wczoraj napisałem że zgubiłem link. Szukałem ale bez powodzenia, Ale
znalazłem inny:
http://www.candida.peet.pl/index5.php

Ten zaleca przejrzenie tłumaczenia wykonanego przez Andrzeja Janusa (ja też)
Szczepan

19. Data: 2006-12-31 00:47:43

Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Wprawdzie białego języka nie mam, ale na problem z kamieniem .
Miałem z nim zawsze problem do momentu, aż zmieniłem szczoteczke na
elektryczną. Osobiście używam Brauna, bardzo trwałe produkty.
Polecam akumulatorowe np starsza seria 8500 albo aktualna 9500 (zmiany
kosmetyczne).

20. Data: 2006-12-31 02:52:34

Od: "Cancer" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@g...com
[...]